İzmir Körfezine çamurdan dev bir ada yapalım

09.07.2008 - 14:41 | Son Güncelleme :

Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, kanal açma, tarama ve tüpgeçit çalışmalarının bir an önce başlatılmasını istedi. İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, daha önce Körfez ile ilgili hazırladığı projelere bir yenisini daha ekledi.

Demirtaş, Körfez`e bir ada kurulmasını önerdi. İzmir Körfezi`nde kanal açma ve tarama çalışmalarının yapılmasının şart olduğunu dile getiren Demirtaş, bu taramalar sonucu ortaya çıkacak çamur ve dökü malzemesiyle İnciraltı-Çiğli arasında yapımı planlanan tüpgeçit ve viyadük geçişi projesine entegre olacak bir ada oluşturulması gerektiğini bildirdi.

Adanın, Körfez`in dip akıntılarını engellemeyecek ve doğal döngüye zarar vermeyecek şekilde inşa edilmesi gerektiğini kaydeden Demirtaş, Ayrıca burada İzmir`le bütünleşecek simge bir yapı inşa edilmelidir. Uluslararası bir yarışmayla yeni bir simge yapının projesi belirlenebilir dedi.

Dalgakıran Örneği

Demirtaş, dün yaptığı yazılı açıklamayla, oda olarak Körfez`e yönelik hazırladıkları projeler hakkında bilgiler verdi. Körfez`in kirlilikten kurtulması ve İzmir`in, denizle barışmasını sağlayacak her projeyi desteklediklerini kaydeden Demirtaş, Körfez`i bir yandan kurtarıp gerekli taramaları yaparken, diğer yandan da cazibe merkezleri yaratabiliriz diye konuştu. Kruvaziyer limanı, İnciraltı`nda ada, dalgakıran gibi projelerle Körfez`in yepyeni bir yapıya kavuşabileceğini kaydeden Demirtaş, şu bilgileri verdi:

Özellikle EXPO sürecinde, bu yöndeki projelerimizi kamuoyu ile paylaştık. Projelerin takipçisi olduk. Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknoloji Enstitüsü`nün, Büyükşehir Belediyesi`nin talebi üzerine yaptığı çalışmayı da medyadan izliyoruz. Edindiğimiz bilgilere göre, ilk bakışta Körfez`in geleceğiyle ilgili yapılması gerekenler, bizim söylemlerimizle örtüşüyor. Körfez`de, Yenikale geçişinden başlayan ve limanda son bulan 11 kilometre uzunluğunda, 250 metre genişliğinde ve 14 metre derinliğinde su kanalı oluşturulması gerekiyor. Maltepe Deresi`nin denize döküldüğü alana marina inşa edilebilir. İnciraltı ve Çiğli arasındaki 6 kilometrelik mesafe, tünel ve viyadüklerle bağlanmalı. Bu projeyi, Ulaştırma Bakanlığı`na sunduk. Böylece İzmir`de ulaşım sıkıntısı tamamen biter. Ada ile İnciraltı arasındaki 3 bin 180 metre mesafeye tünel olacak. Adadan Çiğli`ye vidayüklerle geçilecek. Adada rekreasyon alanları ve plajlar oluşturulacak. EXPO sürecinde önerdiğiniz DNA Kulesi gibi simge bir yapıda da ısrar ediyoruz.

(YENİ ASIR)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 2,05% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,4375 Değişim: -0,15%
Düşük 32,3695 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,7411 Değişim: -0,66%
Düşük 34,6704 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.441,87 Değişim: 0,23%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.