RTÜK, ATV’nin satışına ’CHP’siz vize’ verdi

08.02.2008 - 09:56 | Son Güncelleme :

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), ATV-Sabah’ın, Üst Kurul nezdindeki izin ve lisansları ile kanal ve frekans kullanım haklarını, Çalık Grubu’nun büyük ortak olduğu Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık Anonim Şirketi’ne satılmasına onay verdi.

RTÜK, dünkü toplantısında, ATV-Sabah’ın satışını gündeme aldı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, Merkez ATV Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin sahibi olduğu ATV ve Radyo City’e ait Üst Kurul nezdindeki izin ve lisanslar ile 3984 Sayılı Kanunun Geçici 6. maddesi kapsamında kullandırılan kanal ve frekansların kullanım haklarının, Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş. adına tesciline karar verildi. Şirket, ATV-Sabah için 1 milyar 100 milyon YTL ödeyecek.

AYKIRILIK İÇİN 3 AY SÜRE: Üst Kurul, toplantıda, Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş.’nin büyük ortağı olan Çalık Holdingin, bankacılık ile ilgili işleri olduğunu ve yasanın 29. maddesinin b bendinde yer alan, Aynı şirket ancak bir radyo ve televizyon işletmesi kurabilir hükmüne de aykırı durumu bulunduğunu kayda geçirdi. Bu aykırılığın giderilmesi için Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş’ye 3 ay süre tanındı.

CHP’LİLER MUHALİF KALDI: Karar oy çokluğu ile alınırken, CHP’li üyeler Şaban Sevinç, Hülya Alp ve Mehmet Dadak karşı oy kullandı. CHP’li üyelerin karşı oy gerekçeleri özetle şöyle: Şirketin yüzde 58 hisse ile hakim ortağı durumunda bulunan Çalık Holding A.Ş, aynı zamanda Çalık Yatırım Bankası’nın da hakim ortağı durumundadır. Yine Turkuvaz’ın ortağı ve yönetim kurulu üyesi olan Sayın Ahmet Çalık da aynı şekilde Çalık Yatırım Bankası’nın yönetim kurulu başkanı ve birinci derecede yetkili yöneticisi durumunda bulunmaktadır. Bu durum yasaya aykırıdır. Nitekim daha önce yapılan benzer bir satış işlemi, alıcı tüzel kişinin finans sektöründeki faaliyeti nedeniyle reddedilmişti. Ayrıca Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş., TMSF’nin 7 Aralık 2007 tarihinde yaptığı ihale sonucunda, 1 televizyon ve 1 radyonun yanı sıra, 29/b bendine aykırı olarak 5 gazete ve 11 dergiyi de satın almıştır.

NELER VAR: Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş., TMSF’nin 7 Aralık 2007 tarihinde yaptığı ihale sonucunda, 1 televizyon ve 1 radyonun yanı sıra, 5 gazete ve 11 dergiyi de satın almıştı. Şirketin bu onay ile sahip olacağı gazete, radyo ve dergiler şöyle: Sabah, Takvim, Günaydın, Yeniasır ve Pas, Fotomaç Gazeteleri ile Bebeğim, Biz Merkez, Sinema Merkez, Sofra Merkez, Home Art Merkez, Şamdan Plus, Yeni Aktüel, Para, Global Enerji Merkez, Transport ve Hukuki Perspektifler dergileri, Radyo City ve ATV. Meltem ÖZGENÇ/ANKARA

Satış için gözler Fon Kurulu’nda

RTÜK’ün ATV’nin Çalık Grubu’na satışla ilgili vize vermesinin ardından gözler Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) çevrildi. TMSF, konuyu Rekabet Kurumu ile RTÜK’e taşırken, ihale süreci uygundur şeklinde bir ön karar vermişti. TMSF Fon Kurulu, ATV-Sabah Grubu satışıyla ilgili son kararını şimdi verecek.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.017 TL        
BORSA
997 TL        
DOLAR
996 TL        
EURO
996 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.