Gıdada kalıp duraklamayız kozmetikle atağa kalkarız

13.09.2007 - 10:55 | Son Güncelleme :

Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, gıda sektöründeki büyümelerin, grubun imkan ve fonlarının değerlendirilmesi açısından yetersiz olduğunu belirterek, Gıdada geçmişteki büyümeler yavaşlayabilir. Diğer pazarlardaki fırsatları değerlendirdiğimiz zaman refah seviyesinin yükselmesiyle hanelerdeki kişisel bakım harcamalarının arttığını görüyoruz. Biz de bebek bezi ile kişisel bakım sektörüne girdik, bu alanda yeni stratejik ortaklıklar olabilir dedi. Ali Ülker, halen yurtiçinde 3, yurtdışında 2 stratejik ortaklık görüşmesini sürdürdüklerini belirterek, Yurtdışındakiler kişisel bakım şirketi. Yurtiçinde ise ikisi kozmetik biri gıda şirketi diye konuştu. Ali Ülker, 2006`da 6.4 milyar dolar olan grup cirosunun bu yıl ilk yarıdaki yavaşlamaya rağmen 7.5 milyar doları bulacağını söyledi.

25 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Ülker Grubu`nun, BabyStar markasıyla bebek bezi sektörüne girmesi nedeniyle düzenlenen toplantıya katılan Ali Ülker, grubun gelecek stratejileriyle ilgili ipuçları verdi. Grubun içinde bulunmadığı birkaç alan olduğundan sözeden Ülker, Mesela enerji.. Bu konuda geç kaldığımızı düşünüyorum dedi. Ali Ülker, gıda sektöründe karlılıkların düştüğünü, maliyetlerin arttığını ve birçok kategoride doygunluk noktasına ulaşıldığını belirterek şöyle devam etti: Türkiye`de gıdada 13.7 ile ciro payı en yüksek firmayız. Ama kozmetiğe baktığımızda yerel firmaların ağırlığı zayıf. Kişisel bakımda, konusunda uzman, belli bir pazar payına, belli bir büyüklüğe gelmiş ama daha fazla işi büyütmekte zorlanan firmalarla stratejik işbirliğine gitmeyi düşünüyoruz`` dedi. 2004 yılı sonunda Rozi markasına ait Gebze`deki fabrikayı satın alan ülker, 25 milyon dolarlık yatırımla bebek bezi sektörüne girdi. Her yıl 1 milyon çocuğu doğduğu, 0-3 yaş arasında 4 milyon 385 bin bebeğin olduğu pazara BabyStar markasıyla giren grubun hedefi 1 milyon bebeğin tercihi olmak ve 5 yılda yüzde 30 pazar payına sahip olmak.

İkizlerimden biliyorum, bebek bezi iyi pazar
İkizlerimden biliyorum, bebek bezi çocukların konforu için kritik ürün diyen Ali Ülker, Çocuk Esirgeme Kurumu`na bir milyon çocuk bezini hibe edeceklerini söyledi. Ülker Grubu Pazarlama Genel Müdürü Babür Çelebi de, Türkiye`de yılda 2 milyar 700 milyon adet çocuk bezi kullanıldığını belirterek, pazarın her yıl iki haneli büyüdüğünü söyledi. Çelebi, gıda dışı gruplarda çocuk bezi dışında Rozi markasıyla hijyenik ped sektöründe yer aldıklarını hatırlattı.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.