Carlsberg bu yıl atağa kalkıyor

15.01.2002 - 08:55 | Son Güncelleme :

Geçen yıl Türk bira pazarına giren Carlsberg, asıl patlamasını bu yıl yapmayı planlıyor. Türk Tuborg Carlsberg Başkanı Ercüment Berilgen, Reklam ve pazar yatırımı için 20 milyon dolar ayırdık. 2001’de yaptıklarımızın karşılığını bu yıl alacağız. Hedefimiz İstanbul. Orayı kazanan Türkiye’yi kazanır dedi

Danimarkalı Carlsberg’in Türk Tuborg’un çoğunluk hisselerini satın almasının ardından geçen yıl temmuz ayında piyasaya girdiğini hatırlatan Berilgen, ekonomik kriz, Ramazan ve 11 Eylül olaylarının turizme darbe vurması gibi olumsuz etkilere rağmen başarılı bir yıl geçirdiklerini söyledi.


‘Hedefimiz tuttu’

Berilgen, Yaklaşık 1.7 milyon litre Carlsberg sattık ki, bu 5.4 milyon şişe bira eder. 5 milyon insan Carlsberg aldı. Altı ayda Türk bira pazarında yüzde yarımlık pay, hedefimizi tutturduğumuzu gösteriyor’’ dedi. Carlsberg markasının ve isminin tanınmasının satıştan daha önemli olduğunu belirten Berilgen, bunu da başardıklarını söyledi.

Yaklaşık 720 milyon litrelik Türk bira pazarı bu yıl yüzde 4 civarında küçülürken, kendi şirketlerinin yüzde 2.5 - 3 büyüdüğüne dikkat çeken Berilgen, 2005’e kadar da yüzde 23 civarında olan pazar paylarını yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Büyümelerinin 2002’den itibaren hızlanacağını belirten Berilgen, geçtiğimiz yıl krize rağmen asla reklam ve tanıtımı kesmediklerini hatırlatarak, Bunların geri dönüşünü asıl önümüzdeki yıl yapacağız. Biz 2001’e yazı kaçırarak girdik. Şimdi bütün gücümüzle 2002 baharı ve yazına hazırlanıyoruz’’ dedi. Yaptıkları bütün çalışmalarda vurucu güç olarak müzik ve futbolu seçtiklerini ifade eden Berilgen, sözlerini şöyle sürdürdü:

Bizim için bira eşittir müzik, bira eşittir futbol. Türkiye’de futbol ve Carlsberg birlikte anılmaya başlandı. Hedef kitlemiz de 21-30 yaş arası, müzik ve futbolla içiçe insanlar. Reklam için 12 milyon dolar, pazar yatırımları için 7 milyon dolar bütçe ayırdık.


İstanbul pazarı

Carlsberg için yapılan yatırım ve tanıtımın Tuborg’a da olumlu yansıdığını ifade eden Berilgen, 2002’nin Carlsberg’in de atılım yılı olacağını söyledi. Ege ve Akdeniz Bölgesi’nde daha güçlü olduklarını, asıl hedeflerinin İstanbul ve Marmara Bölgesi olduğunu ifade eden Berilgen, Türkiye’de biranın yüzde 67’si evde içiliyor. İstanbul’da ev tüketiminin oranı ise yüzde 40’a yakın. Biz de orayı hedefliyoruz. İstanbul’da kazanan zaten bütün Türkiye’de kazanır’’ diye konuştu.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.007 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.003 TL        
EURO
999 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.