Dünyayı değiştiren 50 şirket

UNITED TECHNOLOGIES/ABD

Her bir uçak için bu da yılda 3 bin 600 ton daha az CO2 emisyonu, yakıtta 1 milyon dolarlık tasarruf ve havaalanına komşu olup, her bir uçağın havalanma gürültüsünü duyan insan sayısında 500 binlik azalma anlamına geliyor.Yeni motor dişli bir turbofan olarak adlandırılıyor; iç tarafa bir vites kutusunun eklenmesiyle, pervane kanatları ve bunları çeviren türbin farklı ve optimal hızlarda dönüyor. UT teknolojiyi geliştirmek için 20 yıl ve 10 milyar dolar harcadığını belirtiyor. Motorlar halihazırda Avrupa ve Asya’da orta büyüklükte, tek koridorlu jetlerde kullanılıyor. UT, 30’u aşkın ülkede 70 müşteriden 4 bin 100 uçağı bu motorla donatmak için sipariş aldıklarını söylüyor. Bir GE ortaklığı Leap adlı, görece verimli konvansiyonel bir motor geliştirdi.

bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.