Piyasaları canlandıran kampanya saunada doğdu

26.11.2001 - 11:57 | Son Güncelleme :

Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül`ün önderliğinde başlayan ve tüm Türkiye`ye yayılarak esnafa nefes aldıran ‘indirim günleri’ fikri saunada doğmuş. Sarıgül, kampanya için slogan bulmak üzere, ekibini Şişli`deki bir saunaya kapattığını söyledi.

Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, ‘İster bir simit, ister otomobil’ sloganıyla başlatılan ve Türkiye çapında büyük yankı uyandıran ‘indirim günleri’ fikrinin saunada ortaya çıktığını belirtti. Bir günlük indirimle önce Şişli genelinde başlayan, ardından tüm Türkiye`ye yayılan ‘indirim günleri’nin yaratıcısı Sarıgül, kampanyanın doğuşunu ve gelişimini anlattı.

11 Eylül`de gerçekleşen terörist saldırılarından sonra Nişantaşı`nda dolaşmaya çıktığında esnafın mutsuzluğunu gördüğünü belirten Sarıgül, ‘‘Esnaf gözyaşlarını tutamayarak hiç siftah yapamadan mağazalarını kapattığını söylüyordu. Birçoğu parasızlıktan tezgahtarlarını işten çıkarmak zorunda kalmıştı. Sebebi ise insanların sokağa çıkıp, alışveriş yapmamasıydı’’dedi.

14 KİŞİLİK EKİP

‘‘Bunun üzerine 14 kişilik araştırma geliştirme grubumla bu konuyu nasıl çözebileceğimizi konuşmaya başladık’’ diyen Sarıgül, ‘‘Sonuçta bu esnafın mutsuzluğu bize de yansıyor. Bizim bölgemizde olduğu için para kazanamayan esnaf devlete vergi ödeyemezse, devlet de bize bütçe ayıramaz. Öyle bir şey yapmalıydık ki herkez kazanabilsin’’dedi.

Sarıgül, 25 gün boyunca bu konu üzerine toplantı yaptıklarını kaydederek şunları söyledi:

‘‘Belediye içinde birçok arkadaşım böyle bir kampanyayı yapmamam gerektiğini söylüyordu. Çünkü onlara göre bu olay fiyaskoyla sonuçlanırsa kamuoyunda zor duruma düşebilirdim. Ancak siyaset adamının risk alması lazım. Risk almıyorsak siyasetçi olamayız.’’

TERLETEN KAMPANYA

Kampanya fikrinin doğmasıyla slogan bulmak için arayışa geçtiklerini ifade eden Sarıgül, ‘‘Ekibimi slogan bulması için saunaya kapattım. 150 farklı sloganı alt alta yazdırdm. Bu sloganları önce 50`ye daha sonra 15 ve en son olarak da 5`e düşürdük. Ve en sonunda herkese hitap edebileceğine inandığımız ‘ister bir simit, ister bir otomobil` kampanyanın sloganı seçtik’’ diye konuştu. Sloganın belirlenmesinin ardından uygulayacak firmaların kimler olacağını belirlemeye başladıklarını söyleyen Sarıgül, ‘‘Kampanyanın şeklini belirlemek için Mudo, Yargıcı, Vakko, Polo ve Kiğılı gibi büyük firmaların sahiplerini çağırdım. Bu kişiler yanıma gelip bana gizli olarak bu kampanyanın kendileri için ekonomik bir kayıp olacağını belirttiler. Bu şekilde bir kampanyayla kárdan zarar edeceklerini ancak Türkiye`nin geleceği için bunu yapabileceklerini belirttiler’’ dedi.

Şişli’de düzenlenen bir günlük indirim kampanyasının 11.00`de başladığını hatırlatan Sarıgül, bu kampanya için 25 telefon ve telsizli ekipten oluşan uzay istasyonu kurduklarını söyledi. Bu istasyonla kampanyanın gidişatını ve rakamları öğrendiklerini kaydeden Sarıgül, ‘‘Kampanyanının çok hızlı gittiğini ve başarıya ulaştığımızı gördük. Trilyonluk alışveriş yapılmıştı’’diye konuştu. Türkiye`nin bir çok şehrinden kampanyanın detaylarını öğrenmek için telefonlar geldiğini kaydeden Sarıgül, ‘‘Şişli`den sonra bu kampanyayı devam ettirecek en önemli yer Akmerkez`di. Çünkü Akmerkez`de böyle bir indirim günü düzenlenirse tüketicilere çok olumlu bin mesaj verilmiş olurdu. Bunun üzerine Cem Boyner ve Ali Dinçkök`le konuştum ve bu konuyu açtım. Ardından Carousel Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer`le konuştum ve hepsi olumlu yaklaşıp fikri kabul ettiler. Artık yavaş yavaş bu olay yurt geneline taşmaya başlamıştı’’ dedi.

Bay Vitali ‘hayır’ deseydi kampanya yatardı

İster bir simit, ister otomobil kampanyasını başlatırken önlerindeki en büyük sorunun Vakko`yu ikna etmek olduğunu belirten Mustafa Sarıgül,

‘‘Bütün firmalar bana ‘Eğer Bay Vitali`ye kabul ettirirseniz biz varız` deyince ortada sıkıştım kaldım. Ben de Vitali`yi basın toplantısında öyle bir övdüm ki yüzde 40`lık indirimi kabul etmek zorunda kaldı’’ dedi.

Ancak asıl sorunun Bay Vitali’nin Cem Hakko`yla konuştuktan sonra ortaya çıktığını belirten Sarıgül, ‘‘Bay Vitali kampanyayı kabul etmişti ancak yanımdan ayrılıp arabasına bindiğinde oğluyla konuşmuş ve beni arayıp Cem`in buna karşı çıktığını söyledi. İçimden ‘Eyvah kampanya güme gidiyor` diye düşündüm. Bunun üzerine ben de Cem`i arayarak iki süren bir konuşma sonrasında ikna ettim’’ dedi.

Türkiye’yi sarsacağız

İndirim kampanyalarının devam etmeyeceğini belirten Mustafa Sarıgül, ‘‘Eğer kampanlar devam ederse ilk günlerin bir anlamı kalmaz. O yüzden zaman içinde farklı kampanyalar düzenlenmeli’’ dedi. Bir iki ay sonra inanılmaz bir kampanya düzenleyeceklerini belirten Sarıgül, ‘‘Bu kampanya Türkiye`yi yerinden sarsacak’’ dedi. Kampanya hakkında ipucu vermekten kaçınan Mustafa Sarıgül, bu konuda çalışmaların hızla devam ettiğini kaydetti.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.180 Değişim: 1,33% Hacim : 107.386 Mio.TL Son veri saati : 16:52
Düşük 10.097 02.05.2024 Yüksek 10.205
Açılış: 10.097
32,3607 Değişim: -0,37%
Düşük 32,2102 02.05.2024 Yüksek 32,4866
Açılış: 32,4815
34,6185 Değişim: -0,54%
Düşük 34,5396 02.05.2024 Yüksek 34,8794
Açılış: 34,806
2.380,59 Değişim: -1,74%
Düşük 2.378,09 02.05.2024 Yüksek 2.425,10
Açılış: 2.422,72
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.