Ford 14 milyar dolar tasarrufa gidecek

04.10.2017 - 11:43 | Son Güncelleme : 04.10.2017 - 11:54

ABD'li otomotiv üreticisi Ford 14 milyar dolar tasarrufa gidecek, ticari ve elektrikli araçlara yatırım yapacak.

ABD'nin ikinci büyük otomotiv üreticisi Ford Motor Company CEO'su Jim Hackett, gelecek beş yılda şirketin maliyetlerini 14 milyar dolar düşüreceğini ve yatırımların sedan otomobil ve içten yanmalı motorlardan ticari araç ve elektrikli otomobillere yönlendirileceğini açıkladı.

Hackett, Ford'un geleceğe dair görünümü hakkında üst düzey şirket yöneticileriyle birlikte dün yaptığı sunumda, otomotiv sektöründeki uzun mühendislik süreçlerini gerekçe göstererek maliyet azaltma tedbirlerinin 2019 ve 2020 yıllarından önce net kâra yansımayacağını belirtti.

Tasarruf tedbirlerinin 10 milyar dolarlık bölümü malzeme maliyetlerinin, 4 milyar dolarlık bölümü mühendislik maliyetlerinin azaltılmasıyla sağlanacak.

##$$TASITKREDIWIDGET##$$

Hackett, yaklaşık iki saat süren sunumda kârlılığı yüksek pickup ve ticari araç satışları sürerken, şirketin teknoloji geliştirme maliyetlerini paylaşmak için yeni ortaklıklara yöneleceğini belirtti.

Ford'un hali hazırda başlattığı ortaklıklar arasında ulaşım paylaşım şirketi Lyft ile başlatılan ve gelecekte piyasaya sürülecek şoförsüz gidebilen Ford modellerinin kullanacağı ortaklık, Hintli Mahindra ile başlatılan ortaklık ve Çin'de elektrikli araç üreticisi Zotye ile başlaması olası ortaklık bulunuyor.

Şirketin otomotivde yüzde 8 faaliyet marjı hedefini teyit eden Ford yöneticileri, bu hedefe ulaşmanın 2020 yılı veya daha sonrasına kalabileceğini belirtti.

Birçok otomotiv üreticisi şu anda içten yanmalı motor ağırlıklı olan ürün yelpazesinin tamamen elektrikli araçlara çevrilmesinin kâr marjlarını düşüreceği uyarısında bulunuyor.

Hackett, şirketin ürün gamında elektrikli araçların 2030 yılına kadar yüzde 30 pay alacağına dikkat çekerek, "Şirketin kârlılığını harap edecek bir eşikten geçmemiz gerekmediğini düşünüyorum" dedi.

Ford, 2022 yılına kadar içten yanmalı motorlar için yaptığı harcamaları üçte bir oranında, yani yaklaşık 500 milyon dolar azaltarak bu parayı elektrikli ve hibrit motorlu araçları geliştirmeye ayıracak. Bu tutar, daha önce bu araçlar için ayrıldığı açıklanan 4.5 milyar dolar kaynağa ilave edilecek.

Ford gelecek beş yıl içinde 13 yeni elektrikli veya hibrit araç piyasaya süreceğini daha önce açıklamıştı.

Hackett, maliyet azaltmak amacıyla üretilen araçların donanım ve renklerinin sadeleştirileceğini belirtti. Yapılan sunumda orta sınıf Fusion modelinin farklı donanım, renk ve motor seçenekleriyle 35,000 farklı şekilde sipariş edilebildiğine dikkat çekildi. Bir sonraki modelin sipariş seçeneği sayısı ise sadece 96 olacak, böylece parça tasarımından, üretim ve stok yönetimine kadar birçok alanda tasarruf yapılacak.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
108.489 Değişim: 0,05% Hacim : 6.245 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 107.918 20.10.2017 Yüksek 109.273
Açılış: 108.760
3,6716 Değişim: 0,70%
Düşük 3,6454 20.10.2017 Yüksek 3,6817
Açılış: 3,64615
4,3283 Değişim: 0,06%
Düşük 4,3169 20.10.2017 Yüksek 4,3431
Açılış: 4,3256
151,14 Değişim: -0,05%
Düşük 150,79 20.10.2017 Yüksek 151,78
Açılış: 151,22
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.