Mavi Jeans, ABD`de ‘en güçlü’ ilk 100`e girdi

26.11.2002 - 09:03 | Son Güncelleme :

Amerika`nın önde gelen haftalık erkek moda dergisi DNR`nin bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği ‘‘Erkek Giyiminde En Güçlü 100 Kişi’’ arasına Mavi Jeans`in Kuzey Amerika`daki şirketi Mavi Amerika`nın Başkanı Ersin Akarlılar da girdi.

MAVİ Jeans`in Kuzey Amerika`daki şirketi Mavi Amerika`nın Başkanı Ersin Akarlılar, Amerika`nın önde gelen haftalık erkek moda dergisi DNR`nin bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği ‘‘Erkek Giyiminde En Güçlü 100 Kişi’’ arasına girdi. Listeye 93`üncü sıradan giren Ersin Akarlılar`ın bu başarısı Mavi Jeans`in çok kısa bir sürede Amerika`nın en popüler markalar arasında girmesinden kaynaklandığı belirtiliyor.

DNR`nin listesinde yer alan kişiler yarattıkları güçlü markanın yüskek satış rakamlarını yakalaması, kültürel eğilimleri etkilemesi ve medyanın dikkatini üzerine çekebilme becerisi gibi kriterlerle değerlendirildi. Ralph Lauren, Calvin Klein, Donatella Versace, Giorgio Armani ve Zegna gibi birçok tanınmış ismin yer aldığı listeye giren tek Türk olan Ersin Akarlılar`ın New York`ta açacağı Mavi Jeans mağazasıyla dikkatleri daha fazla üstüne çekeceği de belirtiliyor.

2.5 MİLYON JEAN

ABD`de 2001 yılında 2 milyon adet jean satan Mavi Jeans, bu yıl sonunda 2.5 milyon adete ulaşmayı planlıyor. Mavi Jeans`in hedefi, 5 yıl içinde ABD`de 5 milyon adet jean satabilmek.

Dünyada 26 ülkede, 65`i Mavi Jeans mağazası olmak üzere 3 binin üzerinde satış noktasında Mavi Jeans ürünleri satışa sunuluyor.

Mavi Jeans`in üreticisi firması Erak Giyim Sanayi`nin 2001 yılı cirosu 250 milyon dolar olarak gerçekleşmişti.

Umut Oran, IAF`ın ikinci Türk Başkanı

TÜRKİYE Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Umut Oran, 27 ülkeden 130 bin kuruluşun temsil edildiği Uluslararası Hazır Giyim Federasyonu (IAF) Başkanlığı`nı 2 Aralık`ta Miami`de düzenlenecek törenle devralacak. Uluslararası moda devlerini buluşturacak IAF`ın 2003 yılı kongresi de 24-25 Haziran 2003 tarihlerinde İstanbul`da toplanacak.

1996 yılında TGSD Başkanı Hasan Arat`ın IAF Başkanlığı sırasında İstanbul‘da yapılan kongreden sonra başkanlığın ve ev sahipliğin ikinci defa bir ülkeye geçmesi, 26 yıllık IAF tarihinde ilk kez oluyor.

Umut Oran’ın, Avrupa Hazır Giyim ve Tekstil Organizasyonu`nda (EURATEX) Yönetim Kurulu Üyeliği yanında EURATEX çatısı altındaki Avrupa Hazır Giyim Sanayicileri Başkanlığı görevi de bulunuyor.

TGSD`den yapılan açıklamada, Oran`ın başkanlığının, küresel hazır giyim politikalarının belirlenmesinde Türkiye`yi lider konumuna taşırken, AB platformu dahil uluslararası ilişkilerde de önemli bir avantaj getireceği belirtildi.

1976 yılında Amerikalı, Avrupalı ve Japon bir grup hazır giyim sanayicisi tarafından kurulan IAF, üyelerinin ortak çıkarlarını desteklemeyi ve tüm dünyadaki hazır giyim sanayicilerine tecrübeleriniaktarmayı amaçlıyor.

IAF üyesi 27 ülkenin dernekleri 130 bini aşkın firmayı temsil ederken, 5 milyon kişiyi de istihdam ediyor.

Marka olma sevdası ‘‘yıldırım’’ etkisi yapıyor

TESCİLLİ Markalar Derneği (TMD) Başkanı Selçuk Güzenge, Türkiye`de markalaşma sürecinin, ‘‘hemen marka olma’’ sevdası ve teşviklerin hükümetten beklenmesi nedeniyle, hızlı iniş ve çıkışlar yaşadığını söyledi.

TMD`nin, AB`nin marka, tasarım, model ve tescil alanlarındaki resmi kuruluşu OHIM işbirliğiyle düzenlediği ‘‘Tekstilde Marka Yaratma ve Koruma’’ seminerinde konuşan Güzenge, ihracatın lokomotifi tekstil ve konfeksiyon sektörünün, bu yıl gerçekleşmesi kesinleşen 35 milyar Euro`luk ihracatın yüzde 40`ını oluşturduğuna dikkat çekti. Güzenge, ‘‘2004 yılı için ihracat hedefi toplam 50 milyar Euro. Bu hedefe ulaşma yolunda en büyük katkıyı sağlayacak yüksek katma değerli ürünler için marka yaratılması ve markaların hukuki açıdan korunması gerekiyor’’ dedi.

Güzenge, markalar yaratırken Türkiye`de iç talebin yanı sıra dış talebi de düşünmek gerektiğini kaydetti. Marka yaratmanın kolay olmadığını belirten Güzenge, ‘‘Ama bizde hemen marka olayım sevdası olduğu için ve birtakım şeyleri, teşvikleri hükümetten beklediğimiz için, bu markalaşma süreçleri yıldırım gibi fırlıyor, yıldırım gibi de düşüyor. 5 yıl içinde bir dünya markası olma sevdasına kapılıyoruz. Ondan sonra gerekenlerin yapılmaması veya bazı firmaların işletme sermayesi yetersizliğinden dolayı çok güzel bir noktaya getirilen marka bile düşüyor’’ diye konuştu.

AB İçpazarda Markaların Uyumlaştırılması Ofisi (OHIM) Dış İlişkiler Sorumlusu Natalie Pasinato da, faaliyete geçtikleri 1996’dan itibaren 290 bin başvuru aldıklarını, bunun yüzde 50`sinin tescil edildiğini bildirdi.

Türkiye`den 440 başvuruda bulunulduğunu, bunların daha çok çay, kahve, kakao, tekstil, konfeksiyon, ayakkabı ve gıda ürünlerini içerdiğini açıklayan Pasinato, ‘‘Kelimeye dayanan ticari markalardan ziyade, şekle dayanan ticari markalar tercih ediliyor. Ençok başvuruda bulunan on firma arasında Ülker Gıda, Brisa, Seba Dış Ticaret, THY de yer alıyor’’ dedi.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.098 Değişim: 0,15% Hacim : 45.541 Mio.TL Son veri saati : 12:33
Düşük 10.046 30.04.2024 Yüksek 10.133
Açılış: 10.082
32,3866 Değişim: -0,11%
Düşük 32,2494 30.04.2024 Yüksek 32,5202
Açılış: 32,4214
34,7834 Değişim: -0,06%
Düşük 34,5836 30.04.2024 Yüksek 34,9098
Açılış: 34,8027
2.409,80 Değişim: -1,04%
Düşük 2.403,04 30.04.2024 Yüksek 2.442,07
Açılış: 2.435,07
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.