Yaklaşık yüzde 40 büyüme hedefliyor

15.01.2014 - 13:02 | Son Güncelleme :

Mert Makine, yaklaşık yüzde 40 büyüme hedefliyor.

Her yıl piyasaya yeni ürün sunan Mert Makine, bununla bağlantılı olarak ihracatını genişletiyor. Firma, bu yılın başı itibarıyla ihracat yaptığı ülkelere ABD’yi de ekledi.

Ar-Ge’ye önem vererek, ürün portföyüne sürekli yenisini ekleyen yatak ve tekstil makineleri üreticisi Mert Makine, yeni dönemde ihracata odaklanacak. Pazarını sürekli geliştiren ve bu yıl Afrika’ya ihracatını yoğunlaştıracak olan firma, bu yılın başı itibarıyla ihracat yaptığı ülkelere ABD’yi de ekledi. Firma, 2014 yılında yaklaşık yüzde 40 büyümeyi  hedefliyor. kobiden.com haberine göre; her yıl piyasaya yeni ürün sunan firma, bu yıl içinde üç yeni makineyi de müşterileri ile buluşturmak istiyor. Ayrıca 2014 yılında yeni yatırımlara girecek olan firma, yatırımın tamamlanması ile tekstil sektörüne mamul üretimi yapacak.

Yatak üretim tesislerinin maliyetlerini minimize etme amaçlı yatak ve tekstil makineleri üretimi  ile hizmet sağladıklarını söyleyen Mert Makine Satış ve Pazarlama Direktörü Nebi Doğan, üretim alanında Ar-Ge çalışmalarına önem vererek, sürekli yeni ürün geliştirdiklerini vurguladı. Doğan, geçtiğimiz yıllarda piyasa sürdükleri zincir dikiş makinesinin Türkiye’deki tek üreticisi olduklarını hatırlatarak, şu anki üretim hattı ve yeni ürün projeleri hakkında şu bilgileri verdi; “ Şu anda toplamda 55 kişiye istihdam sağlıyoruz. Kapasite ve ciro olarak her yıl artış sağladık. 2012 yılında bir yılda 50 makine üretirken, geçtiğimiz yıl 160 makine ürettik. Bu yıl ise 200`ün üzerinde makine imal edeceğiz. Bizim üretimimizin en önemli özelliği katma değerinin yüksek olması. Çok az bir ithalat ve ürüne kattığımız değerle yüksek ihracat yapıyoruz”

İhracat ağı genişliyor 

Firmalarının ihracattaki payını her yıl biraz daha artırdıklarını ve şu anda ihracat ağırlıklı çalışan bir firma olduklarını kaydeden Doğan, “Üretimimizin yüzde 90’ını dış pazarda değerlendiriyoruz. İç pazardaki etkinliğimizi her yıl düzenli olarak artırdık. Pazarımız önceden Ortadoğu ağırlıklıyken şu anda Orta ve Güney Afrika’ya doğru kayıyor. Toplamda 70 ülkeye ihracat yapıyoruz. Tanzanya, Uganda ve Fas`a gideceğiz. Güney Amerika’da hedef pazarlarımızı arasında bulunuyor” şeklinde konuştu. Tekstil sektörüne sadece makine alanında değil son mamul üretimi ile de dahil olacaklarını açıklayan Doğan, “Yaklaşık üç aylık bir zaman dilimi içinde tekstil sektörüyle alakalı mamul üretimine de başlayacağız. Yatırımımızın fizibilite çalışmalarını tamamladık. Faaliyete başladığımızda ürünle alakalı ayrıntılı bilgi vereceğiz. Bu yatırımımızın bütçesi yaklaşık 1 milyon euroyu bulacak. Bu ürünümüzde  de yine ihracat ağırlıklı çalışacağız” dedi.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.644 Değişim: 3,14% Hacim : 132.747 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.357 17.05.2024 Yüksek 10.652
Açılış: 10.370
32,2020 Değişim: -0,22%
Düşük 32,0915 17.05.2024 Yüksek 32,3224
Açılış: 32,2745
35,0069 Değişim: -0,22%
Düşük 34,9366 17.05.2024 Yüksek 35,1762
Açılış: 35,085
2.498,74 Değişim: 1,32%
Düşük 2.461,93 17.05.2024 Yüksek 2.511,09
Açılış: 2.466,23
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.