Ar-Ge`ye 6 milyon dolar harcadı

29.01.2014 - 10:25 | Son Güncelleme :

Ar-Ge`ye 6 milyon dolar harcadı, kapalı saçlar için şampuan üretti

Yüzde 100 Türk sermayesiyle kurulan LTS Teknoloji, 6 milyon dolarlık Ar-Ge ile diyet, diyabet, kanser gibi hastalıklarda saç dökülmesini önleyici 8 şampuan markası çıkardı. Şirket, başörtülülere yönelik ürettiği özel şampuanı İslam ülkelerine ihraç ediyor.

Yüzde 100 Türk sermayesiyle faaliyet gösteren çeşitli sektörlerdeki şirketlerin 2011 yılında bir araya gelmesiyle kurulan LTS Teknoloji Grup, 6 milyon dolarlık Ar-Ge harcamasıyla, diyet, diyabet, kanser gibi hastalıklarda saç dökülmesini önleyici 8 şampuan markası ortaya çıkardı.

Enerji, madencilik ve kişisel bakım sektörlerinde faaliyet göstermek üzere kurulan LTS Teknoloji Grup, alt şirketlerin tamamında kurduğu Ar-Ge birimlerinin geliştirdiği ürünler sayesinde kısa sürede özellikle kişisel bakım ve şampuan sektöründe önemli yer edindi. Dünya Gazetesi muhabiri Oya Atalay haberine göre; Şirketin faaliyetleri hakkında bilgi veren Grup Başkanı Talat Sam, grup şirketlerinin amiral gemisinin psikolojik zedelemeler sebebiyle yaşanan saç dökülmelerini önlemek üzere bitki özleri üzerine araştırmalar yapan Geomass olduğunu bildirdi.

Araştırmaları Avrupa`daki partnerleriyle birlikte sürdürdüklerini dile getiren Talat Sam, ürünlerinin Avrupa ve dünya ölçeğinde dermatolojik testlerden başarıyla geçtiğini bildirdi. Üretimde, kafa derisinin içerisindeki ince hücrelere kadar ulaşmasını sağlayacak şekilde oksijen sistemi kullandıklarını anlatan Sam, başörtülü kadınların yanı sıra, çalışırken başını kapatmak zorunda kalan polis, asker, hemşire gibi meslek gruplarına özel bir şampuan geliştirdiklerini söyledi.

Kemoterapi tedavisi alan kanser hastaları için `onko` markasıyla üretim yaptıklarının altını çizen Talat Sam, damar hastalıkları yüzünden saç köklerine kan gitmeyen kişilere özel `splenda` adıyla bir şampuan geliştirdiklerini aktardı. Menopoza giren kadınlar için `menopo`, demir eksikliği yaşayan hastalar için ise `ferromed` markasıyla üretim yaptıklarını vurguladı. Son dönemlerde sıkça rastlanan diyet yapanlardaki saç dökülmesini önlemek için de `diemed` adıyla üretim yaptıklarını belirten Talat Sam, ana markalarının isminin de `Revox` olduğunu söyledi. Ürünlerin pazarlanması aşamasında Türkiye`deki tüm ecza depolarıyla bağlantı kurduklarını ifade eden Sam, eczaneler yanı sıra internet sitesi üzerinden de satış yaptıklarını aktardı.

Başarıyı Ar-Ge sağladı

Firmanın 2012 yılında ciroda yüzde 230, istihdamda ise yüzde 57 oranında artış sağladığını belirten Sam, başarılarını cironun yüzde 65`ini Ar-Ge`ye harcayarak yakaladıklarının altını çizdi. Bugüne kadar Ar-Ge için 6 milyon dolar para harcadıklarına vurgu yapan Sam, 2014 yılı içinde ürünleri arasına ağız ve diş sağlığı alanında bazı rahatsızlıklardan kaynaklanan problemleri giderecek diş macunu üreteceklerini bildirdi.

Özellikle kapalı kalan saçlar için ürettikleri Revox marka şampuanı tüm İslam ülkelerine ihraç ettikleri bilgisini veren Talat Sam, İsviçre sertifikasına sahip olmalarının da yurtdışında önlerini açtığını söyledi. Avrupa`nın yerli üreticilerini koruma önlemleri sebebiyle oluşan fiyat dezavantajının buraya satışı zorlaştırdığını belirten Sam, buna karşın, Amerika kıtası, Asya ve Ortadoğu ülkelerinde sıkıntı yaşamadıklarını kaydetti.

Grup şirketlerinin tamamının kendi Ar-Ge birimleri olduğuna dikkat çeken Talat Sam, Revox markasının Ar-Ge İnovasyon ödülü aldığını sözlerine ekledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 0,00% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,4356 Değişim: -0,01%
Düşük 32,4052 29.04.2024 Yüksek 32,5630
Açılış: 32,4375
34,8946 Değişim: 0,44%
Düşük 34,7333 29.04.2024 Yüksek 34,9922
Açılış: 34,7411
2.439,02 Değişim: 0,01%
Düşük 2.426,46 29.04.2024 Yüksek 2.448,09
Açılış: 2.438,67
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.