`Akıllı` ürünler görücüye çıktı

28.02.2014 - 11:24 | Son Güncelleme :

Seramik fuarında `akıllı` ürünler görücüye çıktı

Uluslararası Seramik Banyo ve Mutfak Fuarı olan UNICERA`ya 310 firma katıldı.

Türkiye ve dünyanın önde gelen seramik ve vitrifiye devleri, alanında dünyanın en büyük ikinci Uluslararası Seramik Banyo ve Mutfak Fuarı olan UNICERA`da buluştu. kobiden.com muhabiri Leyla İlhan haberine göre;TÜYAP Fuar Merkezi`ndeki fuara bu yıl 310 firma katıldı. 2 Mart`a kadar sürecek olan ve 5 bini yabancı olmak üzere toplam 70 bin kişinin ziyaret etmesinin beklendiği fuara akıllı ve çevreci ürünler damgasını vurdu.

Çanakçılar Şirketler Grubu Yönetim Temsilcisi Erol Arat, fuarda klasik ürünlerinin yanında daha az su tüketen pisuar ve klozet ve armatür gruplarını sergilediklerini kaydetti. Yeşil ev konseptinden dolayı bu ürünlere olan ilginin artmaya başladığını aktaran Arat, klozetlerde eskiden 3 ile 6 litre olan su tüketimini 2 ile 4 litreye indirdiklerini söyledi. Hatta suya bile ihtiyaç duymadan kendini temizleme özelliği bulunan pisuarlar da ürettiklerini anlattı. Çanakkale Seramik, Kalebodur, İtalya`dan satın aldığı Edilcoughi ve Edilgres markalarını tanıtan Kale Grubu Yapı Ürünler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Bahadır Kayan, sektörün sunduğu ürünlerle su tüketimini azalttığını söyledi. Bu ürünlerle yüzde 35 ile 50 arasında tasarruf sağlanabildiğini dile getiren Kayan, firmalarının su tüketimini 2.7 litreye kadar indiren ürünler sunduğunu belirtti. Satışını yaptıkları ürünlerin üçte birinin akıllı ürünler olduğunu kaydeden Kayan, yeşil bina yapma konusunda dünyada ilk 10 ülke arasında yer alan Türkiye`de bu oranların daha artacağını söyledi.

Şeffaf karoyu tanıttı

Seranit Grubu ise dünyada ilk kez ışığı geçirebilen şeffaf özelliklere sahip karoyu üretti. Seranit Grup İcra Kurulu Başkanı Ece Ceylan Baba ürünün hem dış cephede hem de otellerin lobilerinde kullanılabileceğini söyledi. Ürettikleri ürünlerin tamamının çevreci ve doğa dostu ürünler olduğunu aktaran Baba, sektörde de akıllı ürün kullanma yönünde bir eğilim olduğunu belirtti. NG Kütahya Seramik Genel Müdür Yardımcısı Celal Üstündağ, fuarda bu yıl dijital teknoloji ile üretilen ahşap, beton ve taş görünümlü ürünlerin öne çıktığını söyledi. Firma olarak bu tarz ürünlerini sergilediklerini aktaran Üstündağ, büyüyen karo ebatlarına dikkat çekerek, firmalarının ağustos ayı içinde Türkiye`de ilk kez 1.6 metre X 4.8 metre ebatlarına sahip karo üreteceğini söyledi.

Altın varaklı klozet 3 bin 850 TL`den satılıyor

Ağırlıklı olarak sadeliğin öne çıktığı Uluslararası Seramik Banyo ve Mutfak Fuarı UNICERA`da altın varaklı ürünler de yer aldı. Bu kapsamda Dekovita firması tarafından Hindistan ve İspanya`dan getirilen altın varaklı ürünler arasında musluklar, duş başlıkları ve klozetler dikkat çekti. Dekovita`nın standında yer alan altın varaklı muslukların fiyatı 2 bin 500 TL, altın varaklı klozet ise 3 bin 850 TL.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.248 Değişim: -0,86% Hacim : 90.437 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.234 08.05.2024 Yüksek 10.383
Açılış: 10.358
32,2542 Değişim: -0,01%
Düşük 32,1540 08.05.2024 Yüksek 32,4079
Açılış: 32,2564
34,6714 Değişim: -0,11%
Düşük 34,6184 08.05.2024 Yüksek 34,8929
Açılış: 34,7107
2.393,75 Değişim: -0,27%
Düşük 2.390,55 08.05.2024 Yüksek 2.408,70
Açılış: 2.400,34
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.