Taşıt tanıma sistemlerini filo ve kobi büyütecek

29.08.2014 - 10:05 | Son Güncelleme :

Akaryakıt sektörleri KOBİ'lere imkan sunacak

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/arac_araba_otomobil_650_2.jpg">

Akaryakıt sektöründe toplam satışların yaklaşık 12’sinin taşıt tanıma sistemleriyle gerçekleştirildiği belirtilirken, bu payın, operasyonel kiralama sektörünün büyümesi ve buna dahil olan Kobi’lerin artmasıyla büyütülmesi bekleniyor

Türkiye’de 1990’lı yılların sonuna doğru kullanılmaya başlanan akaryakıt taşıt tanıma/otomasyon sistemleri, pazar gelişimini sürdürürken, son yıllarda filo kiralama sektörünün büyümesi ve Kobi’lerin de sisteme giderek entegre olmasıyla birlikte kullanıcı sayısını artırmaya devam ediyor.

Pazara sunulan ilk ürünün üzerinden 20 yıla yakın bir süre geçmesine rağmen, Türkiye’de akaryakıt taşıt tanıma sistemlerinin yeterince yaygınlaşmadığı, ancak gelişimini sürdürdüğü gözleniyor. EPDK verilerine göre, 2013 yılında 18.3 milyon ton akaryakıt satıldığı belirtilirken, taşıt tanıma sistemleriyle satılan akaryakıt miktarının yaklaşık 2 milyon 220 bin tonda kaldığı ifade ediliyor. Bu da, geçen yılki toplam akaryakıt satışının sadece yüzde 12’sinin taşıt tanıma sistemleriyle gerçekleştirildiği anlamına geliyor.

Bununla birlikte taşıt tanıma sistemleriyle yapılan akaryakıt satışlarının, neredeyse tamamının pazardaki 5 büyük lisanslı firma tarafından gerçekleştirildiği, benzer sistemlere sahip diğer şirketlerin paylarının ise şimdilik düşük olduğu belirtiliyor. 

Hâlâ büyük potansiyel var

Akaryakıt taşıt tanıma sistemlerinin en önemli müşterileri arasında, kuşkusuz filolar ve lojistik şirketleri yer alıyor. Son yıllarda filo kiralama sektörünün giderek büyümesi de, akaryakıt taşıt tanıma sistemlerine duyulan ihtiyacı tetikliyor. Zira filo kiralama sektöründe, akaryakıt harcamalarının yönetimi ve takibi, çok sık kullanılan bir hizmet durumunda.

Bununla birlikte Kobi’ler de, gerek operasyonel kiralama gerekse de akaryakıt şirketlerinin gözdesi durumunda. Her iki sektör de, henüz bu konularda yeterince sisteme dahil olmamış Kobi’lere yönelik çalışmalarını hızlandırdı. Gelecekte Kobi’lerin filo kiralama şirketlerinin önemli müşteri kitlesi olacağı öngörülürken, akaryakıt sektörü de, bu alanda potansiyel olduğuna inanıyor.

Pazarın ihtiyaçları artıyor

Tıpkı operasyonel kiralama şirketleri gibi, akaryakıt firmaları da, rekabet koşulları ve sermaye yeterliliği gibi zorunlulukların, taşıt tanıma ve izleme sistemlerinin kullanılmasını gerektirecek bir hale geldiğini belirtiyor.

Ticari işletmelerin, yakıt giderlerinin kontrol alınmasını sağlamak, ödemelerini belirli periyotlara kaydırmak amacıyla her geçen gün bu sistemlere daha fazla ilgi gösterdiğini ifade eden sektör temsilcileri, akaryakıt firmalarının da, buna paralel olarak yeni projeler üretmek ve bu sistemleri destekleyici bazı ek ürünler sunmak zorunda olduğunu belirtiyor.

Nitekim bazı akaryakıt firmaları, filolara ve lojistik sektörüne ayrı ürünler geliştirirken, bireysel kullanıcıları da sisteme katmak amacıyla çalışmalar yapıyor.

Ne gibi avantajlar sağlıyor?

* Özellikle şirket araçlarında akaryakıt tüketiminin kontrol edilebilmesi sağlanıyor. Filoları oluşturan araçların ne zaman, ne kadar ve nereden yakıt aldığı, hangi kilometre aralıklarında yakıt ikmali yapıldığı izlenebiliyor.

* Zaman kaybı yaşanmıyor. Sisteme dahil olan araçlarda yakıt ikmalinin dışında, fatura veya fiş alımı, ödeme gibi işlemlere gerek olmadığından, süreden tasarruf ediliyor.

* Her yakıt alımında ödeme yapılması, fiş ya da fatura toplanması gerekmiyor. Ödeme, belirli aralıklarda, tek bir yere yapıldığından, muhasebe kolaylığı da sağlıyor.

* Giderlerin kontrol altına alınması açısından fayda sağlıyor.

* Bireysel kullanıcılar için, ödeme kolaylığı getirirken, yakıt alımı sırasında araçtan inmeye bile gerek kalmayabiliyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.902 Değişim: 1,91% Hacim : 47.570 Mio.TL Son veri saati : 12:36
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.907
Açılış: 9.763
32,5776 Değişim: 0,28%
Düşük 32,4536 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
35,0127 Değişim: 0,12%
Düşük 34,8267 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.461,23 Değişim: 1,03%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.