Lojistik sektörünün yeni gözdesi Bursa

19.01.2015 - 12:40 | Son Güncelleme :

Lokasyon olarak stratejik önemi artan Bursa, Lojistik sektörünün yeni gözdesi oldu

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/etis-lojistik.jpg">

Lokasyon olarak stratejik önemi artan Bursa, Lojistik sektörünün yeni gözdesi oldu.

Lojistik sektörü, İstanbul'dan sonra sanayi ve ürtimin giderek arttığı bölgelere kayıyor. Otomotiv, tekstil, makine ve gıda sektörleriyle ön plana çıkan Bursa, lojistik sektörünün yeni gözdeleri arasında yerini aldı. Kentin cazibesi; limanları, hızlı tren ve otoyol projeleriyle daha da artarken, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nda (BTSO) 2012 yılında bin 13 olan lojistik ve taşımacılık sektöründeki firma ve şubelere ait üye sayısı son iki yılda 71 yeni üye ile bin 84’e ulaştı. Lojistik taşımacılıkta merkez konuma gelmeyi hedefl eyen Bursa’da, BTSO liderliğinde yürütülen Lojistik Köy Projesi kapsamında Lojistik Zirvesi hazırlığı da yapılıyor. Bursa’nın lojistik açıdan stratejik bir konuma geldiği görüşünde birleşen sektör temsilcileri, kentte faaliyet gösteren firma sayısının hızla arttığına ve bunun da rekabeti kızıştırdığına dikkati çekiyor.

Dunya.com'Un haberine göre; Bursa’ya ilginin artarak büyüdüğünün altını çizen Sittnak AŞ Proje ve İş Geliştirme Müdürü Mustafa Yazıcı, bunun sebebini lojistik sektörü cirosunun yüzde 30-40’ının bölge firmaları tarafından oluşturulmasına bağladı. Bursa’daki oluşumun şubeleşme ile yaygınlaştığını belirten Yacızı, “Bursa, hava ulaşımı hariç deniz ve kara ulaşımında özellikle Doğu ve Güney Marmara ile İç Anadolu bölgelerine köprü görevi görmeye başladı. Yakın zamanda demiryolu ulaşımının da geleceği düşünülürse lojistik açısından stratejik bir konuma geliyor. Bursa’da yerleşik otomotiv ana ve yan sanayi firmaları çoğunlukta. Otomotiv sektörü stok maliyetleri çok pahalı olduğu için çok hızlı hareket kaabiliyeti istiyor. Lojistik firmaları istenilen bu hızlı hareket kabiliyetini yakaladıkları ölçüde kendilerini geliştirebiliyor. Bu açıdan Bursa firmaları lojistik sektörü açısından hayati önem arz ediyor” diye konuştu.

Türkiye’de lojistik sektöründe oyuncu sayısının olması gerekenin çok üzerinde seyrettiğine işaret eden Yazıcı, bu nedenle anormal bir rekabetin söz konusu olduğunu savundu.

Bursa’ya artan ilgiye paralel olarak pazar payında daralma yaşandığının bilgisini veren Ekol Lojistik Güney Marmara Bölge Müdürü Tülay Gül, kentteki potansiyeli fark etmeyip bugüne kadar yatırım yapmayan firmaların son dönemde atağa kalktığını bildirdi. “Bursa, sanayi anlamında yakın zamana kadar İstanbul’un gölgesinde kalmış bir şehrimizdi” diyen Gül, “Otomotivde tabiri caizse İstanbul’u sollamasıyla, firmaların ilgisini çekmeye başladı. Lojistik açıdan altyapısı gelişmiş Bursa’nın, gelecekte ekonomisinin daha da gelişim göstermesiyle, lojistik üs olacağını öngörüyoruz” diye konuştu. Ekol olarak 1996 yılında Bursa’nın potansiyelini görerek yatırım yaptıklarını ve müşterileri ile ciddi diyalog ve güvene dayalı uzun soluklu işbirliklerini devam ettirdiklerini vurgulayan Gül, bölgedeki rekabet artışını aynı zamanda kalitenin yükselmesi anlamına geldiğinden olumlu bulduklarını belirtti.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.