"KOBİ'lerin yüzde 42'si 2018 yılında işlerini büyüttü"

24.12.2018 - 09:12 | Son Güncelleme :
"KOBİ'lerin yüzde 42'si 2018 yılında işlerini büyüttü" | Sektör Haberleri

Armut.com verilerine göre, KOBİ'lerin yüzde 42'si 2018 yılında işlerini büyütürken, yüzde 67'si 2019 yılının daha iyi geçeceğini düşünüyor.

Türkiye'de istihdamın yaklaşık yüzde 75,8'ini oluşturan KOBİ'lerin, 2018 yılı ölçümlemesi ve 2019 yılı öngörülerini belirlemek için bir araştırma yapan Armut.com, sonuçları AA muhabiri ile paylaştı. Toplam 55 ilden 2 bin 562 KOBİ'nin yanıt verdiği araştırma sonuçları, KOBİ'lerin 2019 yılından umutlu olduğunu gösteriyor. Buna göre, araştırmaya katılan hizmet verenlerin yüzde 67'si 2019 yılının daha iyi geçeceğini ya da değişiklik olmayacağını düşünüyor. 

Gelecek yıla daha karamsar bakanların oranı yüzde 33'de kalırken, 2019'un daha iyi geçeceğini düşünenler arasından toplanan cevaplarda, ülke ekonomisinin 2019'da gelişeceğini düşünenler, kur dalgalanmalarının azaldığına dikkat çekenler ve Armut üzerinden aldığı iş fırsatları arttığı için önümüzdeki yılın da daha iyi geçeceğini düşünenler çoğunlukta bulunuyor.

"KOBİ'LERİN YÜZDE 42'Sİ 2018 YILINDA İŞLERİNİ BÜYÜTTÜ"

Katılımcıların yüzde 42'si 2018 yılında işlerini büyüttüğünü belirtirken, 2018 yılında işindeki değişimi daha çok müşteri kazanmak, yeni ekipman/araç almak, yeni mağaza açmak, yeni sektörlere giriş yapmak ve Armut’tan aldığı işlere gelen referanslarla yeni müşteriler kazanmak olarak anlatan KOBİ'ler, işlerindeki değişim ve gelişimden memnun olduklarını bildirdi. Verilere göre, araştırmaya katılan KOBİ'lerin yüzde 91'i yaptığı işi seviyor.

Yaptıkları işte onları en çok neyin mutlu ettiği sorulduğunda ise KOBİ'ler, müşteri memnuniyeti sağlamak, üretebilmek, bunları müşterilerle paylaşabilmek, yeni insanlarla tanışmak, çevresini genişletmek, kendi işinin sahibi olmak, müşterilerin mutlu anlarını paylaşmak, hayatlarına mutluluk katmak ve kendilerini işleri sayesinde geliştirebilmek gibi yanıtlar verdi.

KOBİ'lerin sektörde en çok zorlandıkları konular arasında, yeni müşterilere ulaşmak öne çıkıyor. Bunu, ekonomik değişiklikler ve rekabet izlerken, yaptıkları işten mutlu olmadığını belirten yüzde 9'luk grup, en çok zorlandıkları konuları kalifiye eleman bulamamak, ekonomik belirsizlik ve kalite yerine fiyat odaklı müşteriler olarak açıklıyor. 

KADINLAR ERKEKLERE GÖRE DAHA UMUTLU 

Cevapların kadın erkek dağılımında nasıl değiştiği incelendiğinde kadınların erkeklerden daha umutlu olduğu görülüyor. Kadınların yüzde 25'i 2019’un daha kötü geçeceğini düşünürken, erkeklerde bu oran yüzde 35. İşlerini büyüten KOBİ'lerde kadınların cevapları incelendiğinde yüzde 45'inin 2018 yılında işlerini büyüttüğü görülüyor. Yaş dağılımına bakıldığında ise işini en çok büyütenlerin yüzde 45 ile 25-34 yaş arasındaki katılımcılar olduğu görüldü.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
102.633 Değişim: -0,08% Hacim : 4.330 Mio.TL Son veri saati : 15:37
Düşük 102.223 18.02.2019 Yüksek 103.131
Açılış: 102.867
5,3010 Değişim: 0,42%
Düşük 5,2703 18.02.2019 Yüksek 5,3164
Açılış: 5,27905
6,0081 Değişim: 0,73%
Düşük 5,9550 18.02.2019 Yüksek 6,0132
Açılış: 5,9646
225,99 Değişim: 0,79%
Düşük 223,94 18.02.2019 Yüksek 226,09
Açılış: 224,23
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.