KOBİ'ler ayakta kalmak için artık 'online' olmalı

08.12.2014 - 12:24 | Son Güncelleme :

'KOBİ'ler gelişim için interneti görmezden gelemezler'

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/internet_bilgisayar_650_5.jpg">

'İnternetle Güçlü KOBİ' seminerleri Türkiye'yi dolaşarak, şirketlere özel dijital pazarlamanın avantajlarını anlatıyor. Konferansın özeti: Firmalar varlıklarını sürdürebilmeleri için artık interneti görmezden gelemezler...

IAB Türkiye, KOBİ’lerin interneti daha verimli kullanması için geliştirdiği 're-KOBİ Eğitim Platformu' kapsamında tasarlanan 'İnternetle Güçlü KOBİ' seminer dizisinin ilkini 4 Aralık'ta Kocaeli Sanayi Odası’nda gerçekleştirdi. IAB Türkiye, seminerlerin devamını Kocaeli’nin ardından Ankara, Bursa, Denizli, Eskişehir, Gaziantep, İzmir ve Konya’da düzenleyecek. Seminerde internetin gelişimi, iş hayatına ve reklamcılığa getirdiği yenilikler ve imkânlar anlatıldı. IAB Türkiye Başkan Yardımcısı Neslihan Olcay, İnternetle birlikte iş yapış şekillerimiz de değişti. Artık markalar sadece bulunduğu bölgeyle, hatta ülkeyle sınırlı değil. Dileyen marka dünyadaki müşterilere ürün tanıtımı yapabiliyor, internetten sipariş alabiliyor, satış yapıyor. Sıra reklama geldiğinde işler daha da güzelleşiyor. Çünkü internet büyük, küçük tüm firmalara çok çeşitli reklam olanağı sunuyor diye konuştu.

Satışlar nasıl artar?

Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihtiyaçları düşünülerek hazırladıkları re-KOBİ eğitim programının amacının internetin gücüyle satışları artırmanın yollarını anlatmak olduğunu belirten Olcay, “re-KOBİ ya da açık adıyla Rekabetçi KOBİ Eğitim Platformu markalaşmadan web sitesi kurmaya, internet reklamlarından e-ticarete kadar pek çok konuyu kapsayan bir uzaktan eğitim programı. Her eğitim dönemi 6 hafta olarak tasarlandı. Web sitesi yönetiminden e-ticarete, sosyal medya yönetiminden mobil pazarlamaya kadar dijital pazarlamanın önemli konularını ayrıntılarıyla kapsayan program internet üzerinden 7/24 izlenebilecek videolar aracılığıyla yürüyecek. Her hafta en az iki video seyredilecek ve hafta sonu, canlı yayında seyredilen videoların eğitmenleriyle bir araya gelinecek, varsa sorular cevaplandırılacak. Programı eksiksiz tamamlayanlar, re-KOBİ sertifikası alacak dedi. 

Dijitalden kaçamazsınız

Markaların dijitale yatırım yapmadan ayakta duramayacağının altını çizen IAB Türkiye Genel Koordinatörü Aygen Tezcan da, Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 70’i sevdikleri markaların sitelerini ziyaret ediyor, yüzde 55’i sosyal medyada takip ettikleri markaları satın alıyor, Firmalar varlıklarını sürdürebilmeleri için artık internetten kaçamazlar dedi. 

29.3 milyon kişi internette

TEZCAN, yaptığı sunumda şu bilgileri verdi: Dünya internet nüfusu şuan 3 milyar. Sadece Türkiye’de 29.3 milyon 12 yaş ve üstü internet kullanıcısı var va bunların yarısı her gün online. 2013 yılında dünyada dijital reklam yatırımlarının toplamı 535,50 milyar dolar. ABD’de 171,01 milyar dolar, İngiltere’de 13,9 milyar euro ve Almanya’da 16,49 milyar euro. Türkiye’de ise dijital reklam yatırımlarına 1.17 milyar TL harcanıyor.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.