Sandalye Bulamadılar Fabrikasını Kurdular

11.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Ev için sandalye arıyorduk. Bulamayınca ürettik diyen Atasay çifti, ayda 10 bin adet üretim yapıyor, yüzde 20`sini ihraç ediyor. 1992 yılında evlenmeye karar veren Bahar ve Talip Aysan, bu kararlarının hayatlarını tamamen değiştireceğini bilmiyorlardı. Evlerine mobilya bakmak için yollara düşen çift, bir türlü istedikleri tarzda ve fiyatta sandalye bulamayınca, Madem ucuz ve yerli sandalye yok, kendimiz üretelim diyerek üretmeye karar verdi. Tek bir modelle işe başlayan Aysanlar, şimdi ayda 10 bin adet sandalye üretip yüzde 20`sini de İngiltere`den Kanada`ya kadar birçok ülkeye ihraç ediyor. B&T (Bahar&Talip) markasının piyasada yabancı markalarla karıştırılmasını başarılarının bir kanıtı olarak gösteren Aysanlar ile hedeflerini konuştuk.


* Neden sadace sandalye ve masa üretiyorsunuz?

Türkiye`de masa ve sandalye mobilyanın bir parçası olarak görülüyor. Ama mobilya kadar önemsenmiyor. Biz evlenirken en çok masa ve sandalye alırken zorlandık. Sonra da bu işin mobilyadan ayrı yapılmasına karar verdik ve sadece masa-sandalye üretmeye karar verdik. İlk başladığımızda tek bir model üretiyorduk. Çünkü yeterli sermayemiz yoktu. Şimdi 200`ü aşkın modelde seri üretim yapıyoruz. Bugüne kadar 1.500 civarında ürün geliştirdik.

* 8 yılda nereye geldiniz?

İnsanlar bizim yabancı marka olduğumuzu düşünüyor. Çünkü çizgilerimiz uluslarası modellerle yarışabilecek düzeyde. Türk ve İtalyan tasarımcılarla çalışıyoruz. Her yıl 60 yeni model yaratıyoruz. Çağlayan`da küçük bir atölyede başladık. Şimdi Çekmeköy`de yıllık 120 bin adet kapasitesi olan bir fabrika var.

* Yurtdışına satış yapmak zor mu?

Biz iyi bir çizgi yakaladık. Artık Kanada, İngiltere ve Dubai`de bayiliklerimiz var. Kanada üzerinden ABD`ye de ürün gönderiyoruz. Talebe yetişmekte zorlanıyoruz. Bu nedenle kapasite artırımına gidiyoruz. Aylık 10 bin sandalye olan kapasite 30 bine çıkacak. Kapasitenin artması ile ihracata daha fazla pay ayırabileceğiz.


BERNA YILMAZ`IN SANDALYECİSİ;

* Daha çok hangi kesime hitap ediyorsunuz?

Hem ev, hem ofislere hitap eden ürünlerimiz var. Biz, ANAP lideri Mesut Yılmaz`ın eşi Berna Yılmaz`a da, çok daha alt gelir grubundan insanlara da sandalye sattık. Bunun yanı sıra banka, holding, televizyon, sinema, otel ve hastanelere de ürün veriyoruz. Her yıl yüzde 30 büyüyoruz. Mobilyaya girmeyi düşünmüyoruz. Ancak sehpa, konsol, küçük dolap, askılık gibi tamamlayıcı ürünler de yapmaya başladık. Ofis ve plazaların artması ile birlikte pazar çok büyüdü. Bizim gibi 500 firmayı kaldırabilecek durumda.(SABAH)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
8.718 Değişim: 0,00% Hacim : 72.026 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 8.718 18.03.2024 Yüksek 8.863
Açılış: 8.845
32,3380 Değişim: 0,18%
Düşük 32,2510 19.03.2024 Yüksek 32,4019
Açılış: 32,2803
35,1948 Değişim: 0,03%
Düşük 35,1089 19.03.2024 Yüksek 35,4631
Açılış: 35,1827
2.246,89 Değişim: 0,15%
Düşük 2.240,50 19.03.2024 Yüksek 2.250,99
Açılış: 2.243,53
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.