Finansbank KOBİ'lerde ‘devrim’e hazırlanıyor

11.03.2015 - 17:58 | Son Güncelleme :
Finansbank KOBİ'lerde ‘devrim’e hazırlanıyor | Bankacılık Haberleri

Müşteri temsilcileri için yeni yazılım geliştiren Finansbank, “KOBİ Tablet” adını verdiği yeni satış stratejisi ile müşteri kazanma hızını pilot uygulamada 5 katına çıkardı

Finansbank, geliştirdiği tablet yazılımı ile KOBİ’lere yönelik satış stratejisini tamamen değiştiriyor. Bankanın temsilcileri harita üzerinde nokta nokta görüntüledikleri şirketlere, yanlarında bankacılık işlemleri yapabilecekleri tabletlerle gidecekler. 500’e yakın farklı bilgi üzerinden ziyaret öncesi beklentileri analiz edilen KOBİ’lerin kart kullanımından kredi limitine tüm ihtiyaçları şubeye gidilmeksizin halledilebilecek. Bankadan verilen bilgiye göre bir şube ayda ortalama 3-4 yeni müşteri kazanırken, pilot uygulamanın olduğu şubelerde bu sayı 15-20 aralığına çıktı. 

dunya.com'un haberine göre; bankacılıkta iş yapış şeklini değiştirecek devrimsel bir adım attıklarını bildiren Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, “CRM teknolojisi odaklı uygulama, her müşteri ile farklı ilişkilerin geliştirilmesine ve farklı pazarlama stratejilerinin oluşturulmasına olanak veriyor” dedi. Uygulamanın 14 pilot şubede hayata geçirildiği bilgisini paylaşan Güzeloğlu, “KOBİ Tablet ile standart şubelerin ortalama elde ettiği yeni müşteri sayısını pilot şubelerde 5 katı artırdık. Finansbank’ın pilot şubelerdeki çapraz satış rasyolarını da yüzde 24 yükselttik. Hedefimiz mart sonunda 180 şubede uygulamayı hayata geçirmiş olmak. 3 aylık bir ön çalışmanın ardından uygulamayı Finansbank’ın tüm şubelerinde saha ve şube çalışanları tarafından aktif hale getireceğiz” dedi. 

Yeni müşteri kazanım hızındaki 5 katlık artışı özellikle vurgulayan Güzeloğlu, “ En mükemmel projelerde bile müşteri artış hızı yüzdeli oranlarla ifade ediliyor. Biz burada 5 kat gibi oranları konuşur olduk. Doğal olarak zamanla bu oran düşecektir ama çapraz satış oranının da tersine artacağını düşünüyoruz” diye konuştu. 

Küçük bir fikirle başladı 

Bilgi analizi yoluyla müşterinin nerede, ne zaman, neye ihtiyacı olduğunu tespit edebildiklerini aktaran Güzeloğlu, “Bu sayede çalışanımız müşteriye, neye ihtiyaç duyulduğunu bilerek hazırlıklı gidiyor. Başlangıçta küçük bir vizyonla yola çıkmıştık ama proje zamanla büyüdü. Fikir aşamasından bu güne gelmemiz 1,5 yılımızı aldı. Binlerce saatlik mesai harcadık. Bu çalışmamız başarısını uluslararası platformlara da taşıdı. Proje dünyanın en prestijli kurumlarından Avrupa Finansal Yönetim ve Pazarlama Birliği’nden (EFMA) ödül alarak başarısını tescilledi” diye konuştu. Projenin hazır hale gelmesinin 1,5 yıl sürdüğünü kaydeden Güzeloğlu, tüm şubelere yaygınlaşmanın da 1 yılı geçeceğini söyledi. Haziran ayına kadar 658 Finansbank şubesinde en az bir KOBİ Tablet yollamayı hedeflediklerini dile getiren Güzeloğlu, zamanla KOBİ’ler üzerine çalışan bin 400 personelin tamamına tablet verileceğini söyledi. Projenin maliyeti ile ilgili detay vermekten kaçınan Güzeloğlu, tablet başına maliyetin aşağı yukarı 500-600 dolar civarında olduğunu söyledi. 

Microsoft: Dünyada benzeri yok 

KOBİ Tablet projesinin dünyada benzeri olmadığını bildiren Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, ise projenin yepyeni bir bankacılık anlayışının temellerini attığının altını çizdi. Özmen, “Microsoft olarak Finansbank’ın ‘Herkese bir Finansçı lazım’ sloganını aldık ve ‘Herkese bir finansçı, her finansçıya da tablet içinde şube lazım’ diyerek yola çıktık. KOBİ Tablet projesi ile Finansbank, elinde KOBI temelli çok kapsamlı ve geniş veri tabanı bilgisini Microsoft teknolojileri ile çok farklı boyutlarda harmanlıyor. Bu sayede KOBİ müşterilerine sadece finansal ürün satmanın bir adım ötesine geçerek banka şubesini gerçek anlamda onların ayaklarına götüren ve müşteriye değer yaratıp işini kolaylaştıracak esnek finansal çözümler sunuyor. Burada gerçek anlamda yepyeni bir bankacılık anlayışının temellerini atan bir teknolojik çözüme tanıklık ediyoruz aslında. KOBİ Tablet projesi, mobil çözümlerin güvenlik ve yönetilebilirlikten feragat etmeden kurumlara nasıl katma değer sağlayabildiğimizin somut bir örneği olarak bize heyecan veriyor” dedi. 

Bankalar büyük veri ile yarışacak 

Teknolojide son yıllarda yaşanan gelişmelerin finans sektörüne sağladığı katma değere de değinen Özmen şöyle konuştu: “Global araştırma şirketi IDC’nin öngörülerine göre, büyük veriyi doğru analiz eden bankaları, önümüzdeki 4 sene içerisinde 308 milyar dolar değerinde bir potansiyel pazar bekliyor. Bu da teknolojiye yatırım yapan bankaların sektörde açık ara rekabet avantajı elde edeceğini gösteriyor.” Price Waterhouse Coopers’ın (PwC) bu sene yayınladığı bir araştırmadan örnekler veren Özmen, günümüzde finans sektöründeki müşterilerin yüzde 69’unun online bankacılık hizmetlerinden faydalandığına dikkat çekti.

KOBİ’de yüzde 10 pazar payı hedefleniyor 

Temel Güzeloğlu, kendi tanımladıkları KOBİ boyutuna göre pazar paylarını yüzde 8’den yüzde 10’a çıkarmayı amaçladıklarını bildirdi. Güzeloğlu, “BDDK’nın tanımına göre yıllık cirosu 40 milyona kadar olan şirketler KOBİ olarak kabul ediliyor. Ancak bu rakam bankadan bankaya değişiyor. Biz 20 milyon liraya kadar ciro yapan şirketleri KOBİ olarak ele alıyoruz. Buna göre sektördeki Pazar payımız yüzde7-8 arasında. Bu rakamı yüzde 10’a taşımayı hedefl iyoruz” diye konuştu


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
106.950 Değişim: 0,15% Hacim : 3.976 Mio.TL Son veri saati : 13:12
Düşük 106.315 21.11.2019 Yüksek 107.307
Açılış: 106.803
5,6897 Değişim: -0,13%
Düşük 5,6872 21.11.2019 Yüksek 5,7103
Açılış: 5,6973
6,3115 Değişim: 0,03%
Düşük 6,2991 21.11.2019 Yüksek 6,3322
Açılış: 6,3096
269,37 Değişim: -0,34%
Düşük 269,20 21.11.2019 Yüksek 270,54
Açılış: 270,29
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.