Marka değeri en yüksek şirketler açıklandı... Apple zirveyi kimseye kaptırmadı

17.01.2024 - 10:53 | Son Güncelleme :
Marka değeri en yüksek şirketler açıklandı... Apple zirveyi kimseye kaptırmadı  | Teknoloji Haberleri

Apple, sabit kalan iPhone satışlarına karşın Google, Amazon ve Microsoft gibi rakiplerini geride bırakarak yılın marka değeri en yüksek şirketi oldu.

Marka değerleme danışmanlığı Brand Finance dünyanın en değerli ve en güçlü 500 küresel markasını açıkladı. Apple bu yıl yüzde 74'lük artış elde ederek marka değerini 517 milyar dolarına yükseltti ve dünyanın en değerli markası unvanını geri aldı. Apple bu sonuçla Google, Amazon ve Microsoft'u geride bıraktı. Şirket büyüklüğü sıralamasında ise 2.8 trilyon dolar büyüklüğe sahip Apple, 2.9 trilyon dolarlık Microsoft'un hemen ardında bulunuyor. 

Haberin Devamı

AP'nin haberine göre Apple'ın iPhone yükselmese de yeni pazarlar bulma, ekosistemini genişletme ve kullanıcıyı daha yüksek değerli iPhone'lar almaya teşvik etme stratejisi ile dikkate değer bir marka değeri artışı elde etti. Apple, premium akıllı telefon pazarında  yüzde 71'lik payla hakim şirket konumunda.

Brand Finance Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su David Haigh şunları söyledi:

"Apple, marka değerini stratejik çeşitlendirme ve premiumlaştırma yoluyla artırdı. Araştırmamıza göre, ankete katılanların yüzde 50'sinden fazlası Apple'ı pahalı, ancak fiyatına değer olarak nitelendirdi."

EN BÜYÜK ARTIŞ NVIDIA'NIN

Teknoloji devi NVIDIA yüzde 163'lük artışla dünyanın en hızlı büyüyen markası oldu.

Deutsche Telekom (yüzde 17 artışla 73,3 milyar ABD dolarına ulaşan marka değeri), Verizon'u (marka değeri yüzde 6 artışla 71,8 milyar ABD dolarına) geride bırakarak dünyanın en değerli telekomünikasyon markası unvanını elde etti. Dünya çapında 9'uncu sırada yer alan marka aynı zamanda Avrupa'nın en değerli markası olarak da liderliğini sürdürüyor. Tesla yüzde 12'lik düşüşle ilk 10'dan düşerek 18. sıraya geriledi.

2024 yılının marka değeri en yüksek şirketleri:

Haberin Devamı

1) Apple (ABD, teknoloji) 516.6 milyar dolar
2) Microsoft (ABD, teknoloji) 349.4 milyar dolar
3) Goolge (ABD, teknoloji) 333.4 milyar dolar
4) Amazon (ABD, e-perakende) 308.9 milyar dolar
5) Samsung (Güney Kore, teknoloji) 99.4 milyar dolar
6) Walmart (ABD, perakende) 96.8 milyar dolar
7) TikTok (Çin, teknoloji) 84.2 milyar dolar
8) Facebook (ABD, teknoloji) 75.7 milyar dolar
9) T-Mobile (Almanya, telekomunikasyon) 73.3 milyar dolar
10) ICBC (Çin, bankacılık) 71.8 milyar dolar


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.046 Değişim: -0,37% Hacim : 109.105 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.037 30.04.2024 Yüksek 10.133
Açılış: 10.082
32,4762 Değişim: 0,30%
Düşük 32,3153 01.05.2024 Yüksek 32,5458
Açılış: 32,3795
34,6999 Değişim: 0,33%
Düşük 34,4904 01.05.2024 Yüksek 34,7952
Açılış: 34,5871
2.407,12 Değişim: 1,13%
Düşük 2.373,47 01.05.2024 Yüksek 2.416,96
Açılış: 2.380,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.