Cepte rekabet kızıştı

14.06.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

GSM pazarına 2001 yılı şubat ayında hızlı bir giriş yapan İş - Tim`in markası Aria pazardaki dengeleri altüst etti. Cep telefonu sektöründe faaliyet gösteren şirketleri kapsayan son araştırmaya göre, İş-Tim yakın gelecekte pazardan yüzde 16 pay alacak. İnput Araştırma ve İletişim`in yaptığı araştırmada yer alan en çarpıcı soru olan `Siz ve yakınlarınız yakın gelecekte hangi GSM operatörünü tercih edeceksiniz`e cevap verenler `Turkcell` dedi. Buna göre, araştırmaya katılanların yakın gelecekte kullanmayı düşündükleri servislerin başında Turkcell faturalı hat aboneliği (Yüzde 32), Hazır kart (Yüzde 17), İş - Tim (Aria) faturalı hat aboneliği (Yüzde 17) geliyor. Sonuçlara göre Turkcell, hem faturalı hemde faturasız hat servisleri ile GSM pazarında halen büyüme potansiyeli en çok olan şirket olarak öne çıkarken İş-Tim`in pazardan aldığı pay dikkat çekti. Araştırma sonuçlarına göre İş-Tim yakın gelecekte, Turkcell abonelerinden yüzde 17, Telsim abonelerinden yüzde 15, Muhabbet Kart abonelerinden yüzde 16 ve Hazır Kart abonelerinden ise 10 oranında pay alacak.

İş-Tim reklam kampanyasının başlangıcı olan 14 şubat tarihi öncesi ve sonrası değerlendirmeler karşılaştırıldığında da, 14 şubat sonrası İş - Tim yönünde çok daha pozitif gelişmeler gözleniyor. 14 Şubat tarihinden önce İş-Tim`in yakın gelecekte tercih edilme oranı toplam pazar içerisinde yüzde 10.90 seviyelerindeyken bu rakam 14 şubat tarihinden sonra yüzde 18.50`ye yükseldi. Yine İş - Tim Hazır Kart reklam tarihinden önce yüzde 1.10 tercih edilirken reklamdan sonraki dönemde bu rakam yüzde 3.90`a yükseldi. Araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer ilginç tespit ise İş - Tim aboneliğine ilgi gösterenlerin başında ise yüksek gelir grubu gelmesi.

Ericsson lider ama gözler Nokia`da
Yapılan araştırmanın belirlediği ilginç noktalardan bir tanesi de mobil telefonda marka tercihine yönelik olarak ortaya çıkan sonuçlar. Araştırmaya katılan kişilerin yüzde 75`i Ericsson ve Nokia üretimi cep telefonu kullanıyorlar. Panasonic ise katılımcıların yüzde 9`u tarafından kullanılıyor. Kullanıcıların yüzde 62`si kendisine GSM operatörü tarafından Nokia marka cep telefonu hediye edilmesini isterken, yüzde 14`ü Ericsson, yüzde 13`ü ise Panasonic markalarını tercih ediyor. Turkcell faturalı hat sahiplerinin yüzde 71`i Ericsson, yüzde 64`ü Nokia kullanırken, Telsim faturalı hat sahiplerinin yüzde 57`si Motorola, yüzde 60`ı ise Philips kullanıyor.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.