2 milyon otomobil için hurda müjdesi

04.04.2013 - 10:55 | Son Güncelleme :

Trafikte sorun yaratan 2 milyondan fazla, 20 yaş üstü otomobil için hurda teşviği geliyor

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/otopark.jpg">Trafikte sorun yaratan 2 milyondan fazla, 20 yaş üstü otomobil için hurda teşviği geliyor. Bu araçları trafikten çekmek için çalışmalar başlattıklarını söyleyen Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, “Hedefimiz hurda teşviğiyle vatandaşlarımıza daha yeni, çevreci araçlar alabilecek imkanlar sunabilmek” dedi.

Hükümet, 20 yaş üstü hurda otomobillerle ilgili teşvik çalışmaları başladı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülen çalışmada 20 yaş üstü binek araçlar için yeni bir düzenleme geliyor.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün dün hurda teşvikine ilişkin NTV’de yaptığı açıklamada, “Hedefimiz bu araçları trafikten çekerek vatandaşlarımıza daha yeni, çevreci araçlar alabilecek imkanlar sunabilmek. Bunu gerçekleştirirsek sektöre de çok büyük bir katkı sağlamış oluruz. 3 bakanlık bu ay sonunda biraraya gelecek” dedi.

BANKA KREDİLERİNİ KARŞILAŞTIRMAK İÇİN TIKLAYIN...

BORÇLARI SİLİNMİŞTİ

Hurda araçlarla ilgili düzenlemeler hakkında da değerlendirmelerde bulunan Ergün, ağır taşıtlarla ilgili bir düzenleme yapıldığını ve bir destek modeli geliştirildiğini hatırlattı. Kamyonlar, otobüsler gibi işte belirli bir yaşın üzerindeki araçlara hurda bedeli ödenerek bu araçların trafikten çekildiğini ifade eden Ergün, şunları kaydetti: “Borçları iptal edildi ve silindi. Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ve benzeri varsa borçları geçmişten kalan onlarda terkin edildi. Bu mesele artık trafik meselesi olmaktan çıktı. Şimdi yeni bir çalışmayı İçişleri Bakanlığımız, Ulaştırma Bakanlığımız ile binek araçlar için yapalım dedik. Yani 20 yaşının üzerindeki binek araçlar gerçekten trafikte bazen ağır sorunlar oluşturmayı başladı.”

BİR YOLU BULUNACAK

Ergün, “Bunu trafikte giderken bizde görüyoruz. O araçların manevra kabiliyeti, hızları, çevreye etkileri ve trafiğe olan etkileri çok farklı. Şimdi bir çalışma yürütüyoruz henüz ayrıntıları ortaya çıkmış değil. Ama o çalışmayı da kısa zamanda inşallah tamamlarız ve onunda ayrıntılarını sizlerle paylaşma imkanımız olur. Çünkü artık o gün geldi. Türkiye’nin 20 yaşının üzerindeki araçları yavaş yavaş bir yolunu bulup uygun bir formülle trafikten çekersek, sektöre çok büyük bir katkı sağlamış oluruz” dedi.

Babalar yiğit değil yiğitler baba değil

Yerli otomobille ilgili olarak da konuşan Ergün, şunları anlattı: “Babayiğit, kavramı artık Türkiye’de herkesin kullandığı bir söze dönüştü. Şimdi bakıyoruz otomotiv sektöründe, sektörün babaları var. Ama bu sektörün babaları, markalaşma konusunda bizim düşündüğümüz kadar yiğit çıkmadılar. Babalar var, yiğit değiller. Yiğitler var biz yapalım bu işi falan diye. Fakat onlarda da yapacak güç yok. Yani onlarda baba değiller. Ya yiğitlerimizden birisi baba olacak ya da babalardan birisi yiğitlik yapacak ki bu iş olsun. Hani eskiden olduğu gibi devletin babalığında biz yiğitlik yapalım şeklinde yürümez bu. Devlet teşvik ediyor, devlet yönlendiriyor, hedef gösteriyor bu istikamette gelişecek hadiseler.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.