Arçelik Rusya`ya açılıyor

01.07.2003 - 11:18 | Son Güncelleme :

Arçelik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hasan Subaşı, Rusya´da artan talebi karşılayabilmek amacıyla fabrika kurmayı düşündüklerini bildirdi

Arçelik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hasan Subaşı, Rusya´da artan talebi karşılayabilmek amacıyla fabrika kurmayı düşündüklerini ve bu yönde önemli aşamalar kaydedildiğini bildirdi.

Subaşı, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, geçen yıl Rusya´da Arçeliksatışlarının önemli ölçüde arttığını, bu trendin devam ettiğini belirterek, kapasitenin ancak şu andaki müşteri ve talebe cevap verebildiğini kaydetti. Rusya´daki talebi karşılayabilmek için üretim kapasitesinin artırılması gerektiğini ve bunun Türkiye´de değil Rusya´da gerçekleştirilmesinin hem maliyet hem de yüksek rekabet gücü nedeniyledaha doğru olacağını dile getiren Subaşı, şunları söyledi:

´´Arçelik´in Rusya pazarına dönük yeni üretim kapasiteleri geliştirilmesi yönünde ilerlemiş çalışmaları var. Rusya´da fabrika kurmaya yönelik önemli aşamalar kaydedildi. Öncelikle çamaşır makinesi, daha sonra buzdolabı ve pişiriciler düşünülüyor. Arçelik´in üretim teknolojisini Rusya´da uygulayan bir şirket ya da mahalli üretici yok. Arçelik gidip de Rus üreticisiyle böyle birşey yapamaz. Bunun rekabet gücü olmaz. Fabrikanın içindeki teçhizat ve teknoloji tamamen Arçelik´e ait olacak. Çalışmalar henüz sonuçlanmadı. Ancak olumlu neticeler alınacağını ve konunun çok gecikmeden, muhtemelen bu yıl içinde Yönetim Kurulu´na geleceğini düşünüyorum. Şirket halka açık olduğu için, konu sonuçlandığında kamuoyuna duyurulacaktır.´´ Subaşı, Ramstore projesinin Rusya´da iş yönetmek konusunda Koç Topluluğu´na güven verdiğini vurgulayarak, ´´Migros, oraya ilk girme avantajını çok iyi kullanıyor. Arçelik, burada Koç Holding´in bu avantajından istifade edecektir´´ dedi.

``AMERİKA´YA GİRMEMİZ FENA OLMAZ``
Hasan Subaşı, savaşın ardından yeniden yapılanan Irak´ın kendileriiçin yeni bir pazar olmadığına işaret ederek, Irak-İran savaşından önce yüzde 25-30 pazar payına sahip Ortadoğu´nun Arçelik için ilk ve doğal ihracat alanı olduğunu, özellikle Irak´ta Arçelik markasının çokiyi bilindiğini söyledi. Subaşı, yeniden yapılanmaya başlayan bölgede eskisi gibi yüzde 25-30 pazar payı elde edebileceklerini kaydetti. Arçelik´in öncelikli pazarının Avrupa, daha sonra Ortadoğu, Kuzey Afrika, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri olduğuna değinen Subaşı, şöyle devam etti: ´´Bu pazarlarda başarılı olduktan sonra diğer alanlara açılmak lazım. Arçelik´in hedefi uzun vadede küresel, dünya şirketi olmak. Küresel olmak için 3 büyük pazar var; Kuzey Amerika, Uzakdoğu ve Avrupa. Biz şu anda sadece Avrupa´dayız. Dünya şirketi olmak için Amerika ve Asya´ya girmemiz lazım. Asya´ya Rusya üzerinden gireceğiz. Amerika´ya girmemiz de fena olmaz. Avrupa´ya, düşündükten 10 yıl sonragirebildik. Amerika´yı şimdi düşünmeye başlarsak, 10 yıl sürmese de hemen seneye de giremeyiz. Ancak düşünmemiz demek, bir süre sonra Amerika´ya dair dair daha somut plan ve projeler gelecek demektir.´´ Arçelik´in Avrupa pazarından pay alma yarışında süratle yol aldığınıbildiren Subaşı, beyaz eşya sektöründe Türk üreticilerin önümüzdeki yıllarda Avrupa´da ilk 5´e gireceğini, Arçelik´in ise ilk 5´te üstte yer almasını öngördüklerini söyledi.

``SARI IŞIK YANIP SÖNMEYE BAŞLADI``
Hasan Subaşı, döviz kurundaki düşüşün Arçelik´in stratejisini değiştirmeyeceğine, ancak şartlara göre taktiksel değişime gidebileceklerine işaret ederek, kurdaki değişimin Arçelik´in 2003 hedeflerinde herhangi bir değişiklik yaratmadığını kaydetti. Kurdaki düşüşün bazı sıkıntılar yaratabileceğini, fakat alınan tedbirler sayesinde krizin söz konusu olmadığını ifade eden Subaşı, ´´Doların bu kadar düşmesi, tabii ki birtakım tehlike sinyalleri veriyor. Bir yerde sarı ışık yanıp sönmeye başladı. Bunu ciddiye almaklazım. (Artık sıyırdık) diye düşünmemek lazım´´ dedi. Doların düşüşü karşısında kriz kelimesinin kullanılmasını doğru bulmadığını dile getiren Subaşı, ´´Kriz kelimesini çok dikkatli kullanmak gerekir. (Kriz olacak) demek, doların bugünkü durumundan, döviz kurundan daha tehlikeli. Piyasalar hala çok ürkek. Ayı ürkek, boğa saldırgan. Bir ayıya dönüyor, bir boğaya dönüyor. Bu tip spekülatif ve moral bozucu açıklamaların tehlikesi daha fazla´´ diye konuştu. (A.A.)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.890 Değişim: 1,78% Hacim : 72.972 Mio.TL Son veri saati : 15:37
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.907
Açılış: 9.763
32,4615 Değişim: -0,08%
Düşük 32,3718 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,8170 Değişim: -0,44%
Düşük 34,7774 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.448,45 Değişim: 0,50%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.