Türk mühendisleri projelerimizde kullanacağız

02.07.2008 - 12:21 | Son Güncelleme :

İnşaat sektöründeki Türk yöneticileri öven GNR CEO`su Ranjit Murugason, ``Onları bulup, kendi şirketimize çekmek istiyoruz.`` dedi.

İnşaat sektöründeki Türk yöneticileri öven GNR CEO`su Ranjit Murugason, ``Onları bulup, kendi şirketimize çekmek istiyoruz.`` dedi.

Sabiha Gökçen Havaalanı’nın işletmesini alan konsorsiyumda yer almasıyla gündeme gelen Hintli altyapı şirketi GMR Infrastructure CEO’su Ranjit Murugason, Türkiye’nin enerji için heyecanlı bir pazar olduğunu belirterek, Türkiye’de enerji alanındaki her türlü fırsata bakacağız dedi.

Türkiye pazarına İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı’nın işletmesini alan konsorsiyumla giren Hintli altyapı şirketi GMR Infrastructure, rotasını enerji sektöründeki fırsatlara çevirdi. Hollandalı enerji üretim şirketi InterGen’in yüzde 50’sini satın alan Hintli GMR, bu şirketle beraber Türkiye’de üretim ve dağıtım dahil olmak üzere her türlü fırsatlara bakacak. InterGen, daha önce Enka’yla işbirliği yaparak Türkiye’de doğalgaz çevrim santralı projelerine imza atmıştı.

GMR Infrastructure CEO’su Ranjit Murugason, havaalanındaki fırsat için Türkiye’ye geldiklerini belirterek, Türkiye pazarına girmek için 10 yıl bekledik. Havaalanı yatırımı dışında InterGen’in yüzde 50’sini satın almamızın ardından ülkede enerji yatırımı da yapacağız dedi.

Murugason, Türkiye’nin enerji için heyecanlı bir pazar olduğunu kaydederek, büyük projelere ve enerji üretimine odaklanacaklarını da vurguladı.

`Yerel ortak alabiliriz`

Enerjide hükümet projeleriyle de ilgilendiklerini aktaran Murugason, şunları söyledi: Türk hükümetinin projelerini seviyoruz. En iyi regüle süreçlere sahipler. Bunlara katılmak istiyoruz. Enerji yatırımımızı, orta vadede yapacağız. Enerji yatırımlarımızı kendimiz yapmak istiyoruz. Ancak yerel ortak da alabiliriz. Şirket satın almayla da ilgilenebiliriz. Önceliğimiz sıfırdan proje geliştirmek.

Murugason, Türkiye pazarı hakkında her anlamda pozitif olduklarının altını da çizerek, Türkiye, GMR’ın ikinci evi olacak. Türkiye’nin altyapı güç merkezi olmak istiyoruz. Türkiye’yi, Ortadoğu, Avrupa ve Asya bölgeleri için merkezimiz yapıyoruz. Türkiye’nin bölgede ciddi rolü olduğunu görüyoruz. Türkiye’yi, bölgedeki ülkeler için merkez üs yapacağız açıklamasını yaptı.

Murugason, Türkiye’de kendi merkezlerini kurduklarını ve yerel marka olarak tanınmak istediklerini de aktardı.

Sabiha Gökçen’i büyüteceğiz

İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı’yla ilgili değerlendirme yapan Rinjat Murugason, şunları söyledi: Sabiha Gökçen projesine katılmaktan mutluluk duyduk. Sabiha Gökçen’i, dünya ve Türkiye’nin en iyi havaalanlarından biri haline getirmek istiyoruz. Burada ek büyümeler için de fırsat var. Yeni Delhi’de 40 milyon yolcu kapasiteli havalimanı işletiyoruz. Sabiha Gökçen de böyle olacak. Türkiye ile Hindistan çoğu açıdan benzeşiyor. Ama havacılık sektörü Türkiye’de daha gelişmiş. Diğer taraftan Türkiye’nin altyapısı gelişiyor. Türkiye’den öğrendiklerimizi Hindistan’a da aktaracağız.

Havacılık yatırımı 5 milyar dolar

GMR Group’un Hindistan ve Türkiye’de havacılık yatırımlarının tutarı yaklaşık 5 milyar doları buluyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda GMR ve Limak’ın payı yüzde 40’ar, Malezya Havalimanları Holding’in payı ise yüzde 20. GMR Türkiye, Londra’ya bağlı olarak çalışıyor. Hindistan’ın en hızlı büyüyen şirketlerinden birisi olan GMR Group havalimanı, enerji ve otoyol inşaatı konusunda büyük bir deneyime sahip. Hindistan’ın en büyük havalimanı olan Delhi Uluslararası Havalimanı’nı ile Haydarabad Havalimanı’nı işletiyor.

Türk mühendisleri dünyadaki projelerimizde kullanacağız

İnşaat sektöründeki Türk yöneticileri öven Ranjit Murugason, Onları bulup, kendi şirketimize çekmek istiyoruz. Türk yöneticileri dünya genelindeki projelerimizde de kullanmak istiyoruz. Türk mühendisler çok yetenekli. Biz küresel oyuncu ve dünyanın en büyük altyapı geliştiricilerinden biri olmak istiyoruz. Bu nedenle Türk yöneticilere ihtiyacımız var dedi. Murugason, Limak’la ilgili bir soruya, Şu anda düşündüğümüz bir proje yok ama doğru projelerde Limak’la her zaman çalışabiliriz yanıtını verdi.

(HÜRRİYET)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.717 Değişim: 0,00% Hacim : 96.998 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.664 25.04.2024 Yüksek 9.827
Açılış: 9.754
32,5555 Değişim: 0,21%
Düşük 32,4536 26.04.2024 Yüksek 32,5652
Açılış: 32,4865
34,9215 Değişim: -0,14%
Düşük 34,8267 26.04.2024 Yüksek 35,0042
Açılış: 34,9718
2.445,02 Değişim: 0,36%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.447,19
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.