Pioneer, Kuro’yla birlikte Türkiye’de iki kat büyüyecek

01.07.2008 - 10:37 | Son Güncelleme :

Bu yıl Türkiye’de iki kat büyümeyi planlayan Pioneer’in dağıtıcısı Digicom, plazmada pazarın yüzde 10’una talip.

Siyahı ve tüm renkleri en iyi gösteren plazma olarak bilinen ve fiyatı 4 bin 499 YTL’den başlayan lüks Kuro ile 1.5 ayda 6 bin adet satış yapan Pioneer, Türkiye’yi Doğu Avrupa’da büyüme potansiyeli en büyük ülke seçti. Bu yıl Türkiye’de iki kat büyümeyi planlayan Pioneer’in dağıtıcısı Digicom, plazmada pazarın yüzde 10’una talip.

Türkİye, tüketici elektroniği sektöründe üst gelir grubuna hitap eden markalar arasında 2 yıldır yüzde 80’e varan payla ilk sırada gelen Pioneer’ın dünyada Rusya ve İngiltere’den sonra en gelişmeye açık pazarı oldu. Budapeşte’de yapılan yeni nesil Kuro markalı plazma ve LCD’lerin tanıtımında konuşan Pioneer Avrupa Satış Direktörü Mikato Sato, “Bizim için Doğu Avrupa’da pazarın gelişme potansiyeli açısından en önemli ülke Türkiye. Pioneer olarak Türkiye’de bu yıl iki katı büyümeyi planlıyoruz” dedi. Pioneer’ın Türkiye’de ciroda yüzde 8, adetsel bazda yüzde 5-6’lık pazar payı bulunduğuna dikkat çeken Türkiye Distribütörü Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit ise, “Sektörde bu yıl toplam 750 bin adetlik satış gerçekleşecek. Bunun 100 binini plazma, 650 binini ise LCD satışı oluşturacak. Pioneer olarak Kuro satışı ile en az yüzde 10’luk bir pay, 10 bin adedin üzerinde plazma satışı hedefliyoruz” diye konuştu. Türkiye’de Kuro plazmaların geçen yılın Kasım ayında tanıtıldığını hatırlatan Yiğit, “Kuro, 2007 yılında 6 bin adet satıldı. Bundan sonra pazardaki hedefimiz ise satışları yüzde 30-35 artırmak” dedi.

Fiyat 7.499 YTL’ye kadar çıkıyor

Japonca siyah anlamına gelen Kuro, siyahı ve buna bağlı olarak tüm renkleri en iyi gösteren plazma olarak biliniyor. Piyasada 42 inç Kuro’lar 4.499-4.999 arasında, 50 inçler ise 6.999- 7.499 YTL arasında satılıyor. Budapeşte’de tanıtımı yapılan 9. jenerasyon Kuro’ları Avrupa Kupası’na yetiştiremediklerini söyleyen Yiğit, “Bu nedenle satışlar, beklediğimiz patlamayı görmese de adetsel bazda geçen yıla göre yüzde 100 arttı” dedi. Sektörde fiyatların 2007 Haziran’ından bu yana yüzde 50’den fazla düştüğünü kaydeden Yiğit, “Bu da tüketicide fiyatlar daha da düşecek beklentisi yaratıyor. Ancak bu yersiz. Düşüş 1 yıl içinde yüzde 10’dan fazla olmayacak” diye konuştu. Euro 2008’den sonra satışların bıçak gibi kesileceğini ifade eden Yiğit, “Yaz ve ramazanın da etkisi var. Satışların yeniden Ekim’de canlanmasını bekliyoruz” dedi. Sektörde Profilo ve Beko’yu da batıran tüplü televizyon döneminin 2010’da tamamen biteceğini sözlerine ekledi.

LG gibi markalarla 2009’da el sıkışacağız

Bu yıl yollarını ayırdığı Güney Koreli elektronik markası LG ile mahkeme sürecinin başlayacağını söyleyen Sabri Yiğit, 2009 başında LG kategorisinde 1-2 markanın dağıtıcılığını alabileceklerini açıkladı. Yiğit, şöyle devam etti: “Piyasada pazar payı yüzde 1’i bulmayan çok iyi yabancı markalar var. 1-2 yeni dağıtıcılık alabiliriz. LG ile ayrılınca ilk aylarda ciroda yüzde 50’ye yakın düşüş oldu ama bu yıl Pioneer ile şimdiden açığı kapattık bile, bu yıl içinde çok daha iyi sonuçlar alacağız.”


(VATAN)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
117.522 Değişim: 0,58% Hacim : 5.398 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 117.034 23.02.2018 Yüksek 117.854
Açılış: 117.440
3,7906 Değişim: 0,21%
Düşük 3,7807 23.02.2018 Yüksek 3,7943
Açılış: 3,7827
4,6614 Değişim: -0,11%
Düşük 4,6528 23.02.2018 Yüksek 4,6737
Açılış: 4,66635
161,93 Değişim: 0,01%
Düşük 161,51 23.02.2018 Yüksek 162,18
Açılış: 161,92
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.