Yılda en az 30 bin dolar kazanacağız

19.03.2012 - 15:41 | Son Güncelleme :

30 bin doların üzerinde geliri olan hane sayısı 10 yılda 12 milyona çıkacak

Bir küresel danışmanlık şirketi tarafından yapılan çalışmaya <ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/dolar_.jpg">göre, yıllık 30 bin doların üzerinde geliri olan hane sayısı 10 yılda 12 milyona çıkacak.

Zengin gelir seviyesindeki hane gelirlerine bakıldığında, 50 bin dolar ve üzerine hane geliri olan Türkiye’nin 380 milyar dolarlık artışla gelişmekte olan ekonomiler arasında birinciliği üstlenecek.

Accenture Yönetim Danışmanlığı’nın Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, AA muhabirine, 120 ülkede yer alan 244 binden fazla personeliyle uluslararası yönetim danışmanlığı, teknoloji ve dış kaynak hizmetleri alanlarında profesyonel hizmet sunduklarını söyledi.

Firmalarının, 31 Ağustos 2011 mali yılı sonunda küresel cirosunun 25,5 milyar dolara ulaştığını dile getiren Ulutaş, çalışmalarında ülkelerin ekonomik durumu ve gelecekle ilgili planlarını yakından takip ettiklerini anlattı.

Bu kapsamda, ”Büyüyen Ekonomilerde Fırsatları Değerlendirmek” adıyla bir rapor hazırlandığını ifade eden Ulutaş, bu raporu hazırlarken, dünya genelinde 600’e yakın üst düzey yöneticiyle bir araştırma gerçekleştirdiklerini ve bunların yüzde 80’inin gelecekte başarılı bir yol çizmek için büyüme oranı yüksek gelişmekte olan ekonomilere odaklandıklarını gözlemlediklerini bildirdi.

Gelişmekte olan ekonomilerde hane başına gelirin 2010-2020 yılları arasında 8,5 trilyon doların üzerinde bir artış göstereceğine dikkati çeken Ulutaş, şöyle konuştu: ”Bu oran, gerçek anlamda küresel artışın yaklaşık yüzde 60’ına denk geliyor. Bu gelirler arttıkça tüketim ve talep de buna paralel artacak. Birçok yönetici, firmalarının henüz bu işin üstesinden gelebileceklerinden emin değil. Araştırmamıza katılan yöneticilerin yüzde 40’ı, şirketlerinin gelişmekte olan ekonomilerdeki fırsatları yakalamak için strateji ve operasyonal becerilere tamamen hakim olmadıklarını düşünüyor. Aynı yüzde, karşı karşıya kalacakları rekabetçi dinamikleri tam olarak anlamamaktan çekiniyor.”

Ulutaş, gelişmekte olan ekonomilerde gelir artışındaki ilerlemenin şaşırtıcı olduğunu, birçok şirketin bu ekonomilerde sabırsızlıkla kar etme vaadinin gerçekleşmesini beklediğini dile getirerek, yaptıkları araştırmaya göre gelişmekte olan ekonomilerde tüketim harcamalarındaki büyümenin yeni başlayacağını söyledi.

Birçok şirketin, umutlarını dünyanın en kalabalık ulusu, en büyük ve en çabuk büyüyen ekonomisi olan Çin’e bağladığını belirten Ulutaş, şöyle devam etti: ”Şu anda Polonya, Kolombiya, ve Türkiye’yi de içeren yaklaşık 27 ülke, yıllık geliri 30 bin doların üzerinde daha fazla hane sayısını barındırıyor. Önümüzdeki 10 yıl boyunca, 30 bin dolar ve üzeri gelir elde eden hane sayısının artışıyla Çin, üç büyük rakibi ABD, Japonya ve Almanya’yı geride bırakacak. Bu değişim hızı sadece Çin’le sınır değil. Meksika’nın hane başına gelirlerinin, Almanya’dan beklenen orandan çok daha yüksek artışla 2020 yılına kadar 340 milyar doları aşması bekleniyor. Zengin gelir seviyesindeki hane gelirlerine bakıldığında, 50 bin dolar ve üzerine hane geliri olan Türkiye’nin 380 milyar dolarlık artışla gelişmekte olan ekonomiler arasında birinciliği üstlenecek.”

Gelişmekte olan piyasalarda başarılı olmak için

Şanslarını büyüme oranı yüksek pazarlarda arayan şirketlerin, zorlu, rekabetçi bir manzarayla karşılaştığını vurgulayan Ulutaş, rekabetçi küresel ölçekli firmaların çeşitli pozisyonlar için çekiştiğini anlattı.

Ulutaş, araştırmalarının, katılımcıların yüzde 73’ünün bu büyüme oranı yüksek pazarlarda tatmin edici bir pazar payı sağlamak amacıyla çabalarını hızlandırmak gerektiğine inandıklarını veya bunun için çok geç olduğunu düşündüklerini ortaya koyduğunu söyledi.

Şirketlerin gelişmekte olan piyasalarda başarılı olabilmek için bazı noktaları göz önünde bulundurmasını isteyen Ulutaş, şunları kaydetti: ”Bunlardan ilki geleceği ölçeklendirme, yatırım yapmak için doğru yer ve zaman... Araştırmamız, büyüme oranı yüksek pazarlardaki başarılı şirketlerin olası pazar fırsatlarını değerlendirmek için yeni yaklaşımları hayata geçirdiklerini gösteriyor. Çalışmamız, belirli ürün ve hizmetlerin tüketimi açısından farklı pazarların nerede yer alacağının belirlenmesinin önemini de ortaya koyuyor. Gelişmekte olan piyasalarda başarılı olabilmek için diğer önemli nokta ise geleceği şekillendirme, yeni pazarlar geliştirmek... Bazı şirketlerin, gelecekteki fırsatların tohumlarını atarak ve yeni talepler ortaya çıkararak yeni fırsat pencereleri açtıklarını anlıyoruz. Başarılı şirketler, çoğunlukla, yerel hissedarlarla başarılı iş birliği ve ortaklıkları hedefleyerek fırsat sınırlarını nasıl genişleteceklerine odaklanıyor.”

Strateji Başkanı Mark Spelman

Danışmanlık şirketinin Strateji Başkanı Mark Spelman ise, Türkiye’de 18 milyon hane halkı bulunduğunu ve bir hanede kabaca 4 kişinin yaşadığını söyledi.

Ülkede yıllık 30 bin doların üzerinde geliri olan 6 milyon hanenin bulunduğunu vurgulayan Spelman, ”Önümüzdeki 10 yıl içinde 30 bin doların altındaki rakam 6 milyon hane olacak. 30 binin üstündeki hane sayısı ise 12 milyona ulaşacak. Bu, harcama trendlerinin nasıl olacağı da gösteriyor. İş dünyası olarak şirketlerin dikkatli düşünmesi gerekiyor. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde daha dikkati olunmalı” dedi.

Spelman, sadece ürünler ve hizmetlerin nasıl konumlandırılacağı değil, çalışanların da önemli olduğuna dikkati çekerek, ”Müşterilerinizi nasıl segmentlere ayıracağınız da önem taşıyor. Çok daha fazla rakip ortaya çıkacak. İlk 500 şirkete bakarsanız 117’si, gelişmekte olan ülkelerde konumlandırmış kendisini. Bu yüzden rakip giderek artacak. Hızlı değişen dünya var” diye konuştu.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.