Türkiye'nin en büyük ikinci pisti... En geniş gövdeli uçaklar inebilecek

25.12.2023 - 14:57 | Son Güncelleme :
Türkiye'nin en büyük ikinci pisti... En geniş gövdeli uçaklar inebilecek | Genel Haberler

Türkiye'nin havacılık alanındaki en önemli projeleri arasında yer alan Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pisti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açıldı.

Türkiye'nin yatırımları hız kesmeden devam ediyor. Mega yapılara imza atan Türkiye, ulaşımda çığır açacak yeni projesini bugün devreye aldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açılan Sabiha Gökçen Havalimanı İkinci Pisti dev uçakların inişine imkan verecek şekilde tasarlandı.

4 saatlik uçuş süresiyle 1.4 milyar insanın yaşadığı, 8 trilyon 600 milyar dolar ticaret hacmine sahip 67 ülkeyle bağlantı halinde olan Türkiye böylece havacılık alanında dünyanın transit merkezi olmayı sürdürüyor.

Haberin Devamı

91 METRELİK KULE YAPILDI

91 metre uzunluğundaki Hava Trafik Kontrol Kulesi 1 yıldır hizmet verirken, 3 bin 540 metre uzunlukta 60 metre genişliğindeki ikinci piste en geniş gövdeli uçaklar da iniş yapabilecek.

Pistin yanında 1 adet 3520 metre, 1 adet 3 bin metre ve 1 adet de 2 bin 400 metre uzunluğa sahip 3 adet paralel taksi yolu ile 62 uçak kapasiteli 650 bin metrekarelik orta apron, 40 uçak kapasiteli yaklaşık 300 bin metrekare kargo apronu hayata geçirildi.

MEVCUT PİSTTEN 540 METRE DAHA UZUN

Mevcuttaki ilk piste göre yeni yapılan ikinci pist 540 metre daha uzun olarak inşa edildi.

KARAYOLLARI DA ÇALIŞTI

Pistin TEM otoyolu ve D100 Bağlantı yolunun üzerinden geçebilmesi için ve Sabiha Gökçen Havalimanı yolu kapasiteni artıracak terminal binası için 1520 metre uzunluğunda çift tüplü geliş-gidiş trafiğini sağlayacak TEM Bağlantı Tüneli de inşa edildi. TEM Bağlantı Tüneli'yle 1636 metre uzunluğunda Kemiklidere Islahı Tüneli, 960 metre uzunluğunda kargo ve hangar alanına ulaşım için karayolu tüneli ve 838 metre uzunluğundaki orta apron tüneli de inşa edildi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamaları şöyle:

Bu önemli eserin İstanbulumuzun yanında tüm bölgemize, tüm Türkiye'ye hayırlı olmasını diliyorum. Sabiha Gökçen Havalimanı 1987 yılında Turgut Özal'ın ortaya koyduğu vizyonla hayata geçirilmiştir. Projenin amacı başta savunma ve havacılık sanayi olmak üzere ileri teknoloji alanında güçlü altyapının oluşturulmasıydı. Sadece İstanbul'un değil tüm bölgenin adeta uçuş merkezi haline geldi. Çevre illere de hizmet veriyor. Sabiha Gökçen Havalimanı, iş ve turizmdeki gelişim açısından kritik roller üstleniyor. Havalimanının artan yolcu ve hava trafiğini karşılamakta zorlandığını görüyoruz. 2009 yılında yap işlet devret modeliyle yeni terminal binasını devreye aldık. Teknopark İstanbul bugün ülkemizin en önemli teknoloji merkezlerinden biri olarak faaliyetlerini başarıyla sürdürüyor.

"PİSTİN UZUNLUĞU 3540 METRE"

Havalimanımız 2021 yılında iç ve dış hatlarda yaklaşık 181 bin uçuş trafiğiyle 25 milyon yolcuyu ağırladı. 2022 yılında bu sayı 31 milyon yolcuya ulaştı. 2023 yılının ilk 11 ayında 208 bin uçuşla yolcu sayısı geçen yıla göre yüzde 21'lik artışla 34 milyona yükseldi. Yolcu trafiğinin en çok olduğum 3. havalimanıdır. Yolcu sayısının 37 milyonu aşacağını tahmin ediyoruz. İhtiyaç duyulan ikinci pistin inşası için 2012 yılında karar aldık. Çalışmalara başlayarak toplam 970 milyon doları bulan yatırım tutarıyla ikinci pist ve işlerini tamamladık. Havalimanımızın trafik kapasitesini ikiye katlayacak pistin uzunluğu 3540 metredir. 3520 metre, 3000 metre ve 2400 metre uzunluğunda  3 adet paralel taksi yolu vardır. Toplam 62 uçak kapasiteli 650 bin metrekarelik orta apronu vardır.  Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yeni pistin de devreye girmesiyle yıllık 85 milyondan fazla yolcuyu ağırlayacak kapasiteye erişecektir.

"HAVALİMANININ TRAFİĞİNİ İKİ KATINA ÇIKARACAĞIZ"

Kimi çevrelerin ısıtıp ısıtıp dağ olmayan yere tünel yaptılar diye yalan yanlış paylaşımlarda bulunduğu tünel TEM bağlantı tünelidir. Bu altyapıyla birlikte kule, teknik blok, gümrük, itfaiye, garaj binası gibi 19 bin metrekare kapalı alana sahip üst yapı tesislerini de en son teknolojiyle yeniledik.

Hava trafiği açısından yeni pisti iniş, eski pisti kalkış amacıyla kullanacağız. Böylece havalimanımızın trafik kapasitesini 2 katına çıkaracağız.

Şu an bulunduğumuz bölgede havalimanı kurulması fikrine öncülük eden Turgut Özal'ı rahmetle yad ediyorum.

Rabbim Türkiye için hayal kuran, çalışan, istikbal uğrunda gayret gösteren herkesten razı olsun diyorum.

"MERHUM ÖZAL İNSAFSIZ ELEŞTİRİLEN MUHATABI OLMUŞTUR"

Buranın inşasıyla ilgili ilk çalışmayı başlatan Özal, siyasi hayatı boyunca haksız, insafsız eleştirilen muhatabı olmuştur. Çeyrek asırlık, yarım asırlık hedefleri doğrultusunda attığı her adımda Özal, belli çevreler tarafından hedef alınmış, suçlanmıştır. Ne gerek var eleştirisi Özal'ın medya akademi ve siyaset camiasında en çok maruz kaldığı sorulardan biriydi. Bu soruyu soranları niyeti projelerin verimliliğini sorgulamak değildir. Yapılan hizmeti millete lüks gördükleri için ifade ediyorlardı. Ortaya eser koyamayanlar, vizyoner devlet adamlarına sürekli engel çıkardılar. 2002 yılında sorumluluğu üstlendiğimizde biz de benzer ithamlara maruz kaldık.

"YOLA, KÖPRÜYE, BARAJA, HASTANEYE NE GEREK VAR DEDİLER"

Parayı betona gömüyor dediler. Yola, köprüye, baraja, hastaneye ne gerek var dediler. Yolla karın mı doyar diyerek kendilerini komik duruma düşürdüler. Öyle zamanlar oldu ki uçak inmeyen yere havalimanı inşa ettiler, iftira atacak kadar kaybettiler. Başta havalimanları olmak üzere bu çapsızlığın izlerini muhakkak görürsünüz. Türkiye'de muhalefetin tarihi sadece seçim hezimetlerinin değil, aynı zamanda icraat düşmanlığının da tarihidir.

"UÇAK BİLE İNMİYOR DEDİKLERİ HAVALİMANI 37 MİLYON YOLCUYU AĞIRLAYACAK"

Yapılan işe takoz koymak, milletin hayrına olan her projeye çamur atmak, CHP ve siyasi akrabalarının milli sporudur. Tarih bizi haklı onları ise haksız çıkarmıştır. Dile getirdikleri eleştirilen tamamen safsatadan ibaret olduğu zamanla anlaşılmıştır. Bunun en somut örneği de Sabiha Gökçen Havalimanı'dır. CHP'nin sabık genel başkanın uçak bile inmiyor dediği, Tuz Gölü'ne alabalık tesis etmeye benzettiği havalimanımız bu sene sonunda 37 milyon yolcu ağırlayacak. 2030 yılında ise bu rakam 63 milyona yaklaşacak. Engellemek için gezi olayları dahil sokak terörüne başvurdukları İstanbul Havalimanı Avrupa'nın en iyi havalimanları arasında gösteriliyor. Bu havalimanımız 5 ödül birden aldı. Aynı durum çamur attıkları diğer yatırımlarımız için de geçerlidir.

"TÜRKİYE'DE 70 YIL BOYUNCA ÇOK ŞEY DEĞİŞMİŞ, BUNLARIN HALKA TAVIRLARINDA DÜZELME OLMAMIŞTIR"

Yani CHP zihniyetinin gereksiz dediği ne gerek var dediği israf dediği ne kadar yatırım varsa hepsi misyonunu fazlasıyla yerine getirmiş, bir müddet sonra yetersiz kalmaya başlamıştır. Türkiye'de 70 yıl boyunca pek çok şey değişmiş, bunların halka yönelik tavırlarında düzelme olmamıştır.

"TÜRKİYE'Yİ DÜNYANIN EN GENİŞ UÇUŞ AĞINA SAHİP ÜLKELERİNDEN BİRİNE DÖNÜŞTÜRDÜK"

Biz ne yaptıysak CHP ve koro üyelerine rağmen başardık. Havacılık alanında büyük dönüşüm gerçekleştirdik. Aktif havalimanı sayımızı 26'dan 50'ye terminal kapasitemizi 55 milyondan 337 milyon 450 bin yolcuya çıkardık. Dış hatlarda 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriyorken uçuş ağımıza 283 yeni nokta daha ekleyerek 130 ülkede 343 noktaya yükselttik. Göreve geldiğimizde 489 olan toplam hava aracı sayımızı yüzde 270 artışla 1813'e ulaştırdık. Dünyada ulaşamadığımız hiçbir nokta kalmayacak hedefiyle Türkiye'yi dünyanın en geniş uçuş ağına sahip ülkelerinden biri dönüştürdük.

ADANA VE MERSİNLİLERE HAVALİMANI MÜJDESİ

Hem Adanalı hem de Mersinli kardeşlerimizin hasretle beklediği havalimanını önümüzdeki ay açmayı hedefliyoruz. Altyapı çalışmaları biten Yozgat ve Bayburt Havalimanı'nı 2025 yılı içinde açacağız. Trabzon yeni havalimanı proje çalışmaları devam ediyor. Esenboğa'ya devletin kasasından 1 kuruş harcamadan 300 milyon euroluk yatırım yapıyoruz. Bunlar tamamlandığında kapasite yıllık 30 milyon yolcuya yükselecek ve havalimanımız 3. pistine kavuşacaktır. Hatay Havalimanı sahaları onarımı ve gelişimi işine ait ihaleyi de kısa süre önce gerçekleştirdik. Yapım çalışmalarına 21 Kasım günü itibarıyla başlandı. Zemin taşıma gücünün artırılmasını sağlayacak 14 kilometre uzunluğunda çevre güvenlik duvarıyla sel taşkınlarına karşı koruyacağız.



"HALKTAN VE HAKTAN BAŞKA HİÇBİR GÜÇ TANIMIYORUZ"

Milletimize sürekli karamsarlık zerk edenlere aldırmadan hedeflerimiz doğrultusunda ilerlemeyi sürdüreceğiz. 40 yıllık siyasi mücadelemizin amacı emanetini taşıdığımız aziz milletimize layıkıyla hizmet edebilmektir. Kefenimizi giyerek çıktığımız zorlu yolculukta halktan ve haktan başka hiçbir güç tanımıyoruz.

"EMPERYALİSTLERİN KARAMSAR SENARYOLARUNA EYVALLAH ETMEDİK"

Bugüne kadar diklenmedik ama her zaman dik durduk. Emperyalist güçlerin karamsar senaryolarına asla eyvallah etmedik. Milletin muazzez iradesine saldıranların heveslerini kursaklarında bıraktık. Terörle ülke siyasetinin şekillendirildiği eski Türkiye geride kalmıştır. Terörle milletimizi bölme planlarının raf ömrü tükenmiştir. 85 milyonun kardeşliğine kast edilmesine kesinlikle izin vermeyiz. Her kim kalleşlerin eylemlerini kendilerine siper ederek birliğimize saldırıyorsa terörün amaçlarına hizmet ediyor demektir. Bu konuda bilhassa gençlerimizin çok dikkatli olmalarını ters manyel yapan provokatörlere itibar etmemelerini istiyoruz. Terörle bizi yıldıracaklara şu ikazı yapmak da fayda görüyorum. 21 yılda her şeyi denediniz fakat bizim kutlu yolculuğumuza set çekemediniz. Türkiye Yüzyılı'nın inşasına da Allah'ın izniyle engel olmayacaksınız. 21 yılda defalarca hüsrana uğradınız, bir kez daha kaybedeceksiniz. Oyunlarınızı biliyoruz, emellerinizi biliyoruz. Ömrümüz yettiğince aziz milletimizin desteği bizimle olduğu müddetçe sizinle mücadeleye etmeyi sürdüreceğiz.

"TERÖRİSTE TERÖRİST DEMEMEK İÇİN 40 TAKLA ATAN SİYASİ BUKALEMUNLARIN MASKELERİNİ İNDİRMEKTE KARARLIYIZ"

Terörle yol yürüyenlere terör örgütlerini maşa olarak kullananlara iradesini Kandil'deki alçaklara teslim edenlere kapı kulu olanlara meydanı asla bırakmayacağız. Teröriste terörist dememek için 40 takla atan siyasi bukalemunların maskelerini indirmekte kararlıyız. Rabbim yolumuzu, bahtımızı açık etsin diyorum. Vatanımızın bekası, devletin bütünlüğü için can veren kahraman askerlerimizi rahmetle yad ediyorum. Yaralı askerlere mevladan şifalar diliyorum. Kahramanca görev yapan tüm Mehmetçiklerimize şükranlarımı sunuyorum.

"MANİSA'DA GÖVDE GÖSTERİSİ YAPACAKTI, NE OLDU?"

Bir tanesi Manisa'da güya gövde gösterisi yapacak. Ne oldu, bu millet kimin kim olduğunu gayet iyi biliyor. Herkese yol geçen hanı demiyor. Sabırla inşallah 31 Mart'a hazırlanacağız. 31 Mart'a öyle hazırlanmalıyız ki, bunlar kapımıza uğramaya ne yüzleri gözleri olmaması lazım. Sizlerden bunu bekliyorum.

 

 

 

 

 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.