Türk tüketicisi Amerikan malından uzaklaştı

16.07.2003 - 09:02 | Son Güncelleme :

Amerika´da yapılanbir araştırma, Türk tüketicisinin yüzde 13 oranında Amerikan malından uzaklaşarak kendi ürünlerine yöneldiğini ortaya koydu

Amerika´da yapılanbir araştırma, Türk tüketicisinin yüzde 13 oranında Amerikan malından uzaklaşarak kendi ürünlerine yöneldiğini ortaya koydu. Türklerde kendikültürüne bağlılık oranının ise yüzde 78 olduğu belirtiliyor.

Tüm dünyada tüketici eğilimlerini inceleyen RoperASW adlı kuruluş tarafından yapılan açıklamaya göre, yaşanan son gerginlikler küresel düzeyde tüketicileri Amerikan kültüründen, dolayısıyla Amerikan mallarından uzaklaştırdı. 30 ülkede yapılan incelemenin, yaklaşık 1.3 milyar tüketicinin eğilimini ortaya koyduğu bildiriliyor.

1999 yılıyla yapılan mukayese dünyada Amerikan kültüründen uzaklaşan ülkelerin başında Japonya ve Tayvan´ın geldiğini ve bu ülkelerde uzaklaşma oranının yüzde 20´yi bulduğunu ortaya koydu. Bu oran Arjantin´de yüzde 17; Türkiye, Endonezya, Venezüella ve Tayland´da yüzde 13; Avustralya ve Hong Kong´da yüzde 12; Fransa ve Polonya´da ise yüzde 10 düzeyinde.

AMERİKAN MALLARI PAZAR KAYBEDİYOR
Araştırma aynı dönemde, önde gelen 10 Amerikan firmasından 9´unun pazar kaybına uğradığı ve sadece birinin verimini arttırabildiğini de ortaya çıkardı. Bu alanda firma başarısı, Amerikan mallarının yabancı ülkelerde tanınması, sevilmesi ve kullanılması gözönüne alınarak ölçülüyor. Araştırmayı yapanlar, Amerika´nın ´´reyting´´ kaybetmesinde, dev şirketleri sarsan skandalların da önemli rol oynadığını vurguladılar. RoperASW idari direktörü Tom Miller, ´´tüketici eğilimlerindeki değişikliğin, Amerika´nın Irak´ı işgal etmesinden önce başladığına´´ dikkat çekti, ´´skandallar yüzünden Amerikan kültürü ve mallarına karşı bir soğukluk başgösterdi´´ diye konuştu. RoperASW tüketici eğilimlerini ölçen bir kamuoyu araştırma kuruluşu. ABD´nin en büyük piyasa araştırması kurumu olan firmanın merkezi New York´ta bulunuyor. (A.A.)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.020 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
996 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.