Türk dericisi, 32 milyar dolarlık ABD pazarında ’ajan’la büyüyecek

01.02.2008 - 09:50 | Son Güncelleme :

32 milyar dolar ithalatla dünyanın en büyük deri pazarı olan ABD’ye Türkiye’nin yaptığı 40 milyon dolarlık ihracatı artırmak için devreye aktif satış ajanları girecek.

ABD’ye tekstil ve konfeksiyon satmanın lobicilik gerektirdiğini vurgulayan Dış Ticaret Müsteşarı Tuncer Kayalar, Dağıtım kanallarına ulaşabilen ajanlarla ABD ve Japonya’ya özel stratejiler uygulayacağız dedi.

2007 yılını 1.3 milyar dolar ihracatla kapatan deri söktörü, Türk derisinin imajını güçlendirmek için kurulan Deri Tanıtım Grubu (DTG) kapsamında New York’ta Türk Deri Fuarı gerçekleştirdi. 2006 yılında ünlü model Cindy Crafword ile yapılan tanıtımların ardından, bu yıl ikincisi düzenlenen fuara katılan Dış Ticaret Müsteşarı Tuncer Kayalar, 32 milyar dolar deri ithalatı gerçekleştiren ABD pazarından Türkiye’nin daha çok pay alması gerektğini söyledi. ABD’ye tekstil ve konfeksiyon satmanın lobicilik faaliyetleri gerektirdiğini belirten Tuncer Kayalar, ABD’nin yanı sıra Deri Tanıtım Grubu Japonya’yı hedef alacak. Bunlar alım güçü yüksek ülkeler. Oralara ihracıtımızı artırmalıyız. Bunun için de özel strateji ve taktikler geliştireceğiz dedi.

ÇÖPÇATANLIĞA SOYUNUYORUZ: ABD ve Japonya’da son tüketciye ulaşan kanalları kontrol eden ve onlara kolaylıkla ulaşan ajanlara ihtiyaç olduğunu vurgulayan Kayalar, ürünler ne kadar kaliteli de olsa, doğru kişilere ulaşmadan pazardan pay almanın mümkün olmadığını söyledi. Kayalar, şöyle devam etti: Ajanları bulmak için Dış Ticaret Müsteşarlığı özel çalışmalar yapacak. Biz buradaki alıcılara uygun Türk üreticileri bir araya getireceğiz. Bir nevi çöpçatanlığa soyunuyoruz. Bunun dışında burada ofis ve showroom açmak gibi yapılandırmayı özendirmeliyiz. Bu konuda teşvikler var. Bunlar devam edecek. Başka teşvik önerilerini de değerlendirmeye açığız.

MARKALARI ÖNE ÇIKARIYORUZ: 1990’lardan itibaren başlayan globalleşme olgusundan Türkiye’nin uzak kalamadığına ve ihracatta 100 milyar dolarlık psikolojik barajın aşıldığına dikkat çeken Kayalar, Türkiye’nin tekstil ve konfeksiyonda farklı bir kulvara geçiğini dile getirdi. Kayalar, Turquality marka destek projemiz var. Markaları öne çıkarıyoruz. Üretim ve ihracatımız Çin’den çok farklı. Avrupa Birliği’nde kotaların kalkması çok da önemli değil. Türkiye kalite, hız ve yakınlık gibi avantajlara sahip. Ancak düşük kurun ithalatı artırıcı etkisi var. İhracatı da zorluyor diye konuştu.

İTHAL ETMEK YERİNE ÜRETİM: Türkiye’nin 170 milyar dolara çıkan toplam ithalatının artış eğilimini sürdürdüğünü bildiren Kayalar, şunları söyledi: İthalatın azaltılması için Türkiye’de bir takım yapısal tedbirler alınmalı. Örneğin Türkiye önemli bir yassı demir-çelik ithalatçısı. Ülkede yassı demir-çelik üretimi artırılmadıkça bu ithalatı sanayi için yapmak zorundasınız. Bu konuda tedbirler alınıyor. Demir-çelik firmaları yuvarlak ürünler yanında yassı ürünler için de yatırıma başlıyor. Bir kaç firma 6 milyar dolarlık bir yatırım yapacak. Yatırımların ardından bu alanda ithalat düşecek. Kimyasal sektöründe de benzer bir durum var. Türkiye’nin kimyasal ihtiyacını karşılamak için 10 tane daha Petkim kurmamız lazım. Bu yatırımlar yapılmadığı sürece, ihtiyaç için ithalat yapılacak. Bunlar hiç yatırım, olmayan boş alanlar. Buralarda yatırım artırılmalı.

ABD’de dalga Türkiye’de kan kaybı, fuara katılımı düşürdü

DERİ Tanıtım Grubu’nun geçen yıl Cindy Crafword ile büyük sükse yapan New York Türk Deri Fuarı, I love Turkish Leather (Türk derisini seviyorum) sloganıyla bu yıl ikinci kez düzenlendi. Fuara katılım, Amerikan ekonomisindeki resesyon endişesi ve Türkiye’de sektörün yaşadığı sıkıntılar nedeniyle geçen yılın gerisinde kaldı. 2007 yılındaki fuara 30 konfeksiyon, 5 ayakkabıcı olmak üzere 35 firma katılmıştı. Bu yıl ise toplam 27 şirket (18 konfeksiyon, 3 ayakkabıcı, 5 tabakhane) katıldı. İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği Başkanı Lemi Tolunay, 2006’da fuarı 600 profesyonel ziyaret etmişti. Geçen yılki rüzgar ile bu yıl fuara 50 kadar şirket gelecekti ama sektörde yaşanan kan kaybı moral bırakmadı dedi. ABD’nin önemli dergilerinden Women’s World Daily’de yoğun tanıtımlar yaptıklarını anlatan Tolunay, New York Moda Enstitüsü öğrencilerinin fuarı ziyaret ettiği bilgisini de verdi. Tolunay, Amerikan ekonomisinde resesyon olsa bile dehşet bir tüketim olduğuna dikkat çekti.

Kontrattaki anlaşmazlık Cindy’li tanıtımdan etti

CINDY Crowford’lı tanıtımlara neden devam edilmediğini Lemi Tolunay, şöyle açıkladı: Geçen yıl Cindy Crawford ile iyi bir çıkış yaptık. Tanıtımda onu daha uzun süre kullanacaktık ama kontrat meğer 8 aylıkmış. Cindy’yi devreden çıkarmak zorunda kaldık. Yeni bir yıldız bulacak vaktimiz de yoktu.

Klasik fuarcılık öldü, artık gerilla tipi pazarlama zamanı

NEW York Türk Deri Fuarı’na katılıp, New York’ta showroom açtıktan sonra ABD’ye ihracatını yüzde 20 artıran Derimod, Türkiye’de çok beğenilen hafif deri ceketler Derimod 690 ile ABD’de iddialı bir çıkışa hazırlanıyor. Derimod’un sahibi ve Deri Tanıtım Grubu İcra Kurulu Başkanı Ümit Zaim, klasik fuarcılığın öldüğünü, gerilla pazarlamanın öne çıktığını belirterek, ABD’de iş yapmanın tek yolu ayaklarına gidip, hizmet vermek. Ofis açmak önemli. Türk deri sektörü teknoloji ve kalitede en üst seviyede; tek eksiğimiz pazarlama. Bu yıl fuara tabakhanelerin gelmesi önemli. Ofis ve showroom’lar için devlet teşviği var. Buradaki çalışanlarımızdan kaynaklanan giderlerin yüzde 50’si için 5 yıllık bir teşvik uygulamaları Türk şirketleri ABD’de güçlendirir diye konuştu.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.005 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.