Tofaş üretim ve ihracat rekoru kırmak için gaza basıyor

20.02.2008 - 09:39 | Son Güncelleme :

Tofaş İcra Kurulu Başkanı Ali Pandır, Tofaş`ın gelecek yıl 400 bine yakın üretimle, Türkiye`de bir firmanın ulaştığı en yüksek üretime çıkacağını söyledi. Bursa`daki fabrikanın geçen yıl kendi üretim rekorunu kırarak 215 bin adetlik üretim gerçekleştirdiğini belirten Pandır, bu yıl üretimini yüzde 65 artarak, yaklaşık 350-360 bin arasında gerçekleşeceğini ifade etti. Pandır, Bu yıl rakipler üretimi artırmazsa 290 bin adetlik ihracatla birinciliğe, 360 bin adetlik üretimle de dördüncülükten liderliğe çıkmayı hedefliyoruz dedi. Pandır, Fiat çatısı altında Türkiye`de faaliyet gösteren Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari ve Maserati markalarının yöneticileriyle basın toplantısı düzenledi.

2 milyar dolar yatırım
Tofaş`ın beş yıl içinde 2 milyar dolara yakın bir yatırım gerçekleştirmiş olacağına işaret eden Pandır şöyle konuştu: Gelecek yıl 400 bine yakın üretimle, Türkiye`de bir firmanın ulaşamadığı üretim rekorlarına hazırlanıyoruz. Fabrikamız, Minicargo üretimine başladığından beri üretimini sürekli artırıyor. Geçtiğimiz iki haftada üretim günde 1000 adedi geçti. 1500 adede doğru yol alıyoruz. Geçen yıl üretimimizin büyük bir bölümünü ihraç ederek, 146 bin adetle rekor kırdık. Bu yıl, ihracatta adet olarak birinci olma ihtimalimiz var.
Pandır, Fiat`ın tüm dünyada 2 milyon adetlik üretim yaptığını belirterek, 400 bin adetlik üretimle Fiat`ın üretiminin yüzde 20`sinden fazlasına ulaşacağız. Bu rakam Türkiye`ye ve Tofaş`a verilen önemi gösteriyor dedi.

Ar-Ge`ye 230 milyon YTL
Pandır, şu an Ar-Ge`de 300`ü aşkın kişinin çalıştığını, 2007 yılını 173 milyon YTL ile kapatan Ar-Ge`nin 2008 öngörülen bütçesinin ise yaklaşık 230 milyon YTL civarında olduğunu anlattı. Bu yıl Ar-Ge ekibinde çalışanların sayısı da ikiye katlanacak.
Ali Pandır, cirolarının yüzde 4`üne denk gelen Ar-Ge harcamalarının dünya ortalamasının oldukça üzerinde olduğunu vurguladı. Pandır şöyle konuştu: Biz markalarımızla, üretimimizle, ihracatımızla, satışlarımızla büyüyoruz ve bu büyümemiz durmayacak. Geçen yıl bir benzetme yapmıştım; Tofaş bir uçak gibi hızlanıyor, artık başını kaldırıp uçacak diye. Geçen yıl Minicargo`nun üretim başlangıcı bir yerde yerden kesilme noktamız oldu. Ondan sonra son hızla tırmanıp büyümeye devam edeceğiz.
Geçen yıl 2007-2009 yılları arasında toplam yatırımlarının 870 milyon avro civarında olacağını belirttiklerini anımsatan Pandır, 2008, hem bu yatırımlara devam edeceğimiz, hem de yepyeni modelleri piyasaya çıkaracağımız bir yıl olacak dedi.

Çalışanlardan 36 bin öneri
Türkiye`deki otomotiv sanayii hakkında da bilgi veren Pandır, sektörün yıllık 1 milyon 200 bin adedi aşan üretimle ihracat şampiyonu olduğunu hatırlattı. 2 milyonluk üretim hedefi olduğunu söyleyen ve Türkiye`nin otomobil üretiminde önemli bir başarı yakaladığına dikkati çeken Pandır, Türkiye 2010 yılında dünya araç üretiminde ilk 10`a girme yolunda emin adımlarla ilerliyor dedi.
Ali Pandır, istihdamda geçen yıl rekor kırdıklarını belirterek, 2007`de 2 bin 700 çalışanı işe alarak 8 bin kişilik dev bir aile olduklarını kaydetti. Buna 2008`de de devam edeceklerini anlatan Pandır, ek alımlarla 9 bine yaklaşmayı planladıklarını söyledi. Pandır, çalışanlarından toplam 36 bin öneri geldiğini, iyileştirmelerle 7 milyon avroluk tasarruf sağlandığını aktardı.
Fiat Marka Direktörü Okan Baş ise 2007`de Fiat`ın otomobildeki pazar payının yüzde 8.8`den 10.2`ye, ticari araçlarda da yüzde 15.9`dan 17.1`e çıktığını belirterek, yüzde 5 küçülen pazarda 5 bin adet fazla satarak 77 bin adede ulaşıldığını kaydetti.

Fiat 500 ve Bravo geliyor
Baş, Bu yıl ürün gamımıza Yeni Bravo ve 2008 yılının otomobili seçilen Fiat 500 eklenecek dedi. Alfa Romeo-Lancia Marka Direktörü Altan Altaç da 2007 yılında toplam 648 adet Alfa Romeo, 71 adet de Lancia araç satıldığını söyledi.

Yedi kişi 15 ay bekleten Ferrari`sini alacak
Türkiye`de Tofaş`ın iştkiraki Fer-Mas`ın satışını yaptığı Ferrari ve Maserati markalarından geçen yıl 57 adet satıldı. Bekleme süresi yaklaşık 15 ayı bulan Ferrari için ön ödemesini yapmış 7 kişi de sırada bekliyor.
Fer-Mas Genel Müdürü Orhan Ülgür, 2007 yılının Türkiye`de lüks araç segmenti ve şirketleri açısından heyecan verici bir yıl olduğunu belirterek, 2005 yılından bu yana her iki markanın toplam satış adedinin 127`ye ulaştığını söyledi. Ülgür, lüks otomobil segmentinde Fer-Mas`ın pazar payının yüzde 11.5`den yüzde 14`e çıktığını anlattı.
Orhan Ülgür, dünyada lüks otomobil pazarında geçen yıl daralma meydana gelmesine rağmen Fer-Mas`ın satış grafiğini yükselterek 2007`de 29 adet Ferrari ve 28 adet Maserati marka otomobil sattığını ifade etti.
Dünya pazarındaki daralmaya rağmen Mesarati`nin 2007`de 7 binden fazla otomobilin satışını gerçekleştirdiğini kaydeden Ülgür, 4.7 litre motorlu Maserati Granturismo`nun ve Ferrari 430 Scuderia`nın da bu yıl Türkiye`de pazara sunulacağını açıkladı.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.