TİM, Türkiye`nin pazarlama yüzü
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, TİM`in 31 Temmuz Perşembe günü Ankara`da yapılacak seçimli Genel Kurulu`nda yeniden başkanlığa aday olduğunu açıkladı. Oğuz Satıcı, ihracatçı cephesinde son iki yılda büyük bir değişim ve dönüşüm süreci yaşandığını belirterek, `Türkiye`nin sürdürülebilir büyümesine ihracat yoluyla katkı sağlayabilmek için hazırladığımız projeler var. Birçok çalışma başlattık. Bunları tamamlamak için yeniden başkanlığa adayım` dedi. Halen tek aday olarak gözüken Satıcı, sektörün adaylığını desteklediğini ifade ederek, şunları söyledi: `Bu bir bayrak yarışı. Zaman zaman çok tartışılır kurumların yöneticileri değişmiyor diye. Aslında bazen o kişilerin kendi tasarrufunda olan bir durum değil bu. Mevcut şartlar onu zorluyor, bu dönüşüm gerçekleşiyor.` Görev yaptığı dönem boyunca ihracatçıların ve TİM`in, ülke sorunlarına çözüm üreten en üst noktaya çıkarıldığını kaydeden Satıcı,bu dönemde tüm sıkıntılara rağmen ihracatın büyük performans göstererek rekorlar kırdığına dikkat çekti.
Üretimden kaynaklanan sorunların kısa vadede çözülmeyeceğini belirten Satıcı, `Yeni dönemde çalışmalarımız daha çok pazarlama odaklı olacak. TİM`i, Türkiye`nin pazarlama departmanı gibi çalıştıracağız.` Bu yıl sonunda ihracatın 40 milyar doları geçmesini beklediğini bildiren Satıcı, `Uygulanan para politikaları ile sıkıntıya girmemiş olsaydık, 2003 yılında 46-47 milyar dolarlık ihracatı görebilecektik`diye konuştu. (A.A)