Sindire sindire büyüyelim

09.07.2003 - 10:44 | Son Güncelleme :

Ferit Şahenk: Otomotiv canlı. Önümüzdeki dönemde diğer sektörler de hareketlenecek. Büyüme yavaş yavaş olmalı ki kalıcı olsun...

Türkeye otomotiv sanayiinin büyümesi ile birlikte büyük holdingler de bu sektöre özel önem vermeye başladı. Doğuş Grubu da yılsonu itibariyle 650 milyon Euro`luk ciro hedeflediği otomotivi ana sektörlerinden biri haline getirdi. Öyle ki grubun üst düzey yöneticileri ilk kez bir araç tanıtımına katıldı. Yenilenen ticari araç Transporter`ın sohbet toplantısına katılan Doğuş Holding Yönetim Kurulu ve Otomotiv Grubu Başkanı Ferit Şahenk, Auto Show`la birlikte sektörde büyük bir ivmenin yakalandığını söyledi. Şahenk ekonomiyi ise şöyle değerlendirdi

Pazarın açıldığını görüyoruz. Zamanında Kemal Derviş `yavaş yavaş büyümenin kalıcı olacağını` söylemişti. Otomotivde belirgin bir canlanma var. 3 ay sonra bu perakendeye sıçrayacak, daha sonra da inşaata... Yavaş yavaş, sindire sindire büyüyelim ki, geçici olmasın.

Ferit Şahenk, döviz kuru ve enflasyonla ilgili olarak da şu yorumda bulundu Tahminiz, doların yılsonunda 1 milyon 450 bin-1 milyon 500 bin lira seviyesinde gerçekleşmesi. Eksi çıkan enflasyon rakamları, hedeflerin tutacağını gösteriyor.

RAKİBİMİZ ÜRDÜN
Türkiye ile Amerika ilişkilerini de değerlendiren Şahenk, Türkiye`nin `önemli ülke` konumunun devam edeceğini söyledi. En büyük rakibin Ürdün olduğunu kaydeden Şahenk, Profesyonel bir lobi faaliyeti yürütüyorlar. Davos`ta bunu gördüm dedi.

Avrupalılar`ın gözdesi olduk
Doğuş Otomotiv Ticari Araçtan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Vedat Uygun, Türkiye`nin Avrupa ticari araç pazarında altıncı önemli ülke olduğunu söyledi.

Uygun, şöyle devam etti Vergi avantajı nedeniyle hafif ticari araç pazarı canlı. İlk 5 ayda 52 bin binek otomobil, yaklaşık 34 bin hafif ticari araç satıldı. Önümüzdeki dönemde ekonominin büyümesi ve ticaretin canlanmasıyla birlikte satılan her 100 araçtan 50`sinin ticari araç olacağını öngörüyoruz.

VW Transporter`la 700 lt tasarruf
1949 yılından bu yana üretilen Transporter`ın yeni modeli Temmuz ayının son haftasında yollara çıkacak.

Volkswagen mühendisleri, ticari araçta birçok yeniliğe imza atmış. Hafif ticari araçta kullanılan tiptronic vites ve altı ileri şanzıman bunlardan biri. 3 dizel motor seçeneği bulunan Transporter düşük yakıt tüketimiyle de ön plana çıkıyor. Doğuş Otomotiv Ticari Araçtan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Vedat Uygun, yeni aracın 100 kilometrede 6.1 litre yakıt harcadığını belirterek, Aracımız rakiplerden yüzde 5-10 daha az harcıyor. Bir kişinin yılda ortalama 7 ton yakıt harcadığını hesaplarsak, 350-700 litre tasarruf sağlanıyor dedi. Kişiye özel üretimin önem kazandığına dikkat çeken Uygun, Transporter`da 100`den fazla seçeneğin olacağını müjdeledi. İlk 5 ayda 3 bin 500-4 bin Transporter satmayı hedefleyen Doğuş Otomotiv, 2004`ün toplamında bu rakamı 10 bin adede çıkartacak.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.007 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.003 TL        
EURO
999 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.