‘Sıfır’a basma yanarsın!

05.06.2013 - 12:36 | Son Güncelleme :

Finansbank çağrı merkezini arayan ve müşteri temsilcisiyle acil görüşmek isteyenlerden 20 TL ücret istiyor

Bankaların uyguladığı ücret ve komisyonlar tartışılırken Finansbank çağrı merkezini arayan ve müşteri temsilcisiyle acil görüşmek isteyenlerden 20 TL ücret istiyor.

 

Hürriyet`ten Hülya Güler`in haberine göre; banka, ‘sıfır’ı tuşlayan müşterilerine, ‘Bu menüden kayıp-çalıntı dışında işlem yapacaksanız  20 TL hesap ya da kredi kartınızdan tahsil edilir’ diyor.Türkiye’de bankaların aldığı ücret ve komisyonlarda tüketici lehine iyileştirme çabaları devam ederken bir bankanın çağrı merkezini arayanlara ilginç bir ücret uygulaması dikkat çekiyor. Banka, çağrı merkezini arayıp ‘sıfır’ tuşuna basarak bir an önce müşteri temsilcisi ile görüşmek isteyen müşterilerine, kayıp çalıntı hizmeti için aramıyorlarsa 20 TL ücret tahsil edeceğini belirtiyor.

Haberin Devamı

 

GÜVENLİK AMAÇLI ÖNCELİKLİ

 

Gelen şikayetler üzerine bankanın çağrı merkezini arayarak, söz konusu ücret uygulamasına ilişkin bilgileri bizzat kendimiz almayı tercih ettik. Çağrı merkezini aradığınızda operatörün yönlendirmesiyle ‘kayıp, çalıntı kart ve şüpheli işlem bildirimi için’ ‘sıfır’ tuşuna bastığınızda operatör tarafından aktarılan mesaj aynen şöyle: “Bu menü sadece kayıp, çalıntı kart ve şüpheli işlem bildirimi yapmak isteyen müşterilerimize güvenlik amaçlı öncelikli hizmet vermek için kullanılır. Kayıp, çalıntı kart ve şüpheli işlem bildirimi dışındaki farklı talep ya da sorularınız için bu menüden müşteri danışmanına bağlanmanız halinde, 20 TL çağrı merkezi işlem ücreti alınır.”

 

SEÇİM ŞANSI VERİYOR

 

Operatör devamında, “Bu ücret öncelikli olarak son hareketin olduğu kredi kartınıza, kredi kartınız yoksa aktif hesaplarınızdan birine yansır.Onaylayıp işlem yapmak için 1’i, ana menüye dönmek için 0’ı tuşlayın” diyerek müşteriye seçim şansı veriyor. Çağrı merkezlerinde yetkili birine bağlanmak için uzun süre bekletilmekten ve sürekli olarak bir başka menüye yönlendirilmekten şikeyet eden müşterilerin zaman zaman acil olarak müşteri temsilcisine ulaşılan ‘kayıp-çalıntı’ menüsü için belirtilen numarayı tuşladıkları biliniyor. ‘Acil durumlar için aranması gereken müşteri temsilcilerinin beklemek istemeyen müşteriler tarafından meşgul edilmesi, başka bir müşterinin mağduriyetine neden olabibilir’ şeklindeki endişelerden dolayı bankaların da bu konuda zaman zaman şikayetleri söz konusu.

Haberin Devamı

 

Caydırıcı etkisi oldu müşterimiz memnun

 

Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu ve bankanın Ödeme Sistemleri ve Alternatif Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kunter Kutluay ile yaptığımız tele-konferans görüşmesinde Kunter Kutluay uygulamanın nasıl başladığına ve sonuçlarına ilişkin şu bilgileri verdi:

 

Aralık 2012’de çağrı merkezimizi daha etkin hale getirmek üzere yürüttüğümüz çalışmal kapsamında, ayda ortalama 80-90 bin müşterimizin acil bir durum olmadığı halde, ‘kayıp-çalıntı’ menüsünü tuşladığını gördük. Müşteri temsilcilerimizin ‘kayıp-çalıntı’ durumu olmayan müşterilere buradan hizmet veremeyeceklerini anlatmak ve normal menüye yönlendirmek için ortalama 30-35 saniye kaybettiklerini tespit ettik. Bu durumun önüne geçmek için caydırıcı bir önlem olarak, arayanlara ‘kayıp-çalıntı’ gibi acil bir durum yoksa, alacakları hizmet için 20 TL ücret ödeyeceklerini belirten bir uyarı koyduk. Bu uyarıya rağmen devam etmek isteyen müşterilerimize uygulamayı tüm açıklığı ile anlatarak, 20 TL ücret karşılığı hizmet vermeye başladık.

 

2-3 bin kişi ödüyor

 

Uygulama sonrasında acil durum için tuşlayanların sayısı ayda 1000’lere kadar indi. Ancak halen acil durumu tuşlayarak müşteri temsilcisine çok hızlı ulaşmak isteyen müşterilerimiz var. Bunların sayısı ayda ortalama 2-3 bin. Bunlar gönüllü olarak 20 TL’yi ödemeyi kabul ediyorlar. Artık müşteri temsilcilerimiz gerçekten acil durum olmadığı halde bu hattı arayanlarla daha az vakit harcadıkları için diğer müşterilerimize daha hızlı cevap verebiliyorlar. Şu anda çağrı merkezimizde ortalama bekleme süresi 35 saniye. Yoğun saatler dahi tüm gün için en uzun bekleme süresi ise 180 saniye. Şu anda acil durumlar için arayan müşterilerimiz ise, 5-6 saniye içinde müşteri temsilcisine ulaşabiliyorlar. Bu rakamlar sektör ortalamalarının altında.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.007 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
997 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.