Sabiha Gökçen İhalesi Limak`ın

10.07.2007 - 08:59 | Son Güncelleme :

İhaleden elde edilen gelir savunma sanayinin geliştirilmesi ve Türk Silahlı Kuvvetleri`nin modernizasyonunda kullanılacak

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı`nın, yeni dış hatlar terminal binası ve ilgili tesislerin, yap-işlet-devret modeliyle yaptırılmasına ilişkin ihalede beklentilerin çok üstünde bir rakama ulaşıldı. Limak Grubu, Hindistan ve Malezyalı ortaklarıyla birlikte 1 milyar 932 milyon euro verdi. Grup alanın kapasitesini yılda yaklaşık 10 milyon yolcuya çıkaracak.

CNNTURK

5 şirketin yarıştığı ihalede pazarlık görüşmeleri 945 milyon euroyla başladı.
 
İhaleden ilk çekilen, fiyatın 1 milyar 540 milyon eoraya ulaştığı 15`inci turda TAV- Esas Holding Ortaklığı oldu.
 
TAV`ın ardından, Mak-Yol ve Çukurova konsorsiyumlarının da çekilmesiyle birlikte 33`üncü Turdan itibaren yarış iki şirket arasında geçti.
 
Limak ve ortakları, ihaleyi 1 milyar 932 milyon euro vererek aldı.
 
Grubun kullanım bedeli olarak Savunma Sanayi Müsteşarlığı`na ödeyeceği bu rakam yüzde 18 oranında KDV ve 250 milyon euroluk yatırım bedeli eklendiğinde 2 milyar 632 milyon euroya ulaşıyor.
 
Konsorsiyum yatırım yapacağı 3 yıl boyunca, Savunma Sanayi Müsteşarlığı`na ödeme yapmayacak, `taksitle` kullanım bedelini  ödeyecek. Grup, Sabiha Gökçen Havalimanı`nı 20 yıllığına işletecek.
 
İhaleden elde edilen gelir de savunma sanayinin geliştirilmesi ve Türk Silahlı Kuvvetleri`nin modernizasyonunda kullanılacak.
 
İhaleye teklif verenler
 
Katılımcıların 1 milyon euro geçici teminat gösterdiği ihaleye;

* Limak İnşaat AŞ. - GMR Infrastructure L.T.D - Malaysia Airport Holding Berhad Ortak Girişim Gurubu,
* İçtaş İnşaat A.Ş. - Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide Ortak Girişim Grubu,
* Çukurova Holding A.Ş. - Julius Meinly Investment - N.V Aeroporto Di Venezia Marco Polo Save SPA Ortak Grişim Grubu,
* Mak-Yol İnşaat AŞ - ETİ Bakır A.Ş - Airport Propesty Management Group Ortak Grişim Grubu,
* TAV Havalimanları Holding A.Ş - Esas Holding A.Ş Ortak girişim grupları teklif verdi.

Hedef 10 milyon yolcu
 
2001 yılında hizmete açılan Sahiha Gökçen Havalimanı`nı 20 yıl süreyle işletecek firma, havalimanın dış hatlar terminalinin yolcu uçuş kapasitesini 10 milyon yolcuya çıkarması bekleniyor.
 
Sabiha Gökçen Havalimanı`nın yeni dış hatlar terminal binasının ve diğer ilgili tesislerin yap-işlet-devret modeli kapsamında yapılması için, firmalardan `uluslararası bir terminal binası yapmış veya en az üç yıl asgari 5 milyon yolcu kapasiteli bir terminali işletme` şartı aranıyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.020 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
996 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.