Pinar Gida ve Icecek Grubu,kurum kimligi ve marka imajindaki degisikliklerle bes yil icinde cirosunu onemli oranda artirmay iplanliyor. Pinar gida ve Icecek grubu Baskani Ahmet Arsan, Pinar gida Grubu`nun bes yil icinde cirosunun 2.2 milyar dolara ulasmasini hedeflediklerini belirtti. `Hizli buyuyen bir grubun, yeni bir yapilanmaya ihtiyaci var. Kurum kimligiyle ilgili calismalar icin 2 milyon dolar harcandi. Ama 2.2 milyar dolarlik bir ciro icin taze bir yapi olusturmak zorundayiz` diyen Arsan, 1999 yili icin de dolar bazinda yuzde 20`lik reel buyume hedeflediklerini vurguladi. 1999 yilinda sut ve balik uretiminde yeni yatirimlarinin olacagini belirten Arsan, `Ayrica, organik gubre uretecegiz. Izmir`de acilacak gubre fabrikasiyla ilgili proje tamamlandi, tesviki alindi. Yatirimlarimizi uzun vadeli yatirim kredisi ve sirketin kendi kaynagini kullanarak surduruyoruz` diye konustu. Tuketicilerden gelen talep dogrultusunda degisiklige gidildigini ifade eden Arsan, `Konumuzun, grubumuzun buyuklugunu yansitmiyordu. Yillik 920 milyon dolarlik bir ciro buyuklugumuz var ve 1998`de 18 milyon dolarlik ihracat gerceklestirdik. Bu nedenle onemli proje baslattik` dedi. `Ilk projemiz, markanin gorsel kimligi ve kurumun imajinin olusturulmasi. Tuketicilere soruldu ve bunun sonunda yeni logoyu ortaya koyduk. Yeni logo, Amerikan Landor Associates firmasi tarafindan hazirlandi` diyen arsan Pinar`i 2000`li yillara tasimayi hedeflediklerini oyledi.
Pinar Gida grubu baskani Ahmet Arsan, grup sirketlerinin birlesmesinin soz konusu olmadigini vurguladi. Arsan, konuyla ilgili sunlari soyledi: `Gida grubuna Mckinsey danismanlik hizmeti veriyor. Bu, sirketlerin maliyetlerini gozden geciriyor. Bu nedenle bir soylenti cikmis olabilir. Ama birlesme gundemde degil. Alinmis veya dusunulen bir karar da yok. McKinsey calisma yaparken, organizasyon ve maliyetler gozden geciriliyor. Biz de deger zinciri var. Boyle bir mekanizma kurulmus, ama ilerde baska bir nedenden dolayi birlesme gundeme gelebilir.` (RADIKAL)