Philips: Türkiye`de şirket satın alabiliriz

27.02.2008 - 10:07 | Son Güncelleme :

Philips Türkiye ve Kafkaslar CEO`su Fridus Vest Türkiye`de ciddi büyüme fırsatı gördüklerini ve bu amaçla şirket satın alabileceklerini söyledi. Vest, Milliyet`e yaptığı açıklamada, Philips ciddi bir şekilde Türkiye pazarına bir büyüme fırsatı olarak bakıyor... Başka bir şirketle beraber çalışmak ya da başka bir Türk şirketini satın almak, bu hedefi daha gerçekçi yapabilir dedi.
Vest muhtemel bir birleşme veya satın alma için ilgilendikleri sektörün tüketici yaşam tarzı olduğunu kaydetti. Ev aletleri ve kişisel bakım ürünleriyle tüketici elektroniği, tüketici yaşam tarzı grubu altında toplanıyor.
Vest, Philips`in her ülkede fırsatları kolladığını belirtirken, Türkiye`de gelecek 4-5 ay hatta bir yıl içinde böyle bir satın alma ya da ortaklık beklenmemesi gerektiğini kaydetti. Vest bu alanda ön görüşmelere başlamadıklarını belirtti.


`Flat TV`de lideriz`

Vest, Philips`in 2007 faaliyetlerine ve 2008 hedeflerine ilişkin basın toplantısında, şirketin 2008 başında tüm dünyada ve Türkiye`de sağlık bakımı, aydınlatma ve tüketici yaşam tarzı olmak üzere üç ana sektöre odaklanarak organizasyon yapısını değiştirdiğini söyledi. Vest, odaklandıkları üç ana sektörün de Türkiye için önemli olduğunu ancak, sağlığın en hızlı büyüyen sektör olduğuna işaret etti.
2007`de Philips`in global olarak yüzde 5 büyüyerek 27 milyar euro ciroya ulaştığını belirten Vest, Türkiye`deki büyümenin ise yüzde 9 olduğunu kaydetti.
Vest, 2002-2007 döneminde, satışlarımızı üçe katladık, şirketi zarar eden bir noktadan, devamlı ve kârlı büyüyen bir şirkete dönüştürdük. Aydınlatma, LCD TV, tıraş makinesi ve aydınlatma alanlarında liderliğimizi güçlendirdik diye konuştu.
Türkiye`de geçirdiği 6 yılın ardından 1 Mayıs`ta Philips`ten emekli olacağını da açıklayan Vest, yeni CEO`nun mart sonunda açıklanacağını bildirdi.


Çevreci ürüne 1 milyar euro

Türk Philips Aydınlatma Yürütme Kurulu Başkanı Özkan Şengil ise Philips`in çevreci ürün geliştirmek için yaptığı yatırımın 2012 yılına kadar 1 milyar euro`yu bulacağını bildirdi. 2012`ye kadar Philips operasyonlarında enerji verimliliğinin yüzde 25 oranında artırılacağını ifade eden Şengil, Hedefimiz, ciromuzun yüzde 30`unu bu kapsamda geliştirilen çevreci ürünlerden sağlamak dedi.
Dünyada tüketilen toplam enerjinin yüzde 19`unun aydınlatma için ayrılırken, İTÜ verilerine göre bu oranın Türkiye`de yüzde 25 olduğuna dikkat çeken Şengil, bu rakamların Türkiye`de yalnızca aydınlatma konusundaki verimlilikle büyük bir tasarrufun sağlanabileceğini gösterdiğini kaydetti.


3 ampulle 250 milyon YTL tasarruf

Özkan Şengil`e göre Türkiye`de enerji verimliliği için atılabilecek adımlar şunlar:

  • Her evde 3 ampul enerji tasarruflu ampullerle değiştirilirse yılda 250 milyon YTL tasarruf sağlanabilir. Bu aynı zamanda karbondioksit emisyonundan yılda 1.1 milyon ton azalma demek.
  • Yol aydınlatmalarında verimli aydınlatma sistemleri kullanılsa yılda 90 milyon YTL tasarruf sağlanıp 18 milyon ağacın yapacağı temizleme görevi yerine getirilir.
  • Dış cephe aydınlatmalarında Boğaziçi Köprüsü aydınlatmasında kullanılan verimli LED çözümleri kullanılsa enerjiden yüzde 60 civarında enerjiden tasarruf sağlanır.
  • Okullar, ofisler ve endüstrideki floresan ampulleri Philips`in geliştirdiği yeni Master TL-D Eco ampullerle değiştirilirse yüzde 10`dan fazla, 16 milyon YTL`lik enerji tasarrufu sağlanır.


  • Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
     
    KAPANIŞLAR (BIST)
    BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
    1.002 TL        
    BORSA
    1.003 TL        
    DOLAR
    1.000 TL        
    EURO
    997 TL        
    ALTIN
     

    bigpara

    Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
    Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

    YASAL UYARI:
    Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

    Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

    BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

    BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.