Mercedes-Benz Türk`te bayiler bir örnek olacak
Otomotiv sektöründe yaşanan müthiş rekabet şirketleri yeni çözümler üretmeye zorluyor.
BMW`nin tüm dünyadaki finansal, pazarlama ve yönetim bağlantıları için dışarıdan destek almaya başlamasından sonra şimdi de en büyük rakibi Mercedes harekete geçti. Elliden fazla marka tarafından kullanılan Autoline Bayi Yönetim Sistemi`yle anlaşan Alman otomotiv üreticisi, dünya çapında standardizasyona gidecek. Tabii bu yeniden yapılanmadan Türkiye ayağı da nasibini alacak.
Autoline`ın Türkiye distribütörü T-Systems Türkiye, Mercedes-Benz Türk`ün bayi ve departmanlarında yeniden yapılanmasında yardımcı olacak. T-Systems Türkiye`nin Genel Müdürü Ateş Gönen, projenin iki yıl süreceğini belirterek, pilot uygulamanın Antalya`da başlayacağını söyledi.
Gönen, Türk otomotiv sektöründe bir ilk olan uygulamayı şöyle anlattı Şirketler satış ve satış sonrasının, show-roomlarının, muhasebe yönetiminin tek tip olmasanı istiyor. Servisten yedek parçaya, yönetim bilgi sisteminden CRM pazarlamaya, yönetimine kadar herşey Autoline ile standardizasyona giriyor. Örneğin bu sistem sayesinde müşterilerinizin izini sürebiliyor, bayinizi denetleyebiliyorsunuz. Bunun sonucunda da şirketler tasarrufa gidiyor. Mercedes Benz Türk`te uygulanan projenin meyvelerini 12-18 ay içinde almayı hedefliyoruz.
Müşterinin kral olduğu günümüzde sadık tüketiciler hedefleniyor. Autoline gibi çözüm sistemleri ise bu yüzden önem kazanıyor diyen Ateş Gönen, dünyada birçok dev şirketin başarılı olmak için yeni çözüm arayışı içinde olduğunu söyledi.
Autoline ile sadece Mercedes-Benz Türkiye ilgilenmiyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği`nde şirket yöneticilerine sistemi anlatan Gönen, büyük ilgiyle karşılaştıklarını da sözlerine ekledi.