Kodak geliyor

25.07.2003 - 09:23 | Son Güncelleme :

Türkiye`nin geçtiğimiz ay Kodak`ın konsantre olduğu pazarlar listesine eklendiğini söyleyen şirketin Avrupa sorumlusu, `Şartlar oluşursa ülkenizde üretim yapmayı planlıyoruz` dedi

Kodak`ın Avrupa, Afrika ve Rusya Bölgesinden Sorumlu Genel Müdürü Ravi Patel, Türkiye pazarı çok büyük büyüme gösterdiği takdirde önümüzdeki yıllarda üretimle ilgili bir yatırımın olabileceğini söyledi. Patel, Türkiye`nin geçtiğimiz ay Kodak`ın konsantre olduğu pazarlar listesine eklendiğini, bunun da Türkiye`ye daha çok yatırım ve odaklanma anlamına geldiğini söyledi. Patel, A.A. muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye`de tüketici görüntüleme, profesyonel, sağlık ve sinema ürünleri olmak üzere 4 bölümde faaliyet gösterdiklerini söyledi. Kodak`ın Türkiye cirosunda bu yıl yüzde 55`lik artış yaşandığını ifade eden Patel, `Bu yaşadığımız büyümenin tek nedeni Kodak şirketi değil. Ekonomik koşulların ve Türk halkının daha çok fotoğraf çekmesinin de etkisi var` dedi.

50 milyon dolar ciro

Patel, `Bu sene Kodak olarak Türkiye`de toplam 50 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Bunun yüzde 70`i fotoğraf ürünlerinden geliyor. Amacımız Türkiye`de fotoğraf sektörünü büyütmek` diye konuştu. Ekonomik zorluklar olduğu dönemde Türkiye`ye yatırım yapmaya devam ettiklerini, şimdi de bunun faydalarını gördüklerini söyleyen Patel, Türkiye`de büyük potansiyel bulunduğunu anlattı. Fotoğraf sektöründe Türkiye`deki tek uluslararası firmanın Kodak olduğunu, diğerlerinin distribütörler üzerinden ürünlerini Türkiye`ye gönderdiklerini belirten Patel, şunları söyledi: `Üretim açısından şu anda Türkiye`de bir plan yok ama Türkiye pazarı potansiyeli gözönüne alınırsa çok büyük büyüme gösterdiği takdirde önümüzdeki yıllarda üretimle ilgili de bir yatırım olabilir.``

Geçen ay listeye eklendik

Kodak`ın özellikle konsantre olduğu gelişen pazarların Rusya, Çin,Hindistan, Brezilya, Meksika ve Arjantin olduğunu dile getiren Patel, Türkiye`nin geçtiğimiz ay bu listeye eklendiğini, bunun da Türkiye`ye daha çok yatırım ve odaklanma anlamına geldiğini kaydetti. Patel, dijital fotoğrafla klasik fotoğraf arasındaki rekabete ilişkin olarak da şunları söyledi: `Şu anda dünyadaki popülasyonun yüzde 60`ı daha fotoğraf çekmemiş. Özellikle gelişen pazarlarda insanlar fotoğraflarını klasik bir şekilde çekmeye uzunca bir süre devam edecek. Bir fotoğraf makinesi alıp fotoğraf çekmenin en ucuz yolu aslında hala klasik fotoğraf. Dijital de büyümeye devam edecek. Biz geleceğimizi klasik fotoğraf teknolojileri ile dijital fotoğraf teknolojilerinin el ele verdiği, beraber yaşadığı bir dönem olarak görüyoruz.` Kodak`ın dijital Kodak Türkiye olarak şu anda fotoğrafçıların yüzde 25-30`unda dijital baskı yapılabildiğini anlattı.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.021 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
994 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.