Koç Grubu dev markaya talip

14.04.2014 - 14:33 | Son Güncelleme :

Indesit`in CEO`su Milanitalipleri arasında Koç Grubu`nun da olduğunu açıkladı

<ımg hspace="10" vspace="5" src="http://i.bigpara.com/i/55big/koc_holding.jpg" align="right">Indesit`in CEO`su Milanitalipleri arasında Koç Grubu`nun da olduğunu açıkladı.

Uluslarararası beyaz eşya sektöründe bugünlerde öyle bir `satış hikayesi` yazılıyor ki, ipi göğüsleyen marka küreselleşme yolunda rakiplerine ciddi çalım atmış olacak...

Rusya ve Türkiye`nin de içinde olduğu büyük Avrupa coğrafyasında yüzde 13`lük pazar payı ile Bosch`un arkasından ikinci beyaz eşya üreticisi konumunda olan İtalyan merkezli Indesit Company, hisselerini satmak için görüşmeler yapıyor.

Habertürk`ten Serpil Yılmaz`ın haberine göre, bu konuda daha önce çıkan haberlerde Arçelik`in de adı geçmiş ancak ne Indesit ve ne Arçelik tarafı net olarak bu görüşmeleri doğrulamamıştı.

Manisa`daki çamaşır makinası fabrikasına 35 milyon euro, Türkiye`de marka tanıtımına 65 milyon euro bütçe ayırdıklarını söyleyen Indesit Company CEO`su Marco Milani, Milano`da Eurocucina Fuarı`nda yaptığımız görüşmede ilk sorumuz bu oluyor.

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Arçelik, Indesit Company`ı satın alma görüşmeleri yürütüyor mu? sorumuza, Ortaklık, satın alma, evlilik, karşılıklı hisse satışı gibi farklı alternatifler söz konusu olabilir. Yapısı değişkenlik gösterebilir. Gazetelerden okuduğum kadarıyla Arçelik taliplerden birisi. Başka üreticiler de olabilir. Süreç, Merloni Ailesi`nin ana hissedarı olduğu Fineldo Holding tarafından yönetiliyor yanıtı veriyor.

Indesit, sanayicilik kökenler 1930`lara kadar giden Merloni ailesi tarafından 1975 yılında kurulan bir firma. Hisselerinin yüzde 44`ü Vittorio Merloni ve 4 çocuğunda, yüzde 56`sı 1987 yılından beri Milano Borsası`nda işlem görüyor.

Geçtiğimiz günlerde İtalyan basını, 1994 yılından beri Türkiye`de yatırımı olan Indesit Company`nin güçlü talipleri arasında yer alan Arçelik`in yanı sıra, Amerikan Whirlpool, General Electric, Çinli Haier, İsviçreli Electrolux`ün de ismini andı. Satışlarının yüde 93`ünü Avrupa pazarında gerçekleştiren Indesit`in yol haritası netlik kazanmış görünmüyor.

ARÇELİK`İN ALMASI BİZİ ŞAŞIRTMAZ

Indesit`in bu süreçte kendisine sorduğu sorular önemli:

Samsung gibi cep telefonundan, beyaz eşyaya kadar ürün çeşitliliği sağlayacak bir markayla mı, yoksa Arçelik gibi altındaki 10 marka ile birlikte Güney Afrika`dan, Çin`e kadar geniş bir coğrafyaya yayılan bir firmayla mı, ya da tek başına büyük bir pazar olan Çin ya da ABD piyasasında liderlik gösteren bir marka ile mi küresel oyuncu olacak? Hotpoint, Indesit ve Scholtes markalarına odaklanan ve Aristo markasından süreç içinde çıkmayı hedefleyen Indesit Company; İtalya, Rusya, İngiltere, Polonya ve Türkiye`de faaliyet gösteren 16 fabrikasında 15 milyon adet üretim gerçekleşiyor. Firmanın 2013 yılı cirosu 2.7 milyar euro düzeyindeydi. Karşılaştırma yapmak gerekirse Arçelik`in yıllık üretimi 16 milyon adet, 2013 yılı cirosu da 11.5 milyar TL...

Eczacıbaşı, Kale Grubu gibi Türk şirketlerinden sonra Arçelik`in de bir Avrupa markasını satın alması bizi şaşırtmaz!


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.020 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.003 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.