Gorenje Türkiye`de fırsat kolluyor

16.07.2008 - 16:50 | Son Güncelleme :

Türkiye`de bir yıldır beyaz eşya ürünleri satan Slovenya merkezli Gorenje, Türkiye`de yatırım yapmak için fırsatlara bakıyor.


HÜRRİYET

Gorenje İstanbul Dayanıklı Tüketim Malları Limited Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Doğa Yarman, Gorenje`nin beyaz eşya ve ankastre cihazların yanı sıra küçük ev aletleri, elektronik, mobilya, seramik, enerji gibi birçok farklı alanda faaliyet gösterdiğini belirtti.

60 yıllık geçmişi bulunan Gorenje`nin 65 şirketten oluştuğunu, yaklaşık 12 bin çalışanı bulunduğunu ve 70`den fazla ülkede ürünlerinin satıldığını kaydeden Yarman, firmanın üretim ağırlığının Slovenya`da olduğunu ve ev aletlerinde 4 milyon parça üretimin yaklaşık 3 milyonunun Slovenya`da üretildiğini anlattı.

Çek Cumhuriyetinde ve Sırbistan`da da fabrikaları bulunan, en son Polonya ve Hollanda`da firma satın alan Gorenje`nin organik büyümenin yanı sıra satın almalarla da büyüdüğünü belirten Yarman, şöyle devam etti:

Türkiye, beyaz eşyada üretim üssü olmaya aday bir ülke. Şu anda yerli pazarın hakim oyuncuları var. Ayrıca dünyada ve Avrupa`da söz sahibi birtakım firmaların da Türkiye`de ciddi üretim güçleri var. Konumu ve üretimde Avrupa`ya kıyasla fiyat açısından birtakım avantajları var. Gorenje, burada yatırım yapmayı düşünüyor. Bu öncelikle satın alma yoluyla da düşünülebilir, sıfırdan fabrika yapma operasyonu olarak da düşünülebilir. Bu konuda daha önce ciddi şekilde bir iki araştırmamız oldu. Hatta bir firmada ayrıntılı inceleme yapıldı. Ama yatırım maliyetinin gereğinden fazla olduğuna karar verildi ve vazgeçildi. Ancak her an başka bir firma çıkabilir. İlk etapta satın alma yoluyla üretime gidilmesi daha mantıklı görünüyor. Şu anda böyle bir görüşme yok, ancak bir fırsat çıkarsa bu hızlı bir şekilde değerlendirilir.

10 YILDA YÜZDE 10 GİBİ BİR HAYAL KURMUYORUZ

Türkiye`ye 2007 başında girdiklerini anlatan Yarman, ürünlerin ise 2007 yılının Temmuz ayından itibaren satılmaya başlandığını, dolayısıyla şu anda Türkiye`de emekleme aşamasında olduklarını söyledi.

Bu yılki satış rakamlarının şimdiye kadar iyi olduğunu, 2009 yılında ise hedeflerin katlanarak gideceğini anlatan Yarman, İlk 5 yılda pazarın yüzde 2,5`ini hedefliyoruz. `10 yılda pazarın yüzde 10`una hakim olacağız` gibi hayaller kurmuyoruz. Türkiye çok büyük bir pazar. Muhakkak, ne kadar büyük ve güçlü olsa da, bazı firmaların büyüklüklerinden dolayı yapmadıkları veya atladıkları noktalar olabilir. Bunlar bizim karşımıza fırsat olarak çıkabiliyor şeklinde konuştu.
Şu anda ağırlıklı bayiler kanalıyla satış yaptıklarını kaydeden Yarman, sadece Gorenje satan beşinci mağazayı açmak üzere olduklarını, Medya Markt ve Darty`de yer aldıklarını, iki zincir mağazaya daha girmek üzere olduklarını ifade etti.

Bu sene sonuna kadar sadece Gorenje ürünleri satan 10 mağaza hedeflediklerini bildiren Yarman, Türkiye`de şu anda sadece beyaz eşya ve ankastre cihazların satıldığını, önümüzdeki dönemlerde elektronik, küçük ev aletleri ve klimayı da getirmeyi planladıklarını aktardı.

Doğa Yarman, Ülke genelinde şu anda karma bayi olarak 50 kadar satış noktasında varız. İki zincir markete daha girsek bu sayı zaten 100`e yaklaşacak. Bu yıl 30-40 tane daha karma bayi yapmak ve 5-6 tane de münhasır bayi yapmak zor değil. Dolayısıyla 2009`da 150-200 satış noktasında faaliyet göstermeyi hedefliyoruz. Belki daha da fazla olabilir dedi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.