Ford`un hesapları alt üst oldu

28.06.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Ford, dün bir taahhütte bulunarak, bölgede yeniden yapılanma planının son aşaması çerçevesinde, Avrupa`daki sabit maliyetlerini gelecek dört yıl içinde yüzde 30 oranında indireceğini ilan etti.

Dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisisi Avrupa`daki geniş kapsamlı revizyona geçen yıl başlamıştı. Ford, operasyon maliyetlerini bu yıl itibarıyla 400 milyon dolar indireceğini ve hazır otomobil envanterini de yarı yarıya azaltacağını açıkladı. Şirketin Avrupa`dan sorumlu başkanı ve icra başkanı David Thursfield, Prag`daki endüstri konferansında yaptığı bir konuşmada, bu stratejinin Ford`un Avrupa`daki operasyonlarının kara geçmesine neden olduğunu belirtti. Şirket 2000 yılında, 1 milyar dolar kayba uğramıştı.

Avrupa Otomotiv Haberleri Kongresi`nde (Automotive News Europe Congress) konuşan Thursfield şöyle dedi: `Zafer ilan etmiyoruz. Ancak, doğru yolda olduğumuzu biliyoruz.` Ford`un Avrupa`da kara geçmesi, şirketin rakibi General Motors`un (GM) Avrupa operasyonlarında zarar kaydetmeye devam etmesi durumuyla çelişiyor. GM`in bu yıl itibarıyla, sırasıyla Alman ve İngiliz markaları olan Adam Opel ve Vauxhall`de zarar kaydetmeye devam etmesi bekleniyor.
Ford, Kuzey Amerika`daki çekirdek piyasasındaki giderek zayıflayan talepler ve yoğun rekabet nedeniyle, Avrupa`da hem piyasa payını yükseltmek ve hem de kara geçmek konularında baskı altında.

Ancak, Thursfield`e göre, Ford`un Avrupa`da 2003 - 2004 yılı itibarıyla 1 milyar dolar olarak saptadığı hedefi tutturabilmesi için, üreticiliğini daha da artırması gerekiyor. Bu pratiğin bir parçası olarak, Ford, envanterlerini 50 - 60 günden 25 - 30 güne indirmeyi ve yılda 1 milyar dolar olan lojistik harcamalarını kısmayı planlıyor.

Ayrıca, Thursfield`in verdiği bilgiye göre, Ford, GM, DaimlerChrysler ve Renault`nun ortaklaşa sahibi olduğu online ticaret borsası olan Covisint`e, 12 milyar dolar tutarındaki yıllık satın alma bütçesini kullanarak daha fazla para kaydıracak.

Bu yıl, Ford`un Avrupa kolu, satın almalarının yüzde 10`u için Covisint`i kullanmayı düşünüyor. Thursfield, bu önlemlerin Ford`un teslim etme zamanını azaltamasını ve sonuçta, stoklamak için değil, ama siparişe göre üretimin toplam üretim içindeki oranını, yüzde 85`den yüzde 100`e yükselteceğini söyledi. Aynı rakam 1995 yılında yüzde 65`di.

Yeni ürünlerin geliştirilmesi için geçen zaman da 42 aydan 18 aya indirilecek.
Mamafih, Thursfield bir uyarıda bulunarak, Ford`un bu yıl itibarıyla, Avrupa`nın en büyük otomobil piyasasına sahip olan Almanya`da tapi noktasınas gelmesinin zor olduğunu belirtti.

Thursfield, yeniden yapılanma sürecinin zayıf euro ve Türkiye`deki ekonomik belirsizlikten de etkilendiğini söyledi: `Eğer euro sorunu, Almanya ve Türkiye`deki durumlar olmasaydı, şimdiye dek yaptığımız taahhütleri çoktan geçmiş olurduk.`
Thursfield, Ford`un Volkswagen`la ilgilendiğini, veya Avrupa`daki Ford`un başkanı Nick Scheele`nin grubun global ofislerinin olduğu Detroit yakınlarındaki merkezinde yeni bir göreve getirileceğine ilişkin konularda herhangi bir yorumda bulunmayı reddetti.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.003 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.