Enflasyon rakamları beklentilerin altında geldi

03.10.2014 - 10:06 | Son Güncelleme :

Tüketici fiyatları endeksi Eylül ayında yüzde 0,14 ile beklenenin altında arttı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/yuzde_hesaplama.jpg">

Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) aylık %0,14 arttı. Foreks'in anketine göre, aylık beklenti %0,49, yıllık beklenti ise %9,22 seviyesinde bulunuyordu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılan açıklamaya göre, TÜFE’de (2003=100) 2014 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %0,14, bir önceki yılın Aralık ayına göre %6,43, bir önceki yılın aynı ayına göre %8,86 ve on iki aylık ortalamalara göre %8,54 artış gerçekleşti.

Açıklamada şöyle denildi:

"Aylık en yüksek artış %1,78 ile eğitim grubunda gerçekleşti. Ana harcama grupları itibariyle 2014 yılı Eylül ayında endekste yer alan gruplardan lokanta ve otellerde %1,21, çeşitli mal ve hizmetlerde %0,72, konutta %0,49, sağlıkta %0,42 artış gerçekleşti.

Aylık en fazla düşüş gösteren grup %2,44 ile giyim ve ayakkabı oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2014 yılı Eylül ayında endekste yer alan gruplardan alkollü içecekler ve tütünde %1,12, haberleşmede %0,05 düşüş gerçekleşti.

SON 19 YILLIK ENFLASYON RAKAMLARI İÇİN TIKLAYIN...

Yıllık en fazla artış %14,43 ile lokanta ve oteller grubunda oldu

TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre gıda ve alkolsüz içecekler (%13,95), sağlık (%9,37), ev eşyası (%9,25), eğlence ve kültür (%8,64) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.

Yurt içi üretici fiyat endeksi aylık %0,85 arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılan açıklamaya göre, yurt içi üretici fiyat endeksi (Yİ-ÜFE), 2014 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %0,85, bir önceki yılın Aralık ayına göre %7,24, bir önceki yılın aynı ayına göre %9,84 ve on iki aylık ortalamalara göre %9,84 artış gösterdi.

Açıklamada şöyle denildi:

"Sanayinin dört sektörünün bir önceki aya göre değişimleri madencilik ve taşocakçılığı sektöründe %0,22 düşüş, imalat sanayi sektöründe %0,90 artış, elektrik ve gaz sektöründe %0,94 artış ve su sektöründe %0,16 artış olarak gerçekleşti.

En yüksek aylık artış gıda ürünlerinde gerçekleşti

Bir önceki aya göre endekslerin en fazla artış gösterdiği alt sektörler  gıda ürünleri (%2,76), deri ve ilgili ürünler (%2,39), giyim eşyası (%1,57) alt sektörleridir. Buna karşılık tütün ürünleri (%-4,17), ham petrol ve doğal gaz (%-2,96), ve diğer mamul eşyalar (%-2,46) bir ay önceye göre endekslerin en fazla gerilediği alt sektörler oldu.

Ana sanayi gruplarında en yüksek artış dayanıksız tüketim malında gerçekleşti

Ana sanayi grupları sınıflamasına göre 2014 yılı Eylül ayında en yüksek aylık ve en yüksek yıllık artış dayanıksız tüketim mallarında gerçekleşti."


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.