Cep telefonlarının hedefi:gençler

19.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Türkiye`de müthiş bir hızla büyüyen cep telefonu pazarı, 13 milyon aboneye ulaşırken cep telefonu şirketlerinin yeni hedefi 15 - 25 yaş arası gençler

13 milyar dolarlık pazar yaratan genç kitleyi yakalamak için, İsveç Ordusu`nun eldivenlerinden esinlenen taşıma kılıfları, chat yapılabilen telefonlar, starların kullanıldığı tanıtımlar yapılıyor

Türkiye`de müthiş bir hızla büyüyen cep telefonu pazarı, 13 milyon aboneye ulaşırken cep telefonu şirketlerinin yeni hedefi 15 - 25 yaş arası gençleri mobilleştirmek. Yetişkin pazarının yavaş yavaş doygunluk noktasına doğru ulaşması, yeni teknolojilere meraklı, SMS gibi hizmetlerden yoğun olarak yararlanan ve toplamda 13 milyar dolarlık bir pazar yaratan gençleri gözde hale getiriyor.

GÖSTERİŞLİ OLACAKLAR;

GFK Panel Gençlik Araştırması`na göre 12 ildeki 15 - 24 yaş arası gençler arasında cep telefonu sahipliği oranı yüzde 30`u aştı. Cep telefonlarının iletişime getirdiği kolaylıklar genç pazara ulaşmada önemli bir etken olsa da, bu kitleye giden yolun daha çok `imaj`dan geçtiğine inanılıyor. Bu nedenle pazarın büyüme potansiyeli cep telefonlarının gençler arasında ne kadar moda olacağı ve bir imaj, gösteri unsuru olarak gösterilip gösterilemeyeceği.

İMAJ HERSEYDİR;

Cep telefonu devi Ericsson`da T20 modelinde imaj unsurunu ön plana çıkararak gençlere ulaşmaya çalışan şirketlerden bir tanesi. Örneğin İsveç Ordusu`nun kullandığı Lovika eldivenlerinden esinlenerek hazırlanan T20 taşıma kılıfları aynı zamanda genç pazarın kişisel imajını tamamlamak amacıyla kullanılmış. Nokia ise gençleri onların istedikleri yaşam biçimlerini temsil ederek yakalamaya çalışan şirketlerden. Nokia 3310`un Almanya`daki lansmanı için dünyaca ünlü kaykay, wakeboard, bisiklet yıldızlarının çağrılması ve yükselen değerler arasında bulunan hip hop müzik gruplarının konser vermeleri bunun bir göstergesi.

CHAT`TE SAAT FARKI YOK;

Hem internet hem de cep telefonu şirketlerinin gençlere ulaşmada en büyük silahlarından bir tanesi chat yani sohbet. İnternet üzerinden yapılan sohbetlerin cep telefonunlarında da yapılabilir hale gelmesi cepte de chat modasının yaratıldığını gösteriyor. Nokia`nın görüntülü chat yapılabilmesine izin veren ürünü, Ericsson`ın T20`de kullandığı dünya internet saati uygulaması cepte sohbeti koyulaştırabilmek için geliştirilen yeniliklerden bazıları. Ericsson`ın T20`de kullandığı Swatch @ internet saati bir günü bin dilime bölüyor ve saat kişinin bulunduğu yere göre ayarlanıyor. Böylece dünyadaki bütün internet kullanıcıları saat farkı olmaksızın iletişimde kalabiliyor ve sanal ortamda ortak bir zaman birimi ile hareket edebiliyor.

SİGARAYA KARŞI CEP;

Gençlerin cep telefonlarını bir imaj unsuru olarak kullanmaları sigara içmeye başlamalarını engelleyebilir mi? İngiltere`de yapılan bir araştırma yetişkin görünmenin, biraz dikkafalı ve zeki bir imajın tamamlayıcısı gibi görünen sigaranın yerini cep telefonlarının alabileceğine ilişkin bir ipucu veriyor. İngiltere`de 1996 - 1999 arasında 15 yaş arası gençler arasında sigara içme oranı yüzde 30`dan yüzde 23`e düşmüş. Aynı dönemde gençlerin cep telefonu sahipliği yüzde 70 büyümüş. Sigaraya karşı cep telefonu`nun etkinliği ispatlanamasa da doğruluğunu ilerleyen yıllarda gözlemleyebileceğiz. (MİLLİYET)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.010 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.