Bir dev daha Türkiye`den çekiliyor

25.03.2014 - 10:23 | Son Güncelleme :

Gelişmekte olan ülkeler için 2013 zor bir yıl oldu

<ımg hspace="10" vspace="5" src="http://i.bigpara.com/i/55big/otomobil2.jpg" align="right">Gelişmekte olan ülkeler için 2013 zor bir yıl oldu. Tahvil alımını kademeli olarak azaltacağını açıklayan Amerikan Merkez Bankası FED’in bu kararı piyasalarda ‘Amerikan ekonomisi toparlanıyor’ olarak algılandı.

YEREL PARA BİRİMLERİ DEĞER KAYBETTİ

Zaman`ın haberine göre, böylece başka ülkelerde yatırım imkânı arayan sermaye, tekrar Amerika’ya yönelince yerel para birimleri dolar karşısında değer kaybetti. Buna ilaveten Türkiye özelinde cari açığı düşürmek adına alınan kredi sınırlaması ve ÖTV zammı ile Türkiye oto pazarının 2014’te yüzde 30 daralması bekleniyor. Hem oto markalarının bölgesel beklentilerini karşılayamamaları hem de Türkiye’deki iç pazarın bir türlü 1 milyonun üzerine taşınamaması bazı oto markalarının Türkiye’den çıkmasına sebep oldu.

2011’de Japon markası Daihatsu, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesine uygun araç geliştiremedikleri için kâr edemeyişlerini gerekçe göstererek 2013’ten itibaren pazardan çıkacağını açıklamıştı. Hisselerinin yüzde 51,3’ü Japon otomotiv devi Toyota’ya ait olan şirket, istediği satışlara ulaşamadıklarını ve Japon Yeni’nin Euro karşısında değer kaybetmesinin ayrılma kararına ittiğini belirtmişti. Daihatsu’nun 2010’daki toplam Avrupa bölgesi satışları 19 bin 300 civarındaydı.

TAŞIT KREDİLERİNİ KIYASLAMAK İÇİN TIKLAYIN...

MALİYETİ 1 MİLYAR DOLAR

Geçen yılın aralık başında ise dünyanın en büyük 4. üreticisi Amerikalı Chevrolet de Batı ve Doğu Avrupa pazarlarından çıkma kararı aldı. Dolayısıyla üretici, Türkiye’den de ayrılıyor. Bu kararın şirkete maliyeti yaklaşık olarak 1 milyar dolar olacak. Marka, 2015 sonunda bölgeden tamamen ayrılmış olacak. Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’ndaki yatırımlarına ağırlık vermeyi planlayan Chevrolet, Türkiye’de ise 10 yıl boyunca Opel bayileri vasıtasıyla yedek parça sağlamaya devam edecek. Şirket bundan sonra bu bölgelerde Opel ve Vauxhall markalarına ağırlık verecek. Türkiye henüz Chevrolet’nin çekilme kararını konuşurken, İtalyan Fiat, bünyesindeki markalardan Lancia’nın Türkiye’den çekileceğini açıkladı. Avrupa ve Türkiye satışlarından memnun olmayan Fiat, bundan böyle Lancia’yı sadece İtalya’da satacağını duyurdu. Lancia markası ile 2013’te 782 adet araç satılmıştı.

Türkiye, 2023 üretim hedefinden uzaklaştı

Türkiye, otomotiv sektörü stratejik belgesinde yer alan hedeflerden uzaklaşıyor. İhracatın lokomotif sektörünün bugün 21,5 milyar dolar ihracat rakamının 2023’te 75 milyar dolar olması hedefleniyordu. 2014 sonunda 1,9 milyon adet olarak hesaplanan üretimin de 4 milyon adede çıkması planlanıyordu. Ancak 2013’te 1,2 milyon civarı olan üretimin bu yıl 1 milyonun altına inmesi bekleniyor. Çünkü geçen yıl 853 bin adet seviyesinde gerçekleşen iç pazar, kur artışı, kredi sınırlaması ve ÖTV artışları sebebiyle 650 bin civarına düşecek.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.