BİM yönetimi 13 yıllık suskunluğunu bozdu

01.02.2008 - 10:07 | Son Güncelleme :

`Yoksulların değil akıllı insanların mağazasıyız`

Kurulduğu günden bu yana ilk kez basının önüne çıkan BİM, ’Yoksulların değil, akıllı insanların mağazası’ olduğunu açıkladı. Türkiye’de bin 752 mağazaya ulaşan BİM, bu yıl yurtdışına da açılıyor. İlk yurtdışı mağazası ise Fas’ta olacak.

Perakende sektörünün halka açık ama basına kapalı kutusu BİM, 13 yıl sonra ilk kez kendini anlatmak için basının karşısına çıktı. 1995 yılında kurulan ve bugüne kadar basının önüne çıkmayan BİM yönetimi, 2007 yılı performansını ve 2008 hedeflerini düzenlediği bir toplantıyla açıkladı. Zapsu kardeşler tarafından kurulan, en son 2 yıl önce Aziz Zapsu’nun şirketten ayrılmasıyla hiçbir bağları kalmamasına rağmen bu ailenin ismiyle anılan BİM’in, 13 yıldır basın önüne çıkmamasının nedeni ise, “İşimize, büyümeye odaklandık, zamanımız yoktu. Basına fazla konuşmadık ama hep açık olduk” şeklinde açıklandı.

“Biz yoksulların değil, akıllı insanların mağazasıyız” diyen BİM CEO’su Jos Simons, “Konseptimiz çok basit ama bunu böyle basit tutmak çok kolay değil” ifadesini kullandı. Türkiye’de 1.752 mağazaya ulaştıklarını ve bundan sonra ilki Fas’ta olmak üzere yurtdışında da büyümeye başlayacaklarını aktaran Simons, 2007’nin ilk 9 ayında net satışlarında yüzde 35’lik artış yakaladıklarını belirtti.

‘Şirket satın almayacağız’

2006’da 2.2 milyar YTL ciro elde eden BİM’in 2007 ilk 9 aylık cirosu ise 2.154 milyar YTL olarak gerçekleşti.

BİM’in şirket satın almadan kendi mağazalarını açarak büyüyeceğini açıklayan BİM Operasyon Komitesi Başkanı Galip Aykaç ise, “Amip gibi büyümeyi sürdüreceğiz” dedi.

2008’de 2007 yılına benzer bir büyüme gerçekleştirmeyi hedeflediklerini anlatan Aykaç, “Sektörümüz açısından 2007 başarılı bir yıl oldu. Bu yıl da büyüme olacaktır ama belki hızı yavaşlayabilir” diye konuştu.

‘Zapsu’lar ayrıldı, diğer ortaklara haksızlık yapmayın’

BİM’in yüzde 50’ye yakın bölümünün halka açık olduğunu hisselerin geri kalan kısmının da şahıslar elinde bulunduğunu belirten Galip Aykaç, eski hissedarları Zapsu Ailesi’yle ilgili olarak şunları söyledi:

“7 yıl önce Cüneyd Zapsu, 2 yıl önce de Aziz Zapsu şirketten ayrıldı. Kurucu Zapsu’lar ama diğer ortak ve hissedarların da hakkını vermek lazım.” Aykaç, Zapsu Ailesi’nin yine gıda perakendeciliği alanında yeni bir yatırıma hazırlanması ve Migros’un satış süreciyle ilgili olarak ise şu yorumu yaptı: “Rekabet güzel şey, zinde tutar, tüketici de bundan faydalanır. Piyasa daha çok oyuncuya müsade eder, rekabete hazırız. Migros da rakibimiz olmaya devam edecek, bizim için problem yok.”

Yüzde 35’lik satış artışı

- 1995 yılında kurulan BİM’in o dönemde 21 olan mağaza sayısı Ocak ayı itibarıyla 1.752’ye ulaştı. 2007’nin ilk 9 ayında net satışlarda yüzde 35’lik artış yaşandı.

- Her gün 1 milyondan fazla tüketici BİM’den alışveriş yapıyor.

- BİM mağazacılık modeli bu yıl itibarıyla Kuzey Afrika pazarına taşınacak. İlk ülke ise Fas. Hedef orta vadede Türkiye’dekine benzer bir büyüme elde etmek.

- Net kâr 76 milyon YTL düzeyinde gerçekleşti.


‘Aldi 2010’dan önce Türkiye’ye gelmez’

- Geçtiğimiz günlerde İstanbul’da bir ofis kuran ünlü perakendeci Aldi’nin gelişi, BİM’i korkutmadı. Edindiği bilgiler doğrultusunda Aldi’nin 2010’dan önce Türkiye pazarına girmeyeceğini söyleyen BİM CEO’su Jos Simons, “Macaristan ve Polonya’ya odaklanmış durumdalar. 2010’dan önce de Türkiye pazarında bir hareket yapmalarını beklemiyorum” dedi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.010 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.