BİM’in gözü Fas’ta

01.02.2008 - 10:02 | Son Güncelleme :

1995’te kurulan Birleşik Mağazalar A.Ş (BİM), 13 yıllık tarihinde ilk defa bir toplantı düzenleyerek basını bilgilendirdi. Halen Türkiye perakende sektöründe ciro açısından ikinci, mağaza sayısı açısından da lider konumda olan BİM’in CEO’su Jos Simons, bu yıl ilk yurtdışı mağazalarını Fas’ta açacaklarını açıkladı. Simons, “Araştırmalarımız sorucunda Kuzey Afrika’nın bir fırsatlar bölgesi olduğuna karar verdik. Fas ile ilgili çalışmanın devam ediyor. Başka ülkeler için de araştırmalarımız olacakî dedi.

KRİZ TÜRKİYE’Yİ ETKİLEMEZ

Simons, küresel ekonominin bir yavaşlamaya işaret ettiğini, tutsat krizi ve birtakım dalgalanmalar olduğunu, etkilerinin de hâlâ devam ettiğini kaydederek, “Bize göre bu gelişmelerin etkisi Türkiye üzerinde oldukça sınırlı olacaktır. Türkiye risklerini ihtiyatlı bir şekilde yönetebildiği ve reformları devam ettirdiği sürece büyüme devam edecektir. Bu reformlar, Türk ekonomisini uluslararası dalgalanmalara karşı çok daha güçlü bir hale getirecektir’’ diye konuştu.

BÜYÜMEMİZ 2007’Yİ GEÇECEK

BİM Finansman Direktörü Haluk Dortluoğlu da geçen yılın ilk 9 ayında yüzde 35’lik büyüme ile 2 milyar 154 milyon YTL ciro elde ettiklerini belirterek, “Bu yıl, 2007’de gösterdiğimiz performansa benzer, en az 2007 ölçüsünde olmak üzere bir performans göstermeyi hedefliyoruz’’ diye konuştu. Dortluoğlu 2007 Eylül sonu itibarıyla net kârın da yüzde 33 artışla yaklaşık 76 milyon YTL olarak gerçekleştiğini sözlerine ekledi.







Zapsu’nun hiçbir bağı yok

GALİP Aykaç, BİM’in Başbakan Tayyip Erdoğan’ın danışmanı Cüneyt Zapsu’yla birlikte anılması konusuna da açıklık getirdi. Aykaç, “Zapsu isminin BİM’le anılmasının, bu toplantıyı yapmanızda etkisi var mı?’’ sorusu üzerine şöyle konuştu: “Alakası yok. Kaldı ki onlar da iyi insanlar. Ama Zapsu ailesinin bugün BİM’le bir ilişkisi yok.’’

Alman Aldi 2010’dan önce gelmez

BİM CEO’su Jos Simons, Alman discount devi Aldi’nın İstanbul’da küçük bir ofis açtığını bildirdi. Simons, “Almanya’dan bir gazeteci arkadaşım Aldi’nin, Türkiye’ye 2010’dan önce girmeyeceğini söyledi. Macaristan ve Polonya’ya odaklanmışlar. Belki ileride gelir ama 2010’dan önce beklemiyoruz. Rakipler iyidir. Bizi güçlendirir’’ dedi. Almanya’daki 15 bin indirim mağazasının pazarda yüzde 42 payı olunduğunu ifade eden Simons, tüm firmalar için Türkiye’de fırsatlar olduğunu belirtti.

Migros’un satışı bizim için sorun değil

GALİP Aykaç, Migros’un satışıyla ilgili şunları söyledi: “Perakende dinamik bir sektör. İlan edilen değerli bir rakibimizin satışı söz konusu. Şu anda zaten onlar varlar. Birileri alınca onlar ortadan kalkmayacak. Onlar bizimle rakip olmaya devam edecekler. Bizim için problem yok’’ şeklinde konuştu. BİM olarak, satın almalarla ilgilenmediklerini vurgulayan Aykaç, “Stratejimizi organik büyüme üzerine kurduk. Geçen yıl 281 mağaza açtık 2008’de geçen yıldan daha fazla mağaza açacağız” dedi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.004 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.