Amerikan derbisini 90 milyon kişi izledi

05.02.2008 - 09:47 | Son Güncelleme :

Amerikan futbol finali Super Bowl, ABD’de 90 milyon kişiyi ekrana kilitledi. Domino’s pizza 1,2 milyon sipariş aldı

DURGUNLUĞUN eşiğinde olan ABD ekonomisi önceki gün Amerikan futbolu finali Super Bowl ile rahat bir nefes aldı. The New York Giants’ın New England Patriots’u 17-14 yendiği maçın ülke genelinde 10 milyar dolarlık bir ekonomik aktiviteyi tetiklendiği tahmin ediliyor. Maç yayını sırasında en çok tüketilen ürünler ise bira, pizza ve büyük ekran televizyonlar oldu. Geçtiğimiz yıl ile kıyaslandığında yüzde 10’luk bir tüketim artışının yaşandığı Super Bowl’da 90 milyon kişi televizyon karşısındaydı.

TV SATIŞLARI % 60 ARTTI

TV reklamlarının 30 saniyelik bölümü 2,7 milyon dolara satıldı. Super Bowl haftasında satılan TV miktarı 1 hafta öncesine göre yüzde 61 arttı. Domino’s Pizza ise ülke genelinde 1 milyon 200 bin adet pizza sattı. Bu rakam bir önceki pazar gününe göre yüzde 30 fazla. Papa John’s ise satışlarını yüzde 50 arttırarak 750 bin pizza ve 1 milyon tavuk kanadı sattı. 46 inçlik Sharp marka flat televizyonun fiyatı ise 2.200 dolara kadar indi.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
995 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.