Acil Eylem Planı açıklandı

16.11.2002 - 09:54 | Son Güncelleme :

AKP Genel Başkanı Erdoğan, Cumhurbaşkanı Sezer 58. Hükümet`i kurma görevini Gül`e verdiği sırada, Hükümet`in bir yıllık Acil Eylem Planı`nı açıkladı

AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı Sezer 58. Hükümet`i kurma görevini Abdullah Gül`e verdiği sırada, Hükümet`in ilk bir yıllık Acil Eylem Planı`nı kamuoyuna açıkladı.


Erdoğan, AKP Genel merkezi`nde yaptığı açıklamada partisinin iktidarı döneminde ekonomik istikrarın sağlanacağını, rekabetçi bir piyasa yapısı oluşturulacağını, sürdürülebilir bir kalkınma ortamını yakalanacağını ve bunun nimetlerini adil bir şekilde dağıtılacağını söyledi.

Erdoğan`ın açıklaması şöyle:

Şu anda tarihi bir ana tanıklık ediyorsunuz. Şu anda Milletimizin bahtını bağlayan düğümleri çözmek üzere kendi kuracağı iktidara doğru yürümektedir. Bu iktidar Ak Parti’nin, yani milletimizin iktidarıdır.

Türkiye çelişkileriyle, toplumun gelişme iradesini durduran sorunlarıyla, toplum vicdanını yaralayan uygulamalarıyla bugüne geldi dayandı.

Hatırlayın. Ak Parti’yi kurduğumuz gün bundan sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacak demiştik. İşte o sözümüzü hayata geçireceğimiz günlerin başındayız.

İSTANBUL ÖRNEĞİ

Öncelikle bu toplantının amacını sizlere anlatmam gerekir. Hatırlarsınız, Türkiye’nin özeti olan İstanbul’u yönettiğimiz süreçte gelenek haline getirdiğimiz bir uygulamamız vardı:

`Herhangi bir yatırıma ilk adımı atarken önce takvimimizi belirliyorduk. Temeli atılma anında, yatırımın hizmete açılacağı tarihi önceden ilan ediyorduk ki, bu hem bizi bağlasın, hem hizmeti hızlandırsın, hem de toplumun takibini mümkün kılsın`

Allah’a hamd olsun ki, şimdiye kadar verdiğimiz sözlerin hepsinde durduk. İnşallah bundan böyle bu geleneğimizi Türkiye ölçeğinde de hayata geçireceğiz.

Gelenek haline getirdiğimiz bu pratiğimizin sayısız faydalarını tecrübe ettiğimiz içindir ki, şimdi, Ak Parti iktidarında ülkemize yapacağımız hizmetlerin ilk bir yılı için hükümetimin acil eylem planını hazırlanmış bulunmakta olup, elimizin altındadır.

ACİL EYLEM PLANI PERİYODLARI

Planımızın periyodu önceliklerimize göre bir ay, üç ay, altı ay ve bir yıl olarak belirlenmiştir. Acil eylem programımız sadece ilk bir yılı içermektedir. Bildiğiniz gibi beş yıllık hükümet programımız yasal prosedür gereği önümüzdeki günlerde açıklanacaktır.

Geçtiğimiz on yıllık dönemde iktidara gelen partiler vaat ettiklerini yerine getirmedikleri ve halkın yararına çalışmadıkları için kısa bir sürede yıpranmış ve halkın desteğini kaybetmişlerdir. Halkı temsil ettiğini unutan, halkın taleplerini ihmal eden bu iradesiz iktidarlar siyaset kurumuna zarar verdikleri gibi, devlet ile toplum arasında güven bunalımı doğmasına da sebep olmuşlardır.

Siyasetin alanının daraldığı, devlet ile toplum arasında güven sorununun derinleştiği, toplumun değişik kesimleri arasındaki iletişim kanallarının tıkandığı, ağır bir ekonomik krizin ve yönetim krizinin toplumu bunalttığı bir ortamda 3 Kasım 2002 seçimleri yapılmış olup; 3 Kasım, yeni bir ak sayfanın açıldığı; yeniden güçlü, güvenli ve güvenilir bir Türkiye’nin inşası için önümüze çıkan tarihi fırsattır. Bu fırsatın heba edilmesine ise asla izin verilmeyecektir.

AKP`NİN MİSYON VE VİZYONU

Ak Parti iktidarında; Ekonomik istikrarı sağlamış, rekabetçi bir piyasa yapısı oluşturmuş, sürdürülebilir bir kalkınma ortamını yakalamış ve bunun nimetlerini adil bir şekilde dağıtan, yoksulluk ve yolsuzluğun giderildiği, özgür ve müreffeh insanların barış içinde yaşadığı, çağdaş dünya ile entegre olmuş, farklılıkların çatışma kaynağı değil zenginlik olarak algılandığı ve bu anlayışı ile yeni bir dünyanın inşasına katkıda bulunan ve böyle bir dünya içinde itibarlı, demokratik, doğu ve batının bir arada hayat bulduğu bir Türkiye vizyonu hayata geçirilecektir.

Bu vizyonu gerçekleştirmek için; siyasi iktidarı halkın talepleri doğrultusunda adalet ve kalkınma için kullanmak, halk iradesinin hukukun üstünlüğü içinde, yönetime yansımasını sağlamak, toplumun taleplerine dönük olarak zengin insan kaynağımız başta olmak üzere ülkemizin bütün dinamiklerini, potansiyelini ve imkanlarını harekete geçirmek ise Ak Parti iktidarının misyonu olacaktır.

Bu misyonun gerçekleşmesi ülkemizde siyasi ve idari birçok düzenlemenin yapılmasına bağlıdır.

Seçim sisteminden siyasi partiler kanununa, yönetimde katılım ve şeffaflıktan, yerel yönetimler reformuna; temel hak ve özgürlükler önündeki tüm engellerin kaldırılmasına kadar temel sorun alanlarında çözümler üretmek bu misyonun gereği olarak önümüzdeki dönemde hayata geçirilecektir.

Tarihine, kültürüne ve milletimizin değerlerine yabancılaşmadan çağdaş gelişmelere ve yenliklere açık, demokrat bir parti olarak AK Parti, insana hizmet odaklı, yönetimde katılımcı, şeffaf bir anlayışı bütün politikalarının eksenine alacaktır.

EYLEM PLANI VE HÜKÜMET PROGRAMI

AK Parti iktidarında popülist uygulamalara prim verileyecektir. Bu bağlamda, açık taahhütlerimizi içeren ilk bir yıllık eylem planımız ve bu plana uyumlu olarak hazırlanacak `beş yıllık hükümet programımızla` Türkiye özlemlerine kavuşacaktır.

Hazırladığımız eylem planı şüphesiz iktidarımızın yapacağı bütün icraatları kapsamadığı gibi, size sunacağımız metinde eylem planının tamamını içermeyecektir.

Bu eylem planı içinde sadece önemli hususlara yer verilmiştir.

Eylem planıyla alınacak tedbirlerin yanında bu tedbirlerden sorumlu olacak kurum ve kuruluşlar belirlenmiş, ilgili taraflar ortaya konmuş ve yapılacak faaliyetler takvime bağlanmıştır. İşlerin sahiplenilmesi ve takibini sağlayacak bir yapı oluşturulmuştur.

Eylem planımız partimizin seçim beyannamesinde ortaya koyduğu politikaların somut iş programlarına dönüştürülmesi ve zenginleştirilmesiyle oluşmuştur.

Bu planda ortaya konan hedefler uzun yıllar tartışılarak ulusal mutabakatın sağlandığı ama, kararlı ve güçlü bir siyasi irade olmadığı için hayata geçirilemeyen hususlardır.

Tek başına iktidar olmanın gücüyle ülkemizin birikmiş sorunlarının hızla çözülmesi için yıllardır ertelenen taleplere hükümetimiz acilen cevaplar üretecektir.

Ak Parti milletimizden aldığı güçle ve milletimizle beraber ülkemizin sorunlarını çözecektir.

Bu çerçevede acil eylem planımızın takvime bağlanmış en somut projelerinden bir kısmını sizlere aktaracağım.

Önceliğimiz ekonomik sorunların aşılmasına, toplumun önünün açılmasına yönelik tedbirlerdir. Bu kapsamda,

MALİYE POLİTİKASI, IMF İLE İLİŞKİLER

Seçim sonrası oluşan güven ortamı içinde temel parametrelerde olumlu gelişmeler dikkate alınarak bütçe çalışmaları yapılacak, temel makro ekonomik büyüklükler yeni koşullara göre revize edilecektir. Bunun için öncelikli olarak geçici bir bütçe hazırlanacaktır. 2003 yılı program ve bütçe çalışmalarına süratle başlanacaktır.

IMF ile yürütülmekte olan Stand-By Anlaşmasına yönelik hazırlıklar hızla yapılacaktır. Bu görüşmelerde programın temel çatısını bozmadan mevcut ekonomik programda temel eksiklikler olarak görülen reel sektör, sosyal politikalar ve tarım konularında farklı çözümler konusunda IMF ile müzakereler yapılacaktır.

Hükümetimiz kurulur kurulmaz kapsamlı bir vergi reformu için çalışmalar başlatılacak,
Bu çerçevede ilk bir ay içinde Mali Milat kaldırılacaktır.

İlk üç ay içinde ise

- vergi yükünü tabana yayan tedbirler alınacak,

- vergi mevzuatı basitleştirilecek,

- vergi barışı projesi hayata geçirilecektir.

Harcama politikalarında kamuda tasarruf ilkesi çerçevesinde;

- ilk bir ay içinde kamu yatırımları stoku gözden geçirilecek ve öncelikler belirlenecektir. Ayrıca Hazine Tek Hesabı yaygınlaştırılarak etkin hale getirilecektir.

- İlk altı ay içinde ise günümüz koşullarına cevap vermeyen 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu değiştirilerek bütçe birliğini sağlayacak, bütçenin hazırlanması sürecini daha etkin kılacak, girdi değil çıktı odaklı bir yaklaşım ve iç mali kontrolü getirecek, kuruluşlara bütçe uygulamasında daha fazla esneklik verecek ve bütçe uygulamasında mali saydamlık ve hesap verebilirliği artıracak yeni bir kamu mali yönetim kanunu çıkarılacaktır.

- TBMM adına denetim yapan Sayıştay’ın denetim yetkisinin kapsamı, Cumhurbaşkanlığı, TBMM ve Üst Kurullar dahil olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşların hesaplarını içine alacak şekilde genişletilecektir.

- Türk Mevduat Sigorta Fonu’na (TMSF) devredilen alacakların tahsilatı hızlandırılacak ve Fon bünyesindeki gayri menkul ve iştirakler süratle satılacaktır.

- Finansal hizmetlerde çeşitlilik artırılacaktır.

ÖZELLEŞTİRME

Serbest piyasanın daha iyi işlemesi için gerekli koşulların oluşumunu sağlamak, ekonomideki etkinlik ve verimliliği artırmak hedeflerimiz, bir an önce gerçekleştirmek için özelleştirme çalışmalarına hız verilecektir.

Bu kapsamda en geç üç ay içinde;

Özelleştirme kapsamındaki kuruluşlar gözden geçirilerek yeni bir özelleştirme stratejisi ve takvimi belirlenecek,

- Özelleştirme kapsamına alınacak KİT’ler gruplandırılarak her KİT’e uygun özelleştirme stratejisi ve takvimi belirlenecektir.

- Özelleştirme uygulamalarında yurtdışında çalışan kişilerin katılımı teşvik edilecektir.

REEL SEKTÖRE ACİL DESTEK

Reel sektörle ilgili sorunlar, toplumun hemen tamamını ilgilendirdiği halde, uygulanan ekonomik programlarda reel sektör tam anlamıyla ihmal edilmiştir.

Partimiz, uygulayacağı maliye ve para politikalarına paralel olarak, reel sektör için acil önlemler alacak ve gerçek anlamda bir yatırım seferberliği için gerekli ortamı oluşturacaktır.

Reel sektörün sorunlarının aşılması için, öncelikle güven ortamının tesis edilerek siyasi ve ekonomik istikrar sağlanacaktır. Böylece, ekonomide öngörülebilirlik artacak, reel sektör kuruluşlarının geleceğe yönelik kararlarını daha kolay almaları sağlanacaktır. Ayrıca, reel sektör için şeffaf, adil, yerinden ve etkin bir destekleme sistemi oluşturulacaktır.

Reel sektörün canlandırılmasına yönelik olarak ilk üç ay içinde;

- Teşvik tedbirleri yeniden düzenlenecek ve teşvik belgesi olmaksızın yatırımları destekleyen bir yapı oluşturulacaktır.

Yatırımlarda Devlet Yardımları Çerçeve Kanunu çıkarılacak ve bu kapsamda,

- Yatırımcılara bedelsiz arsa tahsisi sağlanacaktır.

- Doğrudan Yabancı Yatırımların özendirilmesiyle ilgili düzenlemeler yapılacaktır.

- İlk altı ay içinde ise ekonomik krizin ve sermaye yetersizliğinin yol açtığı nedenlerle kapanan veya düşük kapasite ile çalışan tesislerin ekonomiye kazandırılması ve yeni yatırımların gerçekleştirilmesi yönünde tedbirler alınacaktır.

- Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri destekleyecek tedbirler alınacak ve düzenlemeler yapılacaktır.

- Çok ortaklı şirketlerin ortaklarının hak ve çıkarlarının korunmasına yönelik düzenlemeler yapılacaktır.

Tüm bu düzenlemeler özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile yakın işbirliği yapılarak gerçekleştirilecektir.

Sanayimizin uluslararası rekabet edebilecek bir verimliliğe ulaşması ve Türkiye’nin dünyaya açılıp dünyadaki ekonomik sisteme tam entegre olmuş bir ülke haline gelmesi için ihracatın gelişmesi büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda mevcut ihracat potansiyeli etkin bir şekilde kullanılacak, ihracata dönük sektörlerde kapasite artışı sağlanacak, ihracat mallarında ve pazarlarında büyüme ve çeşitlenmeye gidilecektir.
İlk üç ay içinde;

- Eximbank’ın kaynak ve işleyiş bakımından etkinliği artırılacaktır.

Ayrıca,

- Özel sektör ile işbirliği içinde ihracata dönük stratejik planlama yapılacak,
İhracatçı firmaların girdi maliyetlerini düşürmeye yönelik çalışmalar yapılacak,

ENERJİ

Sürdürülebilir bir kalkınma ve küresel ölçekte rekabet edebilir güçlü bir ekonomi ye ulaşmanın en önemli araçlarından biri enerji politikalarıdır. İzleyeceğimiz enerji politikalarının temelini, enerjinin ucuz ve güvenilir bir şekilde temin edilmesi, rekabete dayalı bir enerji piyasası oluşturulması teşkil edecektir.

Bu kapsamda ilk üç ay içinde;

- Enerji piyasasının rekabete açılması sağlanacaktır.

- Elektrik fiyatlarının ucuzlatılmasına yönelik olarak elektrik faturalarındaki TRT payı kaldırılacaktır.

- Enerji fiyatı üzerindeki yükler azaltılacak,

Ayrıca, bir yıllık süre içinde İşletme Haklarının Devri tamamlanacak ve enerji kayıp ve kaçakları azaltılacaktır.

MADENCİLİK

Madencilik sektöründe; arama faaliyetlerine ağırlık verilerek ekonomik olarak işletilebilir maden rezervlerimizin artırılması, sanayi ve enerji sektörlerinin hammadde taleplerinin ucuz ve güvenli bir şekilde sağlanması ve işlenmiş mal ihracatımızın artırılması sağlanacaktır.

Bu kapsamda ilk üç ay içinde;

- Bor Araştırma Enstitüsü kurulacak,

- İşlenmiş mermer ihracı desteklenecek,

- Altı ay içinde ise Bor İşletmesi özerk bir yapıya kavuşturulacaktır.
İlk bir yıl içinde Madencilikte özelleştirme çalışmaları sonuçlandırılacaktır.
Ayrıca, kamuya ait ruhsatlı maden alanları tedricen özel sektöre devredilecektir.

ULAŞIM

Ulaşımın alt sektörleri arasındaki bütünleşme temin edilecek, ekonomik büyüme amacına en fazla katkının sağlanması ve çevreyi tahrip etmeyen bir ulaştırma alt yapısı oluşturulacaktır. Bu kapsamda;

- Karayolu ulaşımının ülkemizin ihtiyaçlarına tam olarak cevap vermesi için seçim kampanyası boyunca halkımıza vaade ettiğim 15.000 km’lik duble yol yapım çalışmalarına ilk altı aylık süre içinde başlanacaktır.

- Demiryolu, denizyolu ve hava yolu altyapısı entegre bir anlayış içinde geliştirilmesine yönelik proje bir yıl içinde gerçekleşecektir.

Ayrıca,

- Ekonomik fizibilite çalışmalarına dayalı olarak Boğaz Demiryolu-Tüp Geçişi ve Gebze-Halkalı banliyö hattı projeleri gibi yeni projeler devreye sokulacaktır.
Uygarlıkların beşiği olmuş ülkemizin zengin turizm potansiyeli harekete geçirilerek dünya turizm pastasında önemli bir yer tutan iş, kongre, fuar, spor ve kültür turizmi alanlarında dinlence turizminde edindiğimiz konuma gelmemizi sağlayacak bir hamle başlatılacaktır.

TURİZM POLİTİKASI

- Ayrıca altı ay içinde;

Turizm Bakanlığı, sektörel örgütler ve yerel yönetimlerin yetki, sorumluluk ve ilişkileri, yeni bir yasal çerçeveye kavuşturulacak, bu düzenlemeler ile sektör örgütlerinin ve yerel yönetimlerin yetki ve imkanlarını artıran mevzuat alt yapısı geliştirilecek,

Ak Parti iktidarında Özel hukuki statüye sahip Turizm Kentleri projeleri hayata geçirilecektir. Bu kapsamda özellikle yabancılara da satış imkanı getirecek hukuki düzenlemeler yapılacaktır.

TARIM VE HAYVANCILIK POLİTİKASI

İzleyeceğimiz tarım politikalarının temel hedefleri;

Ülkemizin temel gıda ürünleri açısından kendi kendine yeterli olması, verimli tarım arazilerinin sürekli işlenir halde tutulması, tarımsal üretimde verimliliğin artırılması ve hayvancılığın desteklenmesi unsurlarından oluşmaktadır.

Son dönemlerde mülkiyete dayalı olarak uygulanan Doğrudan Gelir Desteği sistemindeki aksaklıklar giderilecek; dar gelirli çiftçileri hedefleyen bir yapı oluşturulacaktır.

Arz açığı olan yağlı ürünlere doğrudan gelir desteği ve prim sistemi uygulanacaktır.

Bu kapsamda, ilk üç ay içinde Hayvancılık sektörünün geliştirilmesi için acil tedbirler alınacaktır.

-Altı ay içinde Çerçeve Tarım Kanunu çıkarılacaktır.

- Sosyal politikalar kapsamında çiftçimizin rahatlamasını sağlamak için tedbirler alınacak. Güven ortamı, bütçe disiplini ve harcama reformuyla sağlanacak tasarrufların öncelikli olarak mazot gibi kalemlerdeki ağır vergilerin azaltılmasıyla çiftçinin üzerindeki tahammül edilemez yük hafifletilecektir.

- Bir yıl içinde Tarım Ürünleri Sigortası Kanunu çıkarılacak ve uygulama planı hazırlanacaktır.

- Üretici örgütlerinin kurulması için mevzuat hazırlanacaktır.

- Çiftlik Muhasebe Veri Ağı Sistemi ve Tarım Bilgi Sistemi geliştirilecektir.

KAMUDA REFORM VE YOLSUZLUKLA MÜCADELE

Kamuda etkin ve katılımcı bir yapı ve anlayış hakim kılınacak ve reform çalışmaları koordinasyon sağlanarak bütüncül bir anlayış içinde yürütülecektir. Bu kapsamda hükümetin kurulmasını müteakip;

- Başbakanlık bünyesinde icracı kuruluşlar ilgili bakanlıklar ile ilişkilendirilmek suretiyle Başbakanlık makamı tam anlamıyla bir koordinasyon makamı haline getirilecektir.

- Bakanlık sayıları azaltılacak ve kendi içinde etkin iletişim ve koordinasyon sağlayan dinamik bir Bakanlar Kurulu oluşturulacaktır.

- Öncelikli alan olarak belirlenen ekonomide hızlı, etkin ve koordineli bir yaklaşımın hayata geçirilmesi bakımından güçlü bir Ekonomi Bakanlığı kurulacaktır.

İlk üç aylık süre içinde; Kamu yönetiminde Toplam Kalite ve Yönetişim İlkelerinin hayata geçirilmesi Çerçeve Yasası çıkarılacaktır.

- Yolsuzluklar Hakkında Ceza Hukuku Sözleşmesi ile Yolsuzluklar Hakkında Medeni Hukuk Sözleşmesi onaylanacak,

- Yolsuzluk yapanlara verilen cezaların caydırıcılığı artırılacaktır.

- Vatandaşın Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çıkarılacaktır.

- Kamu yönetimini halkla buluşturma ve israfı önleme hedefleri doğrultusunda lojman, makam aracı, sosyal tesis, kamu hizmet binası yapımı gibi konularda israfı ve kaynakların gereksiz harcanması önlenecektir.

- Bir yıl içinde Yolsuzlukla mücadele konusu başlı başına bir alan olarak ele alınacak, şeffaflık temelinde, liyakat sistemi bazında yeni bir yasal ve kurumsal yapı içinde kamu yönetiminde yolsuzluğun üzerine net bir şekilde gidilecektir.

- Devlette genel kurumsal gözden geçirme çalışması yapılacak ve bu çalışmaların sonuçları çerçevesinde kamu kurum ve kuruluşları konusunda düzenlemeler yapılacaktır.

- İhale mevzuatı AB standartlarına çıkarılacaktır,

- Yolsuzluğun önlenmesinde en önemli araç olarak, kamu hizmetlerinin sunumunda toplam kalite yönetimi anlayışı getirilerek bu hizmetlerin (tapu, emniyet, belediye, gümrük, teşvik, izin, ruhsat, ihale, hak ediş, nüfus vb. Hizmetler) sunum standartları ve süreleri, sorumlu olacak görevliler kurumlar ve birimler bazında açık ve net olarak belirlenecektir. Kamu görevlilerinin bu işlemlerle ilgili takdir hakları objektif kriterlere bağlanacaktır.

- Devlet Personel Rejimi Reformu ile bütün kamu kurum ve kuruluşlarında norm kadro uygulamasına geçilecek, göreve alma ve yükselmede objektif kriterler getirilecek, statüler azaltılacak ve benzer statüler arasındaki ekonomik ve sosyal farklılıklar giderilecek, maaş ve ücret sistemi sadeleştirilecek ve dengesizlikler giderilecek, esnek çalışma usulleri getirilecektir.

YEREL YÖNETİM REFORMU

Merkezi yönetimde yapılacak reform çalışmalarına paralel olarak yerel yönetim reformu öncelikli bir alan olarak ele alınacaktır. Ve bu reform bir yıl içinde tamamlanacaktır.Bu kapsamda;

- Yerel yönetimlerin görev ve yetkileri geniş bir çerçevede yeniden belirlenecek,

- İnsan kaynakları ve mali yapıları güçlendirilecek,

- İl Genel Meclisleri katılımı artıracak şekilde yeniden yapılandırılacak

- Taşra teşkilatları ve personeli aşamalı bir program dahilinde İl İdarelerine bağlanacak,

- Yerel düzeyde sivil toplum katılımını sağlayacak Kent Konseyleri kurulacak,

- Hizmeti etkin şekilde götürecek ölçeğe sahip alt bölgeler bazında bölgesel kalkınma kurumları oluşturulacaktır.

Türkiye acilen hukuk devleti zeminine oturacaktır. Bunun için her türlü yasal düzenlemeler yapılacak olup, uygulamalarda sıkı sıkıya takip edilecektir. Bu bağlamda öncelikle İşkenceyi önleyecek tedbirler derhal alınacak ve infaz sistemi iyileştirilecektir.

TEMEL HAK VE ÖZGÜRLÜKLER

Bir ay içinde, Temel hak ve özgürlüklerle ilgili düzenlemeler evrensel düzeyde kabul edilmiş standart ve normlar ile AB kriterleri çerçevesinde süratle yapılacaktır.

Üç ay içinde, Ekonomik ve Sosyal Konsey’in yapısı ve çalışma tarzı yeniden belirlenecek ve etkin bir şekilde çalıştırılacaktır.

Bir yıllık süre zarfında, Adaletin zamanında ve hızlı bir şekilde tesisi için adalet hizmetlerinde ve yargılama usullerinde gerekli tüm değişiklikler süratle gerçekleştirilecektir

Türk Ceza Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, Usul Kanunları gibi temel mevzuat günün gelişmeleri de dikkate alınarak yenilenecektir.

Ayrıca; Siyasi partilerle, sivil toplum kuruluşları ve medya kuruluşlarının temsilcileriyle düzenli şekilde bilgilendirme ve görüş alış verişi toplantıları yapılarak katılım artırılacaktır

EĞİTİM, SAĞLIK VE SOSYAL ADALET

Gelir dağılımında adaletin sağlanması için gerekli her türlü tedbirler alınarak; Acilen açlık sınırı altındaki aileler belirlenecek,

- Ve üç ay içinde bu ailelere dönük etkin yardım programları başlatılacak,

- yoksul aile çocuklarına temel eğitim ve sağlık yardımları yapılacaktır.

Bir yıllık takvim içinde ise,

- Sosyal politikalar alanında yapılacak her türlü düzenlemede özellikle gelir dağılımını düzeltici ve yoksul kesimleri gözetici unsurlar göz önünde bulundurulacaktır.

Sağlıklı bir toplum kurmanın en etkin yolunun eğitimden geçtiğinin bilincinde olarak bir yıl içinde;

- İlk ve orta öğretimde rehberlik etkin hale getirilerek mesleki ve teknik eğitime ağırlık verilecek,

- eğitimin önündeki her türlü engeller kaldırılacak,

- üniversitelerin idari ve akademik özerkliğe kavuşmaları sağlanacak ve Yüksek Öğretim Kurumu yeniden yapılandırılacaktır,

Etkin ve kaliteli bir sağlık sistemi oluşturma, herkesin temel sağlık ihtiyacını özel sektörle işbirliği yaparak yerine getirme, ülkemizde sağlık hizmetlerinin yurt düzeyinde dağılımını dengeli hale getirme hedefleri çerçevesinde;

Bir yıl içinde;

- Devlet hastanesi, sigorta hastanesi, kurum hastanesi ayırımını kaldırılmaya dönük çalışmalar başlatılacak,

- Hastanelerin idari ve mali yönden özerkliğinin sağlanması çalışmaları başlatılacaktır,

- Genel Sağlık Sigortası Sistemi kurulacak,

- Aile hekimliği uygulamasına geçilecek ve sağlam bir sevk zinciri oluşturulacak,

- Koruyucu hekimlik yaygınlaştırılacak,

- Özel sektörün sağlık alanına yatırım yapması özendirilecektır,

İnsanların ayırım gözetilmeksizin, ekonomik ve sosyal bakımdan güvencede yaşamaları ilkesi çerçevesinde yine bir yıl içinde;

- Sosyal güvenlik kuruluşlarında norm ve standart birliği sağlanacak, bütünleştirilmiş bir sosyal güvenlik ağı kurulacaktır.

- Bütünleştirilmiş bir sosyal hizmet ve yardım ağının oluşturulabilmesi için dağınık durumdaki sosyal hizmet faaliyetleri tek çatı altında toplanacak,

- Sosyal Yardımlaşmayı ve Dayanışmayı Teşvik Fonu’nun kaynakları artırılacak, harcama usul ve esasları yeniden belirlenecek ve yönetim yapısı güçlendirilecektir.

İŞSİZLİK

Türkiye’nin en acil meselesinin işsizlik olduğunu hepimiz biliyoruz. Kurulacak 58.hükümetimizin en öncelikli meselesinin işsizliğe çözüm bulmak olacağını meydanlarda haykırdığımız gibi bugün de aynı kararlıklıkla bu gerçeğin altını bir kez daha çiziyorum. Bu cümleden olarak daha önce söz ettiğim 15 bin kilometrelik yol yapımına ilave olarak hükümetin kurulmasından sonraki ilk altı ay içinde konut seferberliğini de başlatmış olacağımızı bir kez daha hatırlatmak istiyorum.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.