Turkish Cargo'nun ilk kargo uçağının teslimi kutlandı

07.12.2017 - 14:38 | Son Güncelleme :
Turkish Cargo'nun ilk kargo uçağının teslimi kutlandı | Ekonomi Haberleri

Türk Hava Yolları’nın hava kargo taşımacılığı alt markası Turkish Cargo’nun bu yıl içerisinde sipariş ettiği iki adet 777F tipi kargo uçağının ilki olma özelliğini taşıyor.

Türk Hava Yolları Teknik Hangarları'nda yapılan törene Türk Hava Yolları ve Boeing'in üst düzey yöneticileri katıldı. THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, yaptığı konuşmada THY'nin kargoda dünyada ilk 5'in arasına gireceğini belirterek, şunları söyledi:

"Turkish Cargo'nun uçak sayısı da bizi gururlandırıyor. Geldiğimiz noktada şunu ifade etmek isterim; 2017 yılı başında kargoda 55 noktaya uçuyorduk. Kasım sonu itibariyle hamdolsun bu 72 noktaya geldi. Ocak ayından itibaren yeni açılacak noktalarımızla birlikte Toronto, Houston, Zaragoza, Bogota ve Meksika'yı da dahil edecekler. Bunlarla 82 noktaya inşallah 2018 yılında çıkacağız. Taşınan kargo miktarını 1 milyon tona getirdik. Bu yetmez. Önümüzde yeni bir havalimanı vizyonumuz var. Dünyanın en büyük havalimanlarından birini neden açıyoruz? Bu sektördeki iddiamızı, ufkumuzu, vizyonumuzu, iş ortaklıklarımızı daha ileri boyutlara taşımak için. Bir transfer merkezi olarak yeni havalimanımız bir yüzük taşı olarak yer alacak. Sadece yolcu transfer merkezi değil Türk ihracatçısının, sanayicisinin ürettiği ürünlerin, hizmetlerin ve malların çok hızlı bir şekilde dünyaya arz edildiği çok kritik bir rol oynayacak. Aynı zamanda dünya ticaretininde doğudan batıya kuzeyden güneye nereden olursa olsun Türk Hava Yolları taşımakla mükelleftir ve o kargodaki payını alacaktır. Dünyada ilk 5 kargodan birisi olma hedefiyle yürümekteyiz."

Haberin Devamı

"29 EKİM'DE ORADA OLACAĞIZ"

DHA'dan Murat Çakır'ın haberine göre; Kurdele kesim töreni ardından uçağın içini gezen Aycı, daha sonra basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Aycı, 29 Ekim 2018'e kadar yeni havalimanında olacaklarını söylerken bir gazetecinin, "Şu anda iş makineleri taşınması söz konusu mu" sorusuna şöyle yanıt verdi:

Haberin Devamı

"Ağır ağır orada bir operasyon yürüyor şu anda. Takdir edersiniz ki kolay bir arazi değil. O arazinin hazırlanması ve inşaatın onun üzerinde yükselmesi için tüm çalışmalar yapıyor. Gerekli dizayn çalışmaları yapıldı ve tamamlandı. Çok yakında inşaatların yükseldiğini görebileceksiniz. Zaten son sürat terminal binası yürüyor. Diğer kısımlardaki işler de yürüyor. Bizimki de çok süratli bir biçimde devam edecek. İnşallah yeni havalimanımızda 29 Ekim'de olmanın gayreti içerisindeyiz ve inşallah orada olacağız. Yeni evimize gitmek için sabırsızlanıyoruz. Bu zamanı iyi değerlendireceğiz. Çok çalışacağız. Filomuz orada olacak inşallah."

"Taşıma bir günde mi olacak, yoksa kademeli olarak mı" şeklindeki bir soruya da Aycı, "Bunun üzerine arkadaşlar çalışmalar yaptı. Her iki seçeneği de değerlendirdiler. Öncelikle tüm binaların hepsine taşınılacak ve oradan operasyon net olarak yürüyecek. Filo da buradan kalkıp bir şekilde oraya inecek ve oradan devam edecek. İlgili danışmanlar alınıyor. Dünyadaki en iyi örnekler de inceleniyor.

Hem dünyadaki büyük taşınmaların başarı örnekleri hem de bununla alakalı geçmişte yapılan büyük hataları da gözden geçiriyoruz. Bu anlamıyla THY kendine en uygun ve en özgün taşınma biçimini uygulayacaktır ve orada olacaktır. Yeni yerimiz, yeni Hub'umuz, yeni transfer merkezimiz kapasite sorunumuzun hallolduğu, teknolojik anlamda Dünya'daki herkesin gıptayla bakacağı bir havalimanına gideceğiz. Bununla alakalı hazırlıklarımız son sürat devam ediyor. Bu konuyla ilgili şirketimiz içerisinde özel bir ekip çalışıyor. Genel müdürümüz takip ediyor, yönetim kurulumuz takip ediyor. Hep beraber bu işin süratle olması konusunda mücadelemizi sürdürüyoruz. İnşallah 29 Ekim'de de orada olacağız" diye cevap verdi.

Törenin ardından uçak, ilk seferini yapmak için bugün Dubai'ye havalanacak. Dünyanın en uzun menzilli ikiz motorlu kargo uçağı olan 777F, teknolojik anlamda, gelişmiş 777-200 LR (uzun menzilli) yolcu uçağına dayanmakla birlikte, 102 bin kg tam yüklü hali ile 4 bin 900 deniz mili (9 bin 70 km) uçabiliyor.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 2,05% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,4375 Değişim: -0,15%
Düşük 32,3695 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,7411 Değişim: -0,66%
Düşük 34,6704 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.441,87 Değişim: 0,23%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.