Reklam etkili oldu kutu ‘ColaTurka’lar tükendi
Ülker Grubu tarafından geçtiğimiz perşembe günü piyasaya sürülen ‘ColaTurka’ Türk tüketicisi tarafından beğenildi. Bir çok yerde ‘ColaTurka’nın teneke kutularının tükendiği kaydedildi. Şu ana kadar Coca-Cola`nın 4`te biri kadar ‘ColaTurka’ teneke kutularının satıldıği ifade ediliyor.
Ülker Tüketici Grubu Başkanı Tamer Karamolloğlu ise yaşanan talep nedeniyle ColaTurka`yı yetiştirmekte sıkıntı çektiklerini belirterek, ‘‘Türkiye`de 200 bin noktaya ColaTurka veriyoruz. Çabuk bittiği için hepsini aynı anda doldurmak şu an için zor oluyor’’ dedi.
Sektör yetkilileri ColaTurka satışlarının daha belirleyici olması için 2.5 litrelik ambalaj satışlarının artması gerektiğini kaydediyorlar. Yetkililer, ‘‘ColaTurka şu an için tüketiciler tarafından deneniyor. Bu yüzden öncelikli olarak teneke kutu satışları artmış durumda. Ama esas pazarda belirleyici olan 2.5 litrelik ambalajların satışıdır. Bu konuda henüz ‘ColaTurka` diğer büyük markaların çok gerisinde. Ama kutu satışları çok iyi bir grafik yakaladı’’açıklamasını yapıyorlar.
250 MİLYON DOLARLIK PAZAR
Türkiye’de içecek pazarı son yıllarda gerçekleşen yeni yatırımlarla yılda 4.3 milyar litrelik bir hacme ulaşmış durumda. 960 milyon dolarlık bu pazarın yüzde 40`ı yani 385 milyon doları gazlı içeceklerden oluşuyor. 1.7 milyar litrelik yıllık tüketimin olduğu gazlı içecek pazarının yüzde 65 gibi büyük kısmını ise kolalı içecekler oluşturuyor. 250 milyon dolarlık bir hacmin ve 1.1 milyar litre tüketimin olduğu bu pazarda yüzde 95`lik pay Coca-Cola ve Pepsi`ye ait. Coca-Cola yüzde 55`lik pazar payıyla sektörün lideri, Pepsi ise 40 ile hemen gerisinde yer alıyor. Pazarda yüzde 5`lik pazar payı ise süpermarketlerin kolalarından oluşuyor. Ülker Grubu`da hızla büyüyen bu pazarda yer
almak için geçtiğimiz yıl Çamlıca Gazoz`u satın aldı. Ardından Sunny ve Link markalarını üretmeye başlayan Ülker grubu, bu pazarın yüzde 65`ini kapsayan kolalı içecekler pazarına da 1 yıllık bir çalışmanın ardından ColaTurka`yla giriş yaptı. Ülker, bu pazarda yüzde 25`lik bir pazar payı elde etmeyi hedefliyor. Bu da 62 milyon dolarlık bir ciro anlamına geliyor.
Ülker Tüketici Grup Başkanı Tamer Karamolloğlu, ColaTurka`yla hedeflerinin Türkiye pazarı olduğunu belirterek, ‘‘Bizim ColaTurka`yı yurtdışına satma planımız yok. Bunun için ciddi bir lojistik altyapının sağlanması gerekiyor. Biz öncelikli olarak Türkiye`deki dağıtımları sağlıklı bir şekilde tamamlamak istiyoruz’’dedi.
ColaTurka`nın büyük beğeni toplayan reklam filminde Hollywood`un en beğenilin komedyenlerinden Chevy Chase yer aldı. Chase`in ColaTurka içerek Türkleştiği ikinci reklam filminin sonunda Chase`in bıyıkları çıkacak.
Pepsi: Yeni marka sektörü büyütür
PEPSİ`den ‘ColaTurka’nın piyasa çıkmasıyla ilgili olarak yapılan açıklamada, kolalı içeceklerin meşrubat sektöründe en büyük payı aldığı belirtilerek, ‘‘Yeni katılan markaların rekabeti artırarak bu sektöre sağlıklı bir büyüme katacağına inanıyoruz’’denildi.
Coca-Cola: Tek rakibimiz Coca-Cola
COCA-Cola, Ülker Grubu`nun piyasaya sürdüğü yeni ürünü ‘ColaTurka’ ile ilgili olarak, ‘‘Rekabet iyidir ve Türkiye`de bu alanda her şey yolunda gidiyor’’açıklamasını yaptı. Şu an ‘ColaTurka’yla ilgili bir şey söylemek için erken olduğu belirtilen açıklamada, ‘‘Coca-Cola olarak Türkiye`deki yatırımlarımız devam ediyor. Biz yolumuzda ilerliyoruz. Biz bu yatırımlara ColaTurka çıkmadan başlamıştık. Sürekli faaliyet halindeyiz’’ denildi.
Açıklama şu görüşler yer aldı: ‘‘Pazarda rekabet açısından bakıldığında tadda önemli ama biz marka satıyoruz. Yani tadın yanısıra markanın kapsamında bir sürü şey veriyoruz. Coca-Cola`nın tek rakibi Coca-Cola`dır. Bize göre Türkiye`de rekabet yolunda gidiyor ve biz bu konuda rahatız. Türkiye`de gazlı içecek kategorisi büyüyen bir sektör ve herkezin ilgisini çekiyor. Sektörde yeni segmantasyonlar çıkıyor. Yeni firmaların bu sektöre girmesi çeşitlilik getirip talebi artıracaktır. Uzun vadede hep birlikte ColaTurka`nın durumunu göreceğiz.’’
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN