Reklam etkili oldu kutu ‘ColaTurka’lar tükendi

10.07.2003 - 10:06 | Son Güncelleme : 10.07.2003 - 10:06

Ülker Grubu tarafından geçtiğimiz perşembe günü piyasaya sürülen ‘ColaTurka’ Türk tüketicisi tarafından beğenildi. Bir çok yerde ‘ColaTurka’nın teneke kutularının tükendiği kaydedildi. Şu ana kadar Coca-Cola`nın 4`te biri kadar ‘ColaTurka’ teneke kutularının satıldıği ifade ediliyor.

Ülker Tüketici Grubu Başkanı Tamer Karamolloğlu ise yaşanan talep nedeniyle ColaTurka`yı yetiştirmekte sıkıntı çektiklerini belirterek, ‘‘Türkiye`de 200 bin noktaya ColaTurka veriyoruz. Çabuk bittiği için hepsini aynı anda doldurmak şu an için zor oluyor’’ dedi.

Sektör yetkilileri ColaTurka satışlarının daha belirleyici olması için 2.5 litrelik ambalaj satışlarının artması gerektiğini kaydediyorlar. Yetkililer, ‘‘ColaTurka şu an için tüketiciler tarafından deneniyor. Bu yüzden öncelikli olarak teneke kutu satışları artmış durumda. Ama esas pazarda belirleyici olan 2.5 litrelik ambalajların satışıdır. Bu konuda henüz ‘ColaTurka` diğer büyük markaların çok gerisinde. Ama kutu satışları çok iyi bir grafik yakaladı’’açıklamasını yapıyorlar.

250 MİLYON DOLARLIK PAZAR

Türkiye’de içecek pazarı son yıllarda gerçekleşen yeni yatırımlarla yılda 4.3 milyar litrelik bir hacme ulaşmış durumda. 960 milyon dolarlık bu pazarın yüzde 40`ı yani 385 milyon doları gazlı içeceklerden oluşuyor. 1.7 milyar litrelik yıllık tüketimin olduğu gazlı içecek pazarının yüzde 65 gibi büyük kısmını ise kolalı içecekler oluşturuyor. 250 milyon dolarlık bir hacmin ve 1.1 milyar litre tüketimin olduğu bu pazarda yüzde 95`lik pay Coca-Cola ve Pepsi`ye ait. Coca-Cola yüzde 55`lik pazar payıyla sektörün lideri, Pepsi ise 40 ile hemen gerisinde yer alıyor. Pazarda yüzde 5`lik pazar payı ise süpermarketlerin kolalarından oluşuyor. Ülker Grubu`da hızla büyüyen bu pazarda yer

almak için geçtiğimiz yıl Çamlıca Gazoz`u satın aldı. Ardından Sunny ve Link markalarını üretmeye başlayan Ülker grubu, bu pazarın yüzde 65`ini kapsayan kolalı içecekler pazarına da 1 yıllık bir çalışmanın ardından ColaTurka`yla giriş yaptı. Ülker, bu pazarda yüzde 25`lik bir pazar payı elde etmeyi hedefliyor. Bu da 62 milyon dolarlık bir ciro anlamına geliyor.

Ülker Tüketici Grup Başkanı Tamer Karamolloğlu, ColaTurka`yla hedeflerinin Türkiye pazarı olduğunu belirterek, ‘‘Bizim ColaTurka`yı yurtdışına satma planımız yok. Bunun için ciddi bir lojistik altyapının sağlanması gerekiyor. Biz öncelikli olarak Türkiye`deki dağıtımları sağlıklı bir şekilde tamamlamak istiyoruz’’dedi.

ColaTurka`nın büyük beğeni toplayan reklam filminde Hollywood`un en beğenilin komedyenlerinden Chevy Chase yer aldı. Chase`in ColaTurka içerek Türkleştiği ikinci reklam filminin sonunda Chase`in bıyıkları çıkacak.

Pepsi: Yeni marka sektörü büyütür

PEPSİ`den ‘ColaTurka’nın piyasa çıkmasıyla ilgili olarak yapılan açıklamada, kolalı içeceklerin meşrubat sektöründe en büyük payı aldığı belirtilerek, ‘‘Yeni katılan markaların rekabeti artırarak bu sektöre sağlıklı bir büyüme katacağına inanıyoruz’’denildi.

Coca-Cola: Tek rakibimiz Coca-Cola

COCA-Cola, Ülker Grubu`nun piyasaya sürdüğü yeni ürünü ‘ColaTurka’ ile ilgili olarak, ‘‘Rekabet iyidir ve Türkiye`de bu alanda her şey yolunda gidiyor’’açıklamasını yaptı. Şu an ‘ColaTurka’yla ilgili bir şey söylemek için erken olduğu belirtilen açıklamada, ‘‘Coca-Cola olarak Türkiye`deki yatırımlarımız devam ediyor. Biz yolumuzda ilerliyoruz. Biz bu yatırımlara ColaTurka çıkmadan başlamıştık. Sürekli faaliyet halindeyiz’’ denildi.

Açıklama şu görüşler yer aldı: ‘‘Pazarda rekabet açısından bakıldığında tadda önemli ama biz marka satıyoruz. Yani tadın yanısıra markanın kapsamında bir sürü şey veriyoruz. Coca-Cola`nın tek rakibi Coca-Cola`dır. Bize göre Türkiye`de rekabet yolunda gidiyor ve biz bu konuda rahatız. Türkiye`de gazlı içecek kategorisi büyüyen bir sektör ve herkezin ilgisini çekiyor. Sektörde yeni segmantasyonlar çıkıyor. Yeni firmaların bu sektöre girmesi çeşitlilik getirip talebi artıracaktır. Uzun vadede hep birlikte ColaTurka`nın durumunu göreceğiz.’’
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
115.147 Değişim: -1,46% Hacim : 7.041 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 114.926 19.01.2018 Yüksek 117.065
Açılış: 116.724
3,8073 Değişim: 0,86%
Düşük 3,7611 19.01.2018 Yüksek 3,8167
Açılış: 3,77475
4,6532 Değişim: 0,63%
Düşük 4,6015 19.01.2018 Yüksek 4,6697
Açılış: 4,62405
163,12 Değişim: 1,34%
Düşük 160,54 19.01.2018 Yüksek 163,70
Açılış: 160,96
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.