Online Alışveriş Siteleri`nin % 80`i Başarısız
İSTANBUL (A.A) - 04.12.2000 - A.T. Kearney danışmanlık şirketi tarafından yapılan ilk global e-tüketici araştırmasına göre, on-line alışveriş girişimlerinin yüzde 80`i başarısızlıkla sonuçlandı. Dünya on-line perakende pazarının yüzde 89`unu oluşturan ABD, İngiltere, Japonya, İsveç, Fransa ve Almanya`da internet üzerinden alışveriş yapan 1.264 kişiyi kapsayan ilk e-tüketici araştırması, her 10 on-line satın alma girişiminden 8`inin başarısız olduğunu ortaya koydu. Başarısızlığın nedenleri arasında özel bilgi talebinin fazla olması, kredi kartı detaylarının verilmek istenmemesi, web sitelerinin düzensiz çalışması ve istenilen ürünün bulunamaması gibi unsurlar yer alıyor. Araştırma sonuçları, tüketicileri on-line alışverişten uzak tutan söz konusu nedenlerle birlikte TV, mobil telefonlar ve çeşitli dijital ekipmanlar gibi alternatif erişim kanallarının bulunmaması nedeniyle on-line alışveriş sitelerinin dünya çapında 6.1 milyar dolara denk gelen satış fırsatını kaçırdıklarını gösteriyor.
SATIŞI KAÇIRAN NEDENLER;
Satın alma işlemini tamamlayabilmek için her 3 işlemden 1`inin ilave telefon görüşmesi gerektirmesi, tüketicilerin yüzde 60`ının hayal kırıklığına uğramasına ve böyle bir deneyimden sonra siteye bir daha girmemesine neden oluyor. On-line tüketicilerin alternatif kanallar sunulması durumunda yüzde 21 oranında daha fazla harcama yapmaya hazır olduğu ve araştırmaya katılan kişilerin yüzde 41`inin televizyon, yüzde 41`inin mobil telefon, yüzde 28`inin ise kişisel dijital ekipmanlar aracılığı ile alışveriş yapmak istedikleri saptandı. On-line tüketicilerin yüzde 61`i sadece bir-iki siteden düzenli olarak alışveriş yapıyor. Katılımcıların yüzde 69`u kişisel bilgilerin tekrar tekrar girilmesi zorunlu olduğu için farklı siteleri kullanmak istemediklerini belirtiyor.
EN MACERACI GRUP;
En maceracı grubu oluşturan 2 ülkeden Japonların yüzde 41`i, İngilizlerin yüzde 39`u internet üzerinden herşeyi alabileceklerini bildirdiler. Internet kullanımı en yüksek olan ABD ve İsveç, yüzde 40`lık bir oranla on-line alışverişe en erken adapte olan grupta bulunuyor. Araştırmaya göre, internet üzerinden en çok para harcayan ülke grubunda ABD ve Almanya`daki on-line tüketiciler yer alırken, Fransızlar en az para harcayan ve en tutucu grup profili çiziyor. A.T. Kearney İstanbul Ofisi Genel Müdürü Ulvi Sami, araştırmaya ilişkin yaptığı değerlendirmede, pazarladığı ürün ya da hizmet ne kadar çekici olsa da yatırım riskini en aza indirmeyi hedefleyerek on-line satış kanallarını yeterince geliştiremeyen şirketlerin potansiyel satış kayıpları yaşayacaklarına dikkat çekti. Ulvi Sami, on-line perakende satışlarını geliştirmeyi hedefleyen Türk şirketlerine araştırmayı dikkate alma çağrısında bulundu.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN