Markafoni neden kapandı?

02.06.2017 - 10:12

Türkiye’ye abone olunarak özel alışveriş (private shopping) modelini getiren Markafoni, operasyonlarını durdurma kararı aldı. 9 yıl önce Türkler tarafından kurulan, 2014 yılında ise tamamı Afrikalı bir gruba satılan Markafoni’nin kapanmasının sebebi olarak indirim odaklı hareket etmesi ve daha fazla çeşit sunan e-ticaret sitelerinin hızla büyümesi olarak gösteriliyor.

Giyim ve aksesuar alanında yer alan e-ticaret sitesi Markafoni kapanıyor. 9 yıl önce yerli girişimciler tarafından kurulan daha sonra Afrikalı Naspers tarafından tamamı satın alınan şirket, 30 Haziran itibariyle operasyonlarına son vereceğini duyurdu. Markafoni’nin kapanması, e-ticaret sektöründeki trendlerin değiştiğini bir kez daha kanıtladı. Davetiye ile üye olunabilen özel alışveriş (private shopping) modeliyle hizmet vermeye başlayan Markafoni, özellikle indirim ve fırsatlarıyla öne çıkıyordu. Söz konusu indirimler için ise ziyaretçilere daha az çeşit ve ürün adedi sunuluyordu. Bu da Türkiye’deki e-ticaret müşterilerine ilk başlarda cazip gelse de sonraki dönemlerde ürün çeşidinin öne çıktığı modeller göz doldurmaya başladı. Başka bir deyişle tüketiciler, yapılan indirimleri veya fırsatları değil, daha fazla ürün yelpazesi sunan e-ticaret sitelerine yönlendi. Bu da tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de özel alışveriş sitesi konseptinin sona ermesinin sebebi oldu.

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN... 

Hürriyet'ten Ahmet Can'in haberine göre; Markafoni’den önce özel alışveriş konseptinde yer alan birçok e-ticaret sitesi kapandı. Markafoni’nin en büyük rakibi olan ‘Limango’ bu örneklerin başında geliyor. Almanya’nın en büyük e-ticaret şirketlerinden OTTO Group, 2009 yılında Limango’yu açtı. 2013 yılını 6 milyondan fazla üyeyle kapatan Limango, 2015 Mart’ta veda etti. Özel alışveriş alanında yer alan diğer bir e-ticaret şirketi ise VIPDukkan.com’du. Aldığı yatırımlarla 2011 yılında hızlı bir giriş yapan şirket, 2013 Temmuz’da kapandı.

AMAZON DA KAPATTI

Bu iki örneğin yanı sıra akla gelen birçok kapanan özel alışveriş sitesi bulunuyor. Dünyadaki en büyük e-ticaret sitelerinden Amazon’da satın aldığı özel alışveriş sitesi BuyVip.com’u önceki gün itibariyle kapattı. Bu da özel alışveriş konsepti trendinin bittiğini gösteren diğer bir örnek oldu. Markafoni’nin kapanmasının diğer bir sebebi ise şirketin kontrolü olduğu ifade ediliyor. Afrika merkezli e-ticaret grubu Naspers’a bağlı MIH-Allegro, Markafoni’nin çoğunluk hissesini satın aldı. 2011 yılında gerçekleşen yüzde 71.2’lik hisse devrinde Markafoni’nin toplam değerlemesinin 200-210 milyon dolar olduğu ifade ediliyor. 71.2 hissesi MIH-Allegro tarafından satın alındı. Daha sonra ise 2014 yılında Naspers Grubu yeniden devreye girerek, Markafoni’nin tamamını satın aldı ve şirket Güney Afrikalı MIH Allegro BV bünyesine dahil oldu. İşte süreçten sonra Markafoni’nin kurucuları Sina Afra, Ahmet Emre Sarı ve Tolga Tatari Markafoni’den ayrıldı. Bu da Markafoni’nin büyük bir yara almasını sağlamıştı.

‘ÜZÜNTÜ DUYDUM’

Markafoni'nin operasyonlarını durdurmasından sonra girişimin kurucularından olan Sina Afra, 2011-2014 yılları arasında şirketin ciroda 4 kat büyüdüğünü belirterek, “Markafoni’nin kurucu ortakları olarak, 2014 yılında geri kalan hisselerimizin tamamını Naspers’a sattık ve şirketten tamamen ayrıldık. Dolayısıyla 2014’ten bu yana Markafoni ve yönetimiyle ilgili herhangi bir görevim, yetkim ve tasarrufum olmadı” dedi.

DOĞUŞ GRUBU’NUN SİTESİNİ SATIN ALDI

Markafoni, 2012 Mart ayında ses getirecek bir satın almaya imza atarak Doğuş Grubu’nun sahibi olduğu EnModa.com‘u satın aldı.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
108.953 Değişim: 0,33% Hacim : 5.472 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 108.645 23.08.2017 Yüksek 109.248
Açılış: 108.727
3,4788 Değişim: -0,45%
Düşük 3,4772 23.08.2017 Yüksek 3,5037
Açılış: 3,4945
4,1099 Değişim: -0,04%
Düşük 4,1081 23.08.2017 Yüksek 4,1354
Açılış: 4,1117
144,31 Değişim: -0,05%
Düşük 144,12 23.08.2017 Yüksek 145,34
Açılış: 144,38
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.